تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817095313




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متكي..غرب بايد به حقوق مسلمانان احترام بگذارد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: متكي..غرب بايد به حقوق مسلمانان احترام بگذارد
نيويورك/ واحد مركزي خبر 87/7/6
وزير امور خارجه كشورمان كه به منظور شركت در اجلاس ساليانه مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورك بسر مي‌برد در نشست وزيران امور خارجه كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي گفت امريكا و اروپا به مظهر نابردباري ديني و نقض حقوق اقليتها تبديل شده‌اند.
اقاي منوچهر متكي با انتقاد شديد از پديده غير قابل قبول اسلام ستيزي و توهين به مقدسات اسلامي واعمال تبعيض سيستماتيك عليه مسلمانان در غرب گفت: اظهارات تحريك آميز و اشاعه مطالب خلاف واقع و كفر آميز عليه مقدسات مسلمانان از جمله عليه پيامبر عظيم الشان اسلام «ص» و عليه قرآن تلاشي براي مخدوش كردن اين واقعيت است كه اسلام دين بردباري، صلح و محبت است.
وي افزود: اسلام ستيزي تهديدي است كه امروز امت اسلامي با آن مواجه است و مقابله با اين تهديد، تلاش و هوشياري بيشتر همه كشورهاي اسلامي و سازمان كنفرانس اسلامي را مي‌‌طلبد و ما بايد همگي تلاش كنيم تا وحدت و همدلي و برادري ميان خود را تقويت كرده و به ريسمان الهي چنگ بزنيم و از تفرقه خودداري كنيم.
وزير امور خارجه كشورمان تاكيد كرد امريكا و اروپا بايد هرچه زودتر براي تصويب قوانين ملي لازم براي جلوگيري از اهانت به اعتقادات و مقدسات ديگر ملل جهان اقدام كنند و آنرا بعنوان مرز منطقي براي آزاديهاي ديگر معرفي كنند.
متكي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تحولات فلسطين تصريح كرد: برادران و خواهران ما در فلسطين همچنان مورد ظلم و جنايات وحشيانه رژيم صهيونيستي هستند. رژيمي كه اساسي ترين حقوق مشروع و لاينفك مردم بي دفاع فلسطين را پيمال مي‌ كند.
وي افزود: رژيم صهيونيستي علاوه بر اقدامات بي رحمانه در تخريب منازل مردم بي دفاع فلسطين و غارت اموال آنها و غصب زمين‌هاي مردم براي ادامه شهرك سازي و حملات نظامي، در جنايتي ديگر با محاصره غزه بحران انساني را بر اين منطقه تحميل كرده كه بيانگر ماهيت غير انساني و تجاوز گرانه اين رژيم است.
وزير امور خارجه كشورمان با تائيد حمايت قوي سازمان كنفرانس اسلامي از آرمان فلسطين گفت: لازم است اقدامات بيشتري در ادامه اين حمايت ها اتخاذ و قدمهاي محكم‌تر اين سازمان براي مجبور كردن رژيم مزبور به خاتمه اشغال برداشته شود.
متكي تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران طرحي را در خصوص همه‌پرسي و خاتمه 60 سال اشغال و تجاوز رژيم صهيونيستي در فلسطين تهيه كرده و آنرا بزودي به دبيركل سازمان ملل متحد ارائه خواهد داد.
براساس اين طرح خاتمه اشغال، تشكيل كشور فلسطين به پايتختي قدس شريف و بازگشت همه آوارگان فلسطيني تنها راه حل بحران فلسطين است.
متكي با اشاره به روز قدس اظهار داشت: در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان كه از سوي امام خميني (ره) بعنوان روز جهاني قدس معرفي شده است دهها ميليون مسلمان در ايران و ديگر كشورهاي جهان در تظاهرات با شكوهي ضمن محكوم كردن جنايات رژيم صهيونيستي حمايت همه جانبه خود را از مقاومت اسلامي فلسطين اعلام كردند.
وزير امور خارجه در بخشي از اظهارات خود با اشاره به بحران مواد غذايي كه باعث روند معكوس در توسعه كشورهاي درحال توسعه شده است گفت: ما در سازمان كنفرانس اسلامي بايد يك راهبرد جامع در زمينه كشاورزي را بررسي و تدوين كنيم و جمهوري اسلامي ايران با برخورداري از تجربيات غني ناشي از تلاش و نيل به خودكفايي در زمينه توليد برخي اقلام مواد غذايي آماده است به كشورهاي عضو كمك كند.
وزير امور خارجه كشورمان در بخش پاياني اظهارات خود به موضوع سودان اشاره كرد و گفت: در موضوع سودان كشوهاي اسلامي بايد مراقبت كنند تا دشمنان امت اسلامي با استفاده ابزاري از سازمانهاي بين المللي، حاكميت و تماميت ارضي اين كشور را هدف حمله قرار ندهند.
وي افزود: به برادران سوداني خود بايد كمك كنيم تا همانگونه كه بحران چندين ساله جنوب اين كشور را مديريت كردند، مشكل دارفور را نيز حل كنند. البته بايد به استعمارگران قديم در افريقا هشدار داده شود كه از دخالت در امور اين كشورها و بويژه كشورهاي اسلامي خودداري كنند.
در سند پاياني اين نشست پيشنهادهاي جمهوري اسلامي ايران درباره لبنان، فلسطين، محكوميت رژيم صهيونيستي و استفاده ابزاري از شوراي امنيت گنجانده شد.
نشست وزيران امور خارجه كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي با حضور دبيركل سازمان OIC و وزيران امور خارجه كشورهاي عضو برگزار شد.
تصوير دارد
262/0003/01010/10101
 شنبه 6 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن