تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مبادا جز حق، با تو اُنس بگيرد و جز باطل، از تو بهراسد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816894009




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازگويي دفاع مقدس از زبان فرمانده سپاه عاشورا


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بازگويي دفاع مقدس از زبان فرمانده سپاه عاشورا
داخلي. نظامي. دفاع مقدس.

همانند بسياري از همسالان خود در آغاز جنگ تحميلي، دانش‌آموز بود و به همراه تعدادي از دوستانش به وسليه قطار خود را به جبهه‌هاي جنگ درانديمشك رساند، اما چون از جايي اعزام نشده بودند ، مجبور مي‌شوند، برگردند.

" سردار محمدتقي اصانلو " ، فرمانده سپاه عاشورا اين جمله را مي‌گويد و تمام خاطرات آن سال‌ها در لحطه‌اي همانند پرده سينما در مقابل چشمانش به نمايش در مي‌آيند.

از زماني مي‌گويد كه به‌دليل نبود تجهيزات كافي و نيز كمبود نيروي انساني متخصص ، مرزهاي كشور به خوبي حراست نشده و همين امر صدام را به اين طمع انداخت كه در سايه چراغ‌سبز غربي‌ها و شرقي‌ها در اندك مدتي ، چتر سلطه خود را برثروت‌هاي بيكران كشورمان به ويژه مناطق نفت‌خيز جنوب بگستراند.

" سردار اصانلو" مي‌گويد: حملات هوايي و بمباران دشمن بعثي كه آغاز شد ، مردم شهرهاي جنوب به تكافو افتاده‌و ابتدا فكرشان،نجات جان زن و بچه‌هايشان بود.

وي افزود: البته عده‌اي نيز توانسته بودند در مدت كوتاهي خانواده هايشان را به جاي‌امني رسانده و پس از آن براي دفاع مانده بودند و بدين ترتيب بود كه نخستين حلقه‌هاي دفاع مردمي در مقابل دشمن بعثي با حضور اقشار مختلف مردم ، اعم از نظامي و غيرنظامي شكل گرفت.

وي اضافه مي‌كند: در آغاز جنگ تحميلي ، مردم به دليل احساس تعلقي كه به انقلاب داشتند، بلافاصله وارد صحنه شده و بدون‌اينكه تشكيلاتي براي سازماندهي آنها وجود داشته باشد به صورت خودجوش و در قالب بسيج مردمي با تجهيزات اوليه جنگي مانند تفنگ ‪ M1‬به مقابله با دشمن سرتا پا مسلح بعثي پرداختند.

" فرمانده سپاه عاشورا " از ناجوانمردي‌هاي مزدوران داخلي با پشتوانه آمريكا در قالب گروهك منافقين و كومله مي‌گويد كه از پشت خنجر به نظام نوپا زده و جنگ با انها صد مرتبه بدتر از جنگ با دشمن بعثي بود.

به گفته وي ، قلع و قمع مزدوران داخلي ، فرصتي براي تامل بيشتر در خصوص نحوه پيشبرد جنگ و چگونگي انسجام نيروهاي وفادار به‌انقلاب به منظور مقابله با پيشرفت مقطعي در جبهه‌هاي جنگ، فراهم آورد كه همين امر در روزهاي پس از آن در عقب راندن دشمن متجاوز و نقش بر آب شدن نقشه‌هاي خام آنها موثر واقع شد.

از عمليات فتح‌المبين كه مي‌گويد ، قطره‌هاي اشك از گوشه چشمانش جاري شده و اضافه مي‌كند: اين عمليات مهم كه به اسارت تعدادي قابل‌توجهي از نيروهاي دشمن منجر شد، عملياتي كلاسيك بود كه رزمندگان سلحشور اسلام توانستند كارآيي‌هاي خود را به دشمن نشان دهند.

سردار اصانلو در تحليل ريشه‌هاي تحميل هشت‌سال جنگ ناخواسته به كشورمان مي‌گويد: استكبار جهاني به دليل عدم تحمل پيروزي انقلاب‌اسلامي، سعي در منحرف ساختن اين دستاورد ميمون داشت و ابتدا نيز از طريق تحريك ايادي داخلي به اين كار دست زد اما چون موفقيتي كسب نكرد ، صدام ملعون را تحريك كرد و با دادن وعده‌هاي دروغين ، وي را به جنگ با ايران ترغيب كرد.

وي در مقايسه تجهيزات جنگي كشورمان با دشمن بعثي در آغاز جنگ هشت ساله تشريح كرد: هر چند در بعضي زمينه‌ها مانند نيروي هوايي بر دشمن برتري داشتيم ، اما به دليل مشكلات خاص ارتش در بحث نيروي زميني به هيچ وجه قابل مقايسه با آنها نبوديم.

وي اظهار داشت : دشمن با اشراف به نابرابري امكانات و با علم به اين كه در مقابل يك لشكر آنها ايران‌اسلامي يك گردان نيز ندارد به‌خاك كشورمان هجوم آورد اما غيرت و ايمان نيروهاي بازمانده ارتش ، ژاندارمري و سپاه موجب شد لشكر پنج هزار و ‪ ۴۰۰‬نفري تا دندان مسلح عراق ‪ ۳۳‬روز پشت دروازهاي خرمشهر زمين‌گير شود.

فرمانده سپاه عاشورا با ابراز گله و خشم از خيانت بعضي مزدوران داخلي مانند " عزيز مرداي " در مرخصي دادن به سربازان ارتش در آغاز جنگ و فاش كردن اطلاعات مربوط به اين موضوع براي دشمن بعثي ، مي‌افزايد: حتي اگر در اين زمان تجهيزاتي نيز داشتيم ، فاقد نيروي انساني متخصص براي بكارگيري آنها بوديم.

وي،رمز پيروزي رزمندگان سلحشوراسلام در جنگ مقابل نيروهاي بعثي را ايمان به خدا و همدلي همه مردم مي‌داند و اضافه مي‌كند: البته اتكا به نيروهاي مردمي و روحيه شهادت‌طلبي آنان چيزي‌است كه هنوز هم كارآيي داشته و استكبار جهاني در جنگ لبنان مزه شكست از اين روحيه را بار ديگر تجربه كرد.

وي يادآور شد: دشمن امروز نيز به خوبي بر اين نكته واقف است كه ما تجهيزات‌محور نبوده و پيروزي و موفقيت در ايمان و قلب ما نهفته مي‌باشد به طوري كه رزمندگان ما با دست‌هاي خالي توانستند دژهاي آنها را شكسته و از عرض يكهزار و ‪ ۱۰۰‬متري " اروند " خروشان عبور كنند.

سردار اصانلو نقش بسيج در هشت سال دفاع مقدس را بي‌بديل توصيف مي‌كند و مي‌گويد: بچه‌هاي بسيجي،ولي‌نعمت انقلاب بوده و سپاه بدون وجود اين نيروهاي مخلص چه در زمان جنگ و چه در برهه كنوني ، موضوعيت ندارد.

وي يا يادآوري جان‌فشاني‌هاي بسيجيان بي‌ادعا در تمامي صحنه‌هاي جنگ تحميلي ،خاطره‌اي در ارتباط نقل مي‌كند مبني‌بر اين‌كه در يكي از عمليات‌ها‪ ۴۰۰‬نيروي بسيجي نياز بود ، وقتي‌كه به آنها گفتيم كه هر كس وارد اين جمع شود ، شهيد مي‌شود ، حدود هشت‌هزار بسيجي اعلام آمادگي كرده و ما به زحمت توانستيم ‪۸۵۰‬ نفر را از بين آنان انتخاب كنيم.

وي با بيان اين مطلب كه شهادت طلبي و از خودگذشتگي از عناصر شخصيتي تفكيك ناپذير بسيجيان است ، اضافه كرد: براي اين انقلاب هر جا مشكلي پيش آمده ، اعم از دفاع مقدس و ديگر برهه‌هاي تاريخ انقلاب اسلامي، بسيج همواره در صف اول بوده است.

فرمانده سپاه عاشورا كه هم اكنون بر جايگاه ، شهيد هميشه جاويد " آقا مهدي باكري " ايستاده ، آهي از ته دل برمي‌آورد ، به اين مضمون كه ناگفته هاي جنگ تمامي نداشته و با گفتن و شنيدن نمي‌توان عظمت رويدادي به بزرگي تاريخ تمام جنگ‌هاي عالم را درك كرد. ك/‪۴‬
 پنجشنبه 4 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن