تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820546693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شناخت موانع و استفاده از فرصت ها و برنامه هاي صحيح، بهترين راهگشاي تعاوني هاست


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: شناخت موانع و استفاده از فرصت ها و برنامه هاي صحيح، بهترين راهگشاي تعاوني هاست


اشاره:

شركت تعاوني فرهنگيان بهشهر از سال 1362 و با عضويت 2494 نفر و سرمايه اوليه 2694 هزار ريال آغاز به كار كرده كه اكنون بعد از گذشت 27سال داراي 2750 عضو و 150 ميليون تومان سرمايه است.

اعضاي هيات مديره و مدير عامل اين شركت مهمترين عامل در موفقيت و نمونه بودن اين تعاوني در سطح استان و شهرستان را وفاق و همدلي در بين اعضاء مي دانند.

در زيرما حصل گفتگوبا مديرعامل اين شركت تعاوني را در خصوص چگونگي فعاليت آن مي خوانيد.

*جناب آقاي نبوي شما به عنوان مدير عامل اين تعاوني وبا توجه به عملكرد خوب اين شركت بفرمائيد جايگاه تعاوني شمادركجاي تقسيمات تعاوني قرار دارد؟

**تعاوني هاي موجوددرسطح جامعه مارا مي توان به سه دسته ناموفق- موفق وممتاز تقسيم كردكه در جوامع گوناگون با پارامترهاي مختلفي مورد سنجش قرار مي گيرد.

تعاوني فرهنگيان بهشهرنيز با توجه به عملكرد اقدامات درجهت نزديكي به اهداف تعاوني ها وباتوجه به فعاليتهاي خود، استفاده ازفرصتها ومزيتها،جلوگيري از موانع و مشكلات و مسائل ديگري ازاين قبيل با برنامه ريزي دقيق حركت كرده و توانسته به اهداف تعاوني ها واتحاد وهمبستگي در جامعه دست يابد.

عوامل موفقيت اين شركت عملكرد مثبت و همدلي و همسويه بودن در جهت نفع همه اعضا ي تعاوني بوده است.

مهمترين اقدامات اين شركت تغيير و تحول ساختمان مطابق با استانداردهاي فروشگاههاي باز،اتوماسيون كردن سيستم اداري و مالي،برگزاري نمايشگاههاي متعدد،ايجاد اشتغال،تهيه جهيزيه فرزندان اعضاي تعاوني،تهيه لوازم ضروري و اوليه براي ورود به دانشگاه فرزندان اعضاء،حمايتهاي مالي و معنوي از همكاران مبتلا به اعتياد،كمك هاي نقدي به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم و استاد،توزيع سبد كالا و...بوده است.

بديهي است شناخت موانع و مشكلات و استفاده از فرصتهاي موجود و داشتن برنامه هاي صحيح براي اداره تعاوني ها بهترين راهگشا براي آنان و نزديك شدن به اهداف بلند مدت آن است.

زماني ما ميتوانيم تعاوني خود را برتر و موفق تلقي كنيم كه بتوانيم از فرصتها بهره برده و منافع انساني،مالي،خردجمعي،دولتي و... را مدنظر داشته و از

تعاوني ها به عنوان بازوان پرتوان دولت در محور توسعه بهره برداري كنيم.

*آقاي نبوي تمركز بر چه اصولي توانسته از شركت شما يك تعاوني موفق بسازد؟

**دو اصلي كه مجموعه شركت اعم از اعضاء و هيات مديره برآن اشراف كامل دارند، درايت و رياضت بوده كه شامل دانش،بينش و كوشش همه اعضا و كاركنان بوده و توانسته موفقيت را چند برابر كند و اگر در حال حاضر همكاران محترم با حق عضويت 30 تا 10 هزار تومان قدرت خريد كالاي 3 ميليون توماني با اقساط بلند مدت را در شركت تعاوني دارا هستند بيانگر كوشش و تلاش بي وقفه همه اعضا و كاركنان و هيات مديره است.

روحيه كار مشاركتي،حس همكاري دلسوزانه و وفاق و همدلي از جمله مواردي بوده كه ما در تعاوني با آن زندگي كرديم و به آن اعتقاد داريم و با همين مسائل مي توانيم به قله هاي رفيع رشد و ترقي دست يابيم.

*حضرتعالي به عنوان مدير عامل اين شركت تعاوني چه انتظاري از مسئولين داريد؟

**به نظر من اگر در نظام تعاوني ما سيستم ارزيابي وجود داشته باشد و با تفكيك صحيح تعاوني ها ارزيابي درستي از عملكردها صورت پذيرد بسيار موفق تر عمل خواهد شد.

شركتهاي تعاوني در همه مواقع نيازمند حمايت دولت هستند وبايد با حمايت وپشتيباني دولت در بخش هاي مختلف توليد-خدمات و...حمايت شده تا موفقيت هاي بيشتري كسب شود.

شركت ما نيز در صورت پشتيباني بيشتر از سوي دولت مي تواند شركت موفقي در خدمات رساني واردات وصادرات كالا با توجه به درايت وهمّت همكاران در اين راستا باشد.

ما با استفاده از امكانات وحمايت هاي دولتي ، تسهيلات بانكي وپشتيباني هاي مختلف مي توانيم با استفاده از فرصت ها به جايگاه وموقعيت بهتري در

تعاوني ها دست يابيم وبا تغيير در وضعيت اقتصادي اعضاي تعاوني وفرهنگيان نقش بزرگي در اقتصاد خانواده اين قشر عظيم تحول ايجادكنيم.

*آقاي كرمي شما به عنوان رئيس هيات مديره شركت تعاوني فرهنگيان بهشهر وبا توجه به برتر بودن اين شركت در استان در رابطه با نمونه بودن دركشور وضرورت امر تعاون در جامعه وموفقيت اين شركت توضيحات بيشتري بفرمائيد؟

**تعاون ريشه در مشاركت وكار وبهره وري از منابع دارد كه انسان از ابتداي آفرينش در اين وادي گام برداشته است.تعاون وهمكاري در پيشبرد يك عقيده وآرمان ناگزير از مشاركت تعاون در امور اقتصادي را به دنبال داشته وتشكيل شركت تعاوني براي تامين خدمات ومايحتاج اعضاءبه صورت مستقيم وحذف واسطه گري است كه در اين راستا با كم كردن هزينه ها ومخارج كمك شاياني به اقتصاد خانواده مي كند.

در حال حاضر با توجه به افزايش واسطه ها در جامعه ايجاد شركت تعاوني وروي آوردن به تعاوني ها از ضروريات است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

در جوامع بشري بيكاري بعنوان يك معضل مطرح در جامعه در عصر كنوني است كه به شكل چشمگيري رو به افزايش است واين مشكل در بين جوانان وفارغ التحصيل بصورت عمده مشاهده مي شود.

بايد قبول كنيم كه با توجه به پيشرفتهاي سرسام آوروايجاد پارامترهاي جديد در برهه حساس از هزار? دوم ميلادي ،موفقيت وغلبه بر مشكلات با اقدامات انفرادي دور از دسترس بعضاغير ممكن به نظر مي رسد كه در اين راستا اين سوال پيش مي آيد كه چرا بايد به تنهايي به مصاف مشكلات رفت؟

در اين موقعيت از زمان اقدامات وعملكردهاي انفرادي محكوم به فنا بوده ونيازها وخاستگاه مشترك افراد وجوامع مختلف توسط گروههاي متشكل ونظام يافته قابل حصول است ودر چنين زماني مشكلاتي مانندبيكاري-مسكن و...اقدامات انفرادي وشخصي در اين زمينه ثمربخش ومفيد نبوده وهمكاري وهمياري گروهي را مي طلبد.

*به نظر شما براي نهادينه كردن روح تعاون در جامعه چه اقداماتي بايد صورت گيرد؟

**اولين ومهمترين مساله در تعاون همگاني درجامعه، اعتقاد وباور تعاون توسط مسئولين وگنجاندن درس تعاون در متون درسي وآموزشي افراد جامعه است .

كودكان وفرزندان ما بايد در حين استقلال تفكر انفرادي بياموزند كه چگونه مي توان وارد گروه شد ؟چگونه كار گروهي كرد وبياموزند كه سيستم تصميم ونظارت وكنترل وهدايت كار گروهي تا چه اندازه تاثير گذاز خواهد بود.

فرزندان ما بايد بياموزند كه قدرت اقتصادي همياري وهمدلي در تعاون

مي تواند موجب افزايش ضريب اقتصادي وامنيت اجتماعي شود.

*به عنوان رئيس هيات مديره تعاوني برتر استان وكشور چه پيشنهادي به ساير تعاوني ها داريد؟

**همه تعاوني براي رسيدن به قل?موفقيت بايد به تقويت مشاركت اعضاءدر نظر گرفتن علايق وسلايق گروه ،استفاده از روش دمكراتي ،انعطاف پذيري برنامه ها ،ارزيابي پيشرفت كار ،حكيمانه رفتار كردن با اعضاء،همكاري گروهي با همه اعضاء،استفاده ار تجربيات ساير تعاوني ها ،آموزش پرسنل ،استفاده از متخصصين كار آمد را درساي? همدلي وهمياري اعضاءدقت داشته تا به موفقيت اصل ونهايي وهدف تعاوني دست يابند.

مدير عامل،رئيس هيات مديره و اعضاي شركت تعاوني مصرف فرهنگيان بهشهر در پايان با قدرداني از هيات مديره اتحاديه فرهنگيان مازندران ،از زحمات مدير عامل محترم آن آقاي امامي ،رئيس اداره تعاون بهشهر"ابوالقاسم سليماني" كه با راهنمائي هاي راهبردي خود گروه و شركت را در اين امر مهم و خطير راهنما بوده اندو همچنين از خدمات شايسته مهندس"اصغريان" از كاركنان شبكه بهداشت و درمان بهشهر كه با راهنمائي هاي بموقع در امور بهداشتي

هميار شان در بهداشت و سلامت بوده اند قدرداني مي شود.

اعضاي هيات مديره شركت تعاوني مصرف فرهنگيان بهشهر:

سيد حسين نبوي مدير عامل و عضو هيات مديره

قربانعلي كرمي رئيس هيات مديره

غلامعلي شهميرزاد نائب رئيس

محمد احمدي ديوا منشي

مريم راشدي عضو هيات مديره

عقيل قلندري بازرس

غفار پارسا

عبدا... چياني




 شنبه 6 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2097]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن