تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که از آبروی برادر مسلمان خود دفاع کند مطمئناً بهشت بر او واجب می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816879648




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفتگوي احمدي‌نژاد با پاسيفيكا:شروع جنگ جديد ، پايان عمر آمريكاست / رژيم صهيونيستي شانس دوام ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گفتگوي احمدي‌نژاد با پاسيفيكا:شروع جنگ جديد ، پايان عمر آمريكاست / رژيم صهيونيستي شانس دوام ندارد
رئيس‌جمهور با بيان اين كه جورج بوش، رئيس‌جمهور آمريكا دوست دارد جنگ جديدي را آغاز كند اما از آن عاجز است، تاكيد كرد : شروع يك جنگ جديد به معناي پايان عمر آمريكا است.

به گزارش خبرگزاري مهر، دكتر محمود احمدي‌نژاد در مصاحبه با خانم "امي گودمن" كه معروف‌ترين چهره‌ ضد جنگ در آمريكا به شمار مي‌رود، به عنوان مجري برنامه "دمكراسي اكنون" از شبكه پاسيفيكا و در پاسخ به اين سوال كه ظاهرا آمريكا در حال تنظيم برنامه‌اي براي جنگ با ايران است؛ واكنش شما به اين خبر چيست؟ گفت: از اين دست مطالب زياد منتشر مي شود؛ دليلي وجود ندارد به اين مطالب واكنش نشان دهيم.

وي افزود: البته بوش براي راه‌انداختن جنگ جديد دو مشكل دارد؛ يكي ناتواني عملياتي و ديگري وجود عقلاي فراوان در آمريكا كه اجازه چنين تصميمي به او نخواهند داد.

احمدي نژاد تصريح كرد: دوره رياست جمهوري بوش رو به پايان است اما هنوز فرصت دارد كه خطاهاي گذشته را جبران كند. من توصيه مي‌كنم از فرصت استفاده كند تا در طول مسووليتش چند كار خوب هم در پرونده‌اش ثبت شود، ضمن اين كه ما هم حاضريم به او در انجام كارهاي خوب كمك كنيم.

رئيس‌جمهور در پاسخ به اين سوال كه چه پيامي براي آمريكا در اين سفر دارد؟ گفت: به مردم آمريكا سلام مي‌كنم و پيام ملت ايران به آن‌ها صلح، دوستي و برادري است.

وي ادامه داد: فكر مي‌كنيم صلح و دوستي پايدار زماني خواهد بود كه برپايه عدالت و پاكي باشد و گرنه صلحي در كار نخواهد بود.

احمدي‌نژاد در پاسخ به اين پرسش كه آيا ايران يكي از طرف‌هاي برنده اشغال عراق است و آيا اشغال عراق براي ايران سودمند بوده است؟ گفت: ايران كشوري بزرگ و قدرتمند و باسابقه و تمدن بسيار بالا است. ملت ايران و عراق هميشه دوست بوده‌اند و بخش مهمي از تاريخ و تمدن دو كشور مشترك است.

رئيس‌جمهور تصريح كرد: درچند سال اخير به خاطر دخالت برخي بيگانگان روابط دو كشور تحت تاثير قرار گرفت و گرنه دوستي ما ريشه و تاريخ طولاني دارد. توجه داشته باشيد كه اين‌ها در نتيجه اشغال عراق به وجود نيامده است و البته منافع ما در امنيت عراق است و هر چه امنيت بيش‌تري در عراق برقرار شود بيش‌تر به نفع ما خواهد بود.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه آيا اشغال عراق توسط آمريكا سبب افزايش نفوذ ايران در اين كشور شده است؟ گفت: ما با هم دوست هستيم و نگاه ما به عراق نفوذ يا سوء استفاده از شرايط اين كشور نيست و خواهان عراقي مقتدر، امن و متحد هستيم.

خبرنگار شبكه پاسيفيكا در ادامه از رئيس‌جمهور درباره وضعيت حقوق بشر و آن چه كه سخت‌گيري درباره روشنفكران ايران خواند، سوال كرد؟ دكتر احمدي‌نژاد در پاسخ، اظهار كرد: در مقايسه با آمريكا، حقوق بشر در ايران وضعيت نسبتا خوبي دارد. البته وقتي به آرمان‌هاي خود نگاه مي‌كنيم، مي‌بينيم كه هنوز بايد راه زيادي را براي رسيدن به نقطه مطلوب طي كنيم ؛چرا كه ما به دنبال تحقق آرمان‌هاي اصيل اسلامي و انقلابي هستيم.

وي با بيان اين كه بخش عمده‌اي از اطلاعاتي كه خارجي‌ها درباره وضع حقوق بشر در ايران دارند، حاصل انتقادات مخالفان دولت است و اين اطلاعات دقيق نيست، افزود: البته آزادي بيان وجود دارد و هر كسي مي‌تواند اظهارنظر كند. اين گونه تبليغات هميشه هست ولي واقعيت ندارد.

رئيس‌جمهور با بيان اين كه تعداد زندانيان ايراني نسبت به آمريكا خيلي كم‌تر است، گفت: ما حتي داريم قوانين را بازنگري مي‌كنيم تا اصلا زندان را حذف كنيم.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اعدام يك نوجوانان زير 18 سال در ايران اظهار كرد: در ايران كسي زير 18 سال اعدام نمي‌شود. همه كشورها داراي قوانين جزايي هستند و قوانين جزايي ما بسيار مترقي و كامل است. برخي طوري تفسير مي‌كنند كه گويي در ايران هر روز نوجوانان اعدام مي‌شوند كه البته چنين نيست.

احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي درباره همجنس‌گرايي مبني بر اين كه شما گفته‌ايد چنين چيزي در ايران نيست، گفت: من نگفته‌ام كه اصلا وجود ندارد. گفته‌ام اين قدر كه در آمريكا هست، در ايران نيست.

رئيس‌جمهور با بيان اين كه مردم ايران از اين عمل متنفر هستند و اين مخالف دين ما و همه اديان الهي است، تصريح كرد : اين كار بنيان خانواده و جامعه را از بين مي‌برد. اين كه آمريكا از اين عمل حمايت مي‌كند افتخاري براي اين كشور محسوب نمي‌شود ضمن اين كه آن را آزادي هم نمي‌توان تلقي كرد.

احمدي نژاد در ادامه مصاحبه با شبكه راديويي و تلويزيوني آمريكايي "پاسيفيكا" در پاسخ به اين سوال كه راه حل مساله فلسطين در چيست؟ گفت: براي حل اين مساله بايد به ريشه آن پرداخت و با آن مبارزه كرد.

رئيس جمهور با بيان اين كه براي مداواي يك بيمار بايد با ريشه بيماري مبارزه كرد و نه با آثار آن، افزود: تاكنون بيش از صد طرح براي حل مساله فلسطين ارائه شده اما موفق نبوده است چون هيچ يك از آن‌ها به ريشه مشكل نپرداخته است.

وي ريشه مساله فلسطين را وجود يك رژيم غيرقانوني در منطقه دانست و تصريح كرد: اين رژيم مردم فلسطين را آواره كرده و مردمي ديگر را فريب داده و به جاي آن‌ها آورده‌اند و در اصل دو مورد آوارگي ايجاد كرده‌اند.

احمدي‌نژاد ادامه داد: علت ديگر شكست طرح‌هاي ارائه شده براي حل مساله فلسطين اين است كه در هيچ يك به حق قانوني مردم فلسطين براي تعيين سرنوشت خود توجه نشده است. تا زماني كه اين دو مساله حل نشود موضوع فلسطين نيز حل نخواهد شد.

رئيس‌جمهور، تاكيد كرد: رژيم صهيونيستي ديگر شانس دوام ندارد و مثل موجودي اضافي است كه وارد يك بدن شده است. بدن نمي‌تواند يك شي خارجي را بپذيرد و تا زماني كه شي خارجي از بدن خارج نشود درمان انجام نخواهد شد.

وي در پاسخ به اين سوال كه اگر مردم فلسطين با راه حل دو كشوري موافقت كنند، آيا شما حمايت مي كنيد؟ گفت: هر تصميمي كه مردم فلسطين بگيرند از آن حمايت مي‌كنيم و براي همين هم مي‌گوييم كه بايد در فلسطين رفراندوم آزاد برگزار شود.

به گزارش مهر ، احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي درباره فروش بمب‌هاي سنگرشكن آمريكا به رژيم صهيونيستي براي استفاده عليه تجهيزات هسته اي ايران گفت: دولت آمريكا و بعضي متحدانش رژيم صهيونيستي را به بمب اتم هم مجهز كرده‌اند و به كسي كه منطق آن جنگ است چه بايد گفت؟ مردم آمريكا بايد در اين باره تصميم بگيرند و بگويند كه آيا دوست دارند جنگي تازه آغاز شود و مردم بازهم كشته شوند؟

وي در پاسخ به سوالي درباره ماهيت برنامه هسته اي ايران، گفت: برنامه هسته اي ايران صلح‌آميز است.

رئيس‌جمهور افزود: دوره‌ بمب اتم تمام شده است. آيا بمب اتم توانست شوروي را از فروپاشي نجات دهد و يا كمكي به آمريكا در عراق و افغانستان بكند؟

احمدي‌نژاد هزينه كردن پول ملت براي ساخت بمب هسته‌اي را اشتباهي بزرگ دانست و گفت :اين پول‌ها بايد صرف پيشرفت اجتماعي و فرهنگي و علمي كشورها و ملت‌ها شود.

احمدي نژاد همانند ديگر مصاحبه‌ها و سخنراني‌هاي خود در نيويورك از اصطلاح عقب مانده سياسي براي توليدكنندگان بمب هسته‌اي استفاده كرد.
 پنجشنبه 4 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن