تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817271285




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير عامل شركت آب و فاضلاب همدان: با 10 درصد كاهش مصرف آب، به اندازه يك سد آب ذخيره مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدير عامل شركت آب و فاضلاب همدان: با 10 درصد كاهش مصرف آب، به اندازه يك سد آب ذخيره مي‌شود
مدير عامل شركت آب و فاضلاب همدان گفت: اگر هر شهروند تنها 10 درصد مصرف آب خود را كاهش دهد، به اندازه سد آبشينه به تأمين آب شرب كمك كرده است.


به گزارش خبرگزاري فارس از همدان، علي رحيمي‌فر پيش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: مصرف آب در همدان به اندازه حجم سد دز بوده و سالانه 2 ميليارد و 800 ميليون متر‌مكعب، آب مصرف مي‌شود كه 2 ميليارد و 300 ميليون متر‌مكعب آن از منابع زير‌زميني تأمين شده و 500 ميليون متر مكعب از منابع سطحي تامين مي‌شود.
وي با اشاره به تلاش شبانه‌روزي شركت آب و فاضلاب در امر تأمين آب شرب شهروندان گفت: سد اكباتان پيش از خشك شدن، هزار ليتر آب در ثانيه تامين مي‌كرد كه با بروز خشكسالي طي دو ماه، 500 ليتر آب از ساير منابع جايگزين شده و به‌زودي اين مقدار به 800 ليتر مي‌رسد.
مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان همدان با تأكيد بر اينكه در شهر همدان منابع تأمين آب، شامل دو منبع سطحي و زير‌زميني است، اظهار داشت: علاوه بر آب سطحي، تأمين بخشي از آب شرب از آب زير‌زميني بوده كه عمدتاً با حفر چاه عميق در دشت بهار تأمين شده و در مجموع هزار ليتر در ثانيه به ظرفيت آب شهر تزريق مي‌شود.
وي با اشاره به آن كه خشكسالي در دراز‌ مدت در آب زيرزميني تأثير خواهد گذاشت، اضافه كرد: كاهش 40 درصدي بارش تبعات زيادي داشت و منجر به كاهش 60 درصدي رواناب سطحي شد.
رحيمي‌فر كمبود آب را مشكل 30 استان كشور دانست و تصريح كرد: جلسات متعددي با آب روستايي، آب منطقه‌اي و كميته بحران برگزار شده و براي اجراي برنامه‌هايي در قالب آب اضطراري تصميماتي لحاظ شد كه در يك مورد از تصميم گرفته شد، بخشي از آب شرب در حداقل زمان و در فرايندي كوتاه از آب زير‌زميني تامين شود.
وي گفت: سهسايت در باغ ميوه، گنج تپه و قرق بهار طراحي شد كه در مجموع 15 حلقه چاه، در اين سه سايت حفر شده يا در دست حفاري است و بخش ديگر از نيز چاه‌هاي استيجاري مانند نهالستان منابع طبيعي و مركز تحقيقات كشاورزي تأمين مي‌شود.
مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان همدان افزود: هم‌اكنون پنج حلقه چاه در باغ ميوه وجود دارد كه دو حلقه از قبل موجود بود و سه حلقه نيز به تازگي اضافه شد و در مجموع در باغ ميوه دو سايت به صورت روزانه نزديك به 370 ليتر آب به مخازن اضافه مي‌كند.
وي يادآور شد: متوسط سرانه مصرف آب همدان، 257 ليتر در شبانه‌روز است كه هفت درصد در شرب و مابقي در ساير مصارف استفاده مي‌شود.
رحيمي‌فر تأكيد كرد: اگر روند مصرف آب اين‌گونه ادامه يابد، در افق سال 1415 آب همدان از سد تالوار، تامين مي‌شود.
وي خاطر‌نشان كرد: بايد مديريت مصرف اعمال شده و با كاهش مقدار مصرف سرانه، براي تأمين آب تلاش شود.
رحيمي‌فر با اشاره به سير نزولي مصرف در مهر ماه گفت: ميزان آب مصرفي همدان حدود هزار و 650 ليتر است كه 130 ليتر از طريق عبا‌س‌آباد به تصفيه‌خانه وارد مي‌شود همچنين با زحمت زيادي آب‌هاي سطحي بالادست به پشت سد اكباتان و آبشينه منتقل مي‌شود.
وي با اعلام اينكه در زمينه مديريت مصرف، مديريت فشار شبكه اعمال مي‌شود، افزود: در همدان بالاترين نقطه تا پايين‌ترين نقطه شهر 200 متر اختلاف سطح دارند و به همين منظور شهر به 10 قسمت فشاري تقسيم شده كه در اقدام بعدي فشار سنج‌هايي نصب مي‌شود تا موجب كم كردن پرت شبكه مصرف شود.
مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان همدان گفت: 980 كيلومتر شبكه آبرساني در استان وجود دارد كه حدود 30 درصد داراي پوسيدگي است و با دستگاه نشت‌ياب خريداري شده به دنبال نشتي‌هاي شبكه هستيم و همچنين تجهيزات و شيرهاي كم‌مصرف نيز در اماكن عمومي توزيع شده است.
وي با اشاره به اقدامات آبفاي شهري ادامه داد: بهسازي چاه‌ها با عمليات ويدئومتري آزمايش شده كه نتيجه مناسب بود و با نصب تجهيزات در پايين دست مخازن نيز كم‌ترين ميزان جريان شبكه (mnf) مشخص مي‌شود.
رحيمي‌فر فرهنگ‌سازي در مصرف را ضروري دانست و اعلام كرد: اگر مردم آب را بهينه مصرف كنند، قطع آب نخواهيم داشت و چنان‌چه بارش‌هايي مانند بارندگي‌هاي مهاباد و سمنان در همدان داشته باشيم، آب پشت سد اكباتان نيز زياد شده و مشكلات رفع مي‌شود.
وي در زمينه ناهماهنگي‌هاي شبكه توزيع گفت: توزيع آب متعادل شده و در بخشي از شهر كه پرت ثابت دارد، آب قطع مي‌شود كه بخش قابل ملاحظه‌اي از قطعي‌ها براي بالانس كردن و جلوگيري از از بين رفتن آب است.
پيش از نشست خبري مدير عامل شركت آب و فاضلاب، خبرنگاران از پروژه‌هاي در دست اجراي آب و فاضلاب شهري بازديد كردند و شاهد تلاش براي تأمين آب از سطوح زير‌زميني بودند.
انتهاي پيام/ر
 چهارشنبه 3 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن