تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):علم ما به شما احاطه دارد و چیزی از اخبار شما بر ما پوشیده نیست
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816864234




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفت‌وگو با فارس اعلام شد ادغام‌هاي مكانيكي نظام جامع تأمين اجتماعي را ابتر مي‌گذارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در گفت‌وگو با فارس اعلام شد ادغام‌هاي مكانيكي نظام جامع تأمين اجتماعي را ابتر مي‌گذارد
خبرگزاري فارس: كارشناس سازمان تأمين اجتماعي درباره طرح موضوع ادغام تأمين اجتماعي در وزارتخانه‌اي غير از وزارت رفاه گفت: ادغام‌هاي مكانيكي نظام جامع تأمين اجتماعي را ابتر مي‌گذارد.


روزبه معتمد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس اظهار داشت: موضوع ادغام سازمان تربيت بدني و وزارت رفاه و تأمين اجتماعي در مجلس شوراي اسلامي مطرح شده است. اگر چه ادغام ، انحلال و الحاق وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و سازمان‌ها موضوع جديدي نيست و به مصداق ضرب‌المثلي كه مي‌گويد «آزموده را آزمودن خطاست» بايد از تجارب تاريخي گذشته بهره گرفت و با درس گرفتن از اشتباهات گذشته از تكرار آنها خوددداري كرد از اين رو توجه به چند نكته حائز اهميت است.
وي ادامه داد: سازمان تربيت بدني هيچ سنخيتي با قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمين اجتماعي و وظايف وزارت رفاه ندارد و در صورت ادغام صرفاً موضوع يك ادغام مكانيكي متأثر از يك انديشه سياسي خواهد بود و از منظر كارشناسي اين موضوع پذيرفتني نيست و كساني كه فرآيند تشكيل وزارت رفاه و تأمين اجتماعي را از سال 1377 تاكنون پيگيري مي‌كنند و به روند تاريخي بيمه‌هاي اجتماعي واقفند بر اين موضوع صحه خواهند گذاشت كه چنين ادغام‌هاي مكانيكي نه تنها راهگشا نيست بلكه در آينده مشكلات عديد‌ه‌اي را براي حوزه رفاه و تأمين اجتماعي به وجود خواهد آورد و در نهايت اثرات منفي خود را بر روي خدمات و معيشت مردم بر جا خواهد گذاشت.
اين كارشناس تأمين اجتماعي افزود: موضوع شكل‌گيري مقوله نظام جامع تأمين اجتماعي به تير سال 1354 برمي‌گردد كه در آن سال، كشور به اين الزام تاريخي رسيد كه دستگاه‌هاي مختلفي در حوزه‌هاي بيمه‌اي فعاليت مي‌كنند اما همچنان بخش قابل توجهي از مردم از پوشش بيمه‌اي محروم هستند از اين رو سازمان تأمين اجتماعي از وزارت كار وقت، منفك و به منظور ايجاد انسجام و هماهنگي بين نهادها و سازمان‌هاي مختلف تأمين اجتماعي كشور وزارتخانه‌اي به نام «وزارت رفاه» تشكيل شد اما تنها يك‌سال بعد يعني تير 1355 آن وزارتخانه منحل و وظايف آن با الحاق دستگاه‌هايي همچون سازمان تأمين اجتماعي و بهزيستي به وزارت بهداري و بهزيستي واگذار شد و بر طبق قانون اين وزارتخانه متولي امور بهداشت و رفاه كشور شد، ليكن طي سنوات قبل و بعد از انقلاب اسلامي تا تير 1383 (زمان تشكيل وزارت رفاه و تأمين اجتماعي) امور تأمين اجتماعي در اين وزارتخانه كه بعدها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نام گرفت در حاشيه امور بهداشتي و درماني قرار گرفت و موضوع ثانويه اين وزارتخانه شد.
معتمد ادامه داد: اين موضوع در خصوص وزارت كار پيش از تشكيل وزارت رفاه در سال 1354نيز مصداق داشت به طوري كه تأمين اجتماعي موضوع ثانويه اين وزارتخانه پس از اشتغال قرار گرفت، از اينرو بود كه انديشه وزارت رفاه در آن سال شكل گرفت.
وي اظهار داشت: طي بيش از 6 سال از 1377 تا 1383 بحث و گفت و گوهاي كارشناس فراواني در دولت، مجلس و شوراي نگهبان شكل گرفت و در نهايت به منظور تحقق اصول 29،3، 43 قانون اساسي و رهنمودهاي مقام معظم رهبري در اين زمينه،‌قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمين اجتماعي در مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان به تصويب رسيد و بر اساس آن وزارت رفاه و تأمين اجتماعي متولي عملياتي كردن اين قانون شد و انتظار ديرينه و بر حق ملت شريف ايران به تحقق پيوست به طوري كه طي سال‌هاي 1383 تا به امروز شاهد تحولات مثبتي در زمينه تعميم كمي و كيفي خدمات تأمين اجتماعي، توزيع عادلانه‌تر يارانه‌ها و ... در سطح كشور هستيم اگر چه تا تحقق كامل اهداف تبيين شده در قانون هنوز فاصله داريم.
اين كارشناس تأمين اجتماعي تأكيد كرد: دست‌يابي به اين موفقيت، مربوط به يك جناح سياسي يا يك وزارتخانه خاص نيست بلكه اين امر عزم و همت نظام مقدس جمهوري اسلامي در جهت تحقق اصل 29 قانون اساسي و برخورداري آحاد مردم از تأمين اجتماعي است. بايد توجه داشت از همان ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي ، استقرار نظام جامع تأمين اجتماعي يكي از اهداف عاليه نظام بود كه در اصل مترقي 29 قانون اساسي به طور شفاف و كامل انشاء شده است، اما به دليل وجود جنگ تحميلي و دوران سازندگي فرصت لازم براي برپايي اين نظام به وجود نيامد و پس از اين دوران‌ها نظام جمهوري اسلامي ايران در انديشه برپايي نظام جامع تامين اجتماعي برآمد.
معتمد در ادامه گفت: در فرآيند بررسي كارشناسي شكل‌گيري اين نظام گزينه‌هاي مختلفي از جمله ادغام امور تأمين اجتماعي در وزارتخانه‌هاي كار و امور اجتماعي، تعاون و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مطرح شد اما به دليل عدم سنخيت اين وزارتخانه‌ها با مقوله تامين اجتماعي و مبتني بر تجربيات گذشته در مرحله كارشناسي اين گزينه‌ها رد شده و بالاخره با تصويب لايحه نظام جامع رفاه و تأمين اجتماعي در مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان وظيفه عملياتي كردن آن به وزارت رفاه و تأمين اجتماعي محول شد و اين امر بارقه‌اي از اميد در دل ميليون‌ها انسان ايجاد كرد.
وي افزود: امروز به دور از مباحث سياسي و درگيري‌هاي جناحي مي‌توان گفت در مدت كوتاه فعاليت اين وزارتخانه اقدامات مختلفي در زمينه تعميم پوشش بيمه‌اي به اقشار بيشتري از جمعيت كشور مانند توسعه بيمه روستائيان و تاسيس صندوق بيمه روستائيان، بيمه‌هاي كارگران ساختماني، رانندگان درون و برون شهري، قاليبافان ، روحانيون و طلاب، بسيجيان و... به انجام رسانده است در حالي كه در طول 80 سال شاهد توسعه پوشش بيمه‌اي در اين مدت كوتاه با اين مقياس و با اين سرعت در كشور نبوده‌ايم به طوري كه پيش از ايجاد اين وزارتخانه‌ نوپا نيمي از جمعيت كشور از پوشش بيمه‌اي و تامين اجتماعي محروم بوده‌اند.
اين كارشتاس تأمين اجتماعي تصريح كرد: بي‌شك الحاق سازمان تربيت بدني به وزارت رفاه و تأمين اجتماعي و منفك شدن سازمان‌هاي بيمه‌اي و حمايتي از جمله سازمان تأمين اجتماعي، بهزيستي و ... از اين وزارتخانه‌ و محلق كردن آن به وزارتخانه‌ ديگر به منزله ابتر گذاشتن نظام جامع رفاه و تأمين اجتماعي و عدم تحقق اصل 29 قانون اساسي اين انتظار ديرينه ملت شريف ايران خواهد بود بي‌شك اين ناكامي را نمي‌توان ديگر مربوط به يك جناح سياسي با يك وزارتخانه خاص دانست.
انتهاي پيام/
 دوشنبه 8 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن