تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817126651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قرائي‌پور به فارس خبر داد: تشكيل شوراي ارزيابي و توسعه در گروه مشاوران جوان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: قرائي‌پور به فارس خبر داد: تشكيل شوراي ارزيابي و توسعه در گروه مشاوران جوان
خبرگزاري فارس: يك عضو گروه مشاوران جوان رياست جمهوري گفت كه اين گروه در راستاي چشم‌انداز و ماموريت و اهداف كلان خود و با هدف استعداديابي و سرآمدي و ارتقاي كيفي گروه مشاوران جوان، تشكيل شوراي ارزيابي و توسعه را در دستور كار خود قرار داده است.


رضا قرائي پور مشاور تعالي منابع انساني گروه مشاوران جوان رياست جمهوري در گفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس اظهار داشت: صاحبنظران و انديمشندان حوزه منابع انساني بر اين باورند كه سازمان هاي سرآمد و پيشرو، تصميم‌گيري‌هاي كليدي حوزه كاركنان خود نظير انتخاب، انتصاب، جابجايي، ارتقاء، عزل، توسعه و بهسازي را بر پايه ارزيابي هاي جامع و معتبر پايه ريزي مي‌كنند.
وي افزود: در سايه اجراي يك نظام ارزيابي جامع و دقيق نه تنها مي‌توان نقاط قوت ارزيابي شوندگان را شناسايي و از آن استفاده مؤثرتري در جهت تحقق اهداف سازمان كرد، بلكه مي‌توان با شناسايي زمينه هاي قابل بهبود، برنامه ريزي هدفمندتري را براي رفع آنها انجام داد.
اين عضو ارشد گروه مشاوران جوان رياست جمهوري ادامه داد: يك نظام ارزيابي مطلوب و كارآمد با ارائه تصوير واقعي تر از عملكرد، شايستگي، توانمندي و زمينه‌هاي قابل بهبود ارزيابي شوندگان، سازمان را در تصميم‌گيري‌هاي كليدي خود ياري مي‌كند و به همين علت برخي انديشمندان علوم مديريت از ارزيابي به عنوان پاشنه آشيل مديريت منابع انساني كه مديريت مهم‌ترين منبع و دارايي ارزش آفرين سازمان‌هاي متعالي است، ياد مي كنند.
قرائي پور تصريح كرد: براي ارزيابي منابع انساني به ويژه سطوح مديران الگوها، مدل ها و روش‌هاي مختلفي وجود دارد كه سازمان‌ها بنا به شرايط و اقتضائات محيطي و سازماني خود از آنها استفاده مي‌كنند و يكي از اين الگوهاي رايج و معتبر كه مورد استقبال سازمان هاي بزرگ و موفق جهان قرار گرفته، استفاده از مركز ارزيابي است.
وي يادآور شد: نتايج يك تحقيق جهاني در سال 2001 نشان مي‌دهد از 281 سازمان مورد مطالعه در 3 كشور آلماني زبان (آلمان، اتريش و سوئيس)، 141 سازمان (حدود 50 درصد) و از 291 سازمان آمريكائي مورد مطالعه، 215 سازمان (74 درصد) از مركز ارزيابي استفاده مي‌كرده اند.
مشاور تعالي منابع انساني گروه مشاوران جوان رياست جمهوري گقت: قدمت استفاده از مراكز ارزيابي در دنيا به جنگ هاي جهاني اول و دوم باز مي‌گردد كه از آن براي انتخاب رهبران، افسران و كارشناسان زبده نظامي استفاده مي شد و با نمايان شدن اثرات و منافع آن، به سرعت در بين شركت‌ها و سازمان هاي دولتي و خصوصي كشورهاي توسعه يافته رواج يافت و روز به روز با پيچيده‌تر شدن محيط و افزايش چالش‌ هاي پيش رو، گستره كاربرد بيشتري مي يابد.
قرائي پور افزود: در كشور ما نيز از حدود پنج سال گذشته، ايده استفاده از مراكز ارزيابي در سازمان ها و شركت هاي محدودي مطرح و اجرايي شد و با توجه به تحولات اقتصادي و فضاي كسب و كار ايران و منافع پيش‌بيني مي‌شود كه به سرعت در بين سازمان ها و شركت‌ها گسترش يابد.
وي خاطرنشان كرد: در مركز ارزيابي ايده اصلي آن است كه ارزيابي با استفاده از چند ابزار (آزمون) مختلف و نيز چند ارزياب مجرب اجرا شود و تعدد آزمون ها و ارزيابان مجرب در مركز ارزيابي و اجماع آنان، نتايج واقعي و قابل اعتمادي را براي تصميم گيران در سازمان ها و شركت ها مهيا مي‌كند كه اين كار سبب مي شود پذيرش نتايج از سوي ارزيابي شوندگان نيز راحت‌تر صورت پذيرد؛ چرا كه مبناي قضاوت و ارزيابي، چند آزمون و اجماع چند ارزياب مختلف انجام مي شود.
اين عضو گروه مشاوران جوان رياست جمهوري در خصوص محتواي آزمون‌هاي مركز ارزيابي نيز توضيح داد: محتواي آزمون هاي مركز ارزيابي بر اساس مدل شايستگي و شايستگي عبارت است از هر گونه دانش، مهارت، توانمندي، نگرش و ويژگي هاي فردي كه افراد با بهره مندي از آنها مي‌توانند به عملكرد عالي و برتر دست يابند.
قرائي پور افزود: گروه مشاوران جوان دولت نهم نيز در راستاي چشم انداز و ماموريت و اهداف كلان خود با هدف استعداديابي و نيز سرآمدي و ارتقاي كيفي گروه، بكارگيري مركز ارزيابي را در كل شبكه گروه مشاوران جوان در دستور كار خود قرار داده است و در همين راستا، شورايي با عنوان "شوراي ارزيابي و توسعه" تشكيل شده كه ايده طراحي و اجرايي كردن مركز ارزيابي را با هدف شناسايي نقاط قوت و زمينه هاي قابل بهبود گروه‌هاي مشاوران جوان سراسر كشور پيگيري مي‌كند.
وي در پايان با تاكيد بر اينكه گروه مشاوران جوان رياست جمهوري قصد دارد نتايج مركز ارزيابي را مبناي تصميم‌گيري‌هاي آتي خود به ويژه در جذب و انتصابات گروه قرار دهد، اظهار داشت: در مركز ارزيابي براي هر ارزيابي شونده، پروفايل يا سيماي شايستگي تهيه مي شود كه در آن نقاط قوت و زمينه‌هاي قابل بهبود مشخص شده و مركز ارزيابي علاوه بر كمك به تصميم سازي‌هاي اداري و پرسنلي، ورودي مناسبي را براي طرح ريزي برنامه‌هاي مؤثر و هدفمند توسعه اي فراهم مي‌كند.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن