تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بالاترين درجه دانايى، تشخيص اخلاق از يكديگر و آشكار كردن اخلاق پسنديده و سركوب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817092366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نقد منصفانه باعث پيشرفت كشور در جهت سازندگي است / دامن زدن به بي اخلاقي ها كشور را دچار آسيب جدي مي كند/ اخلاق بي انصافي از دايره آموزه هاي اسلام خارج است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: نقد منصفانه باعث پيشرفت كشور در جهت سازندگي است / دامن زدن به بي اخلاقي ها كشور را دچار آسيب جدي مي كند/ اخلاق بي انصافي از دايره آموزه هاي اسلام خارج است
در پي فرمايشات اخير مقام معظم رهبري در زمينه رواج اخلاق بي انصافي در جامعه نظرات فعالان احزاب اصلاح طلب و اصولگرا را جويا شديم كه در پي مي آيد.
نقد منصفانه عامل پيشرفت و سازندگي كشور است

عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين گفت: نقد منصفانه بايد اساس كار همه منتقدين و فعالان سياسي نظام شود تا شرايط كشور در جهت پيشرفت و سازندگي پيش رود.

محسن يحيوي با اشاره به صبحت هاي خطير مقام معظم رهبري در خصوص رواج اخلاق بي انصافي و نقدهاي بي اساس افزود: انتقادهاي كه بدون در نظر گرفتن واقعيت ها انجام مي گيرد ، سبب بر هم زدن بنيان نظام و جامعه مي شود و رواج بي اعتقادي را با خود به همراه دارد ، جامعه ما انتقاد پذير است اما نبايد بي انصافانه به نقد كردن بپردازيم.

وي بيان كرد: اگر انتقادها از سر دلسوزي و براي رفع نارسايي هاي دولت و نظام باشد قابل ستايش و پذيرش همه دولتمردان خواهد بود ،نقدي سازنده است كه متعصبانه و با بغض و كينه نباشد.

عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين اظهار داشت: نقدهايي كه قرار است بيان شود لزومي ندارد حتما در مطبوعات و به صورت جنجالي به آن پرداخته شود چرا كه اين فضاسازي ها و بازي هاي سياسي دور از مرز عدالت باعث سردي و بي اعتمادي مردم نسبت به عملكرد دولت مي شود تا حدي كه در ذهن خود ناتواني دولت از اداره كشور را مي پرواند.

يحيوي خاطرنشان كرد: منتقدين بايد به داشتن حس مسئوليت نسبت به انقلاب و نظام جمهوري اسلامي و همچنين با درنظر گرفتن مصالح كشور به انتقاد بپردازند ،سودجويان نبايد مصالح كشور را فداي مصالح گروهي و شخصي خود كنند.

وي در ادامه افزود: با رعايت اخلاق سياسي رعايت خطوط قرمز نظام و داشتن نگاه منصفانه به حركت ها و عملكردهاي رقيب مي توان بهترين نقدها را از هر دولتي داشت و به سازنده بودن آنها ايمان داشت.

انتقادات بيجا ترفند سياسي و تبليغات انتخاباتي است

همچنين در همين ارتباط سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: بيان انتقادات بيجا از جانب بعضي از افراد ترفند سياسي و تبليغات انتخاباتي است.

كمال الدين سجادي در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اين نصيحت خير خواهانه رهبري بايد مورد توجه نخبگان سياسي و فعالان احزاب قرار گيرد و اين گام بزرگي براي توسعه سياسي كشور است.

وي تصريح كرد: انتقادات در جامعه با دو هدف صورت مي گيرد يكي نقد دلسوزانه است كه براي برطرف كردن نقاط ضعف و تبديل آن به نقطه قوت صورت مي گيرد و ديگري با هدف تخريب و ارائه ترفند سياسي و تبليغات انتخاباتي روي مي دهد.

سجادي خاطر نشان كرد: نقدها بايد منصفانه و در جهت پيشبرد اهداف نظام صورت گيرد ولي بعضا مشاهده مي شود افرادي با اهداف مغرضانه و انتقام جويي اين انتقادها را بيان مي كنند.

سجادي گفت: ما در اسلام اصلي داريم بنام امر به معروف و نهي از منكر كه در انتقادهاي دلسوزانه و منصفانه بايد مسائل نيكو را در جامعه جاري سازيم ولي متاسفانه گاهي مسائل منكر كه حمايت از روشهاي غربي است ،بكار گرفته مي شود كه جاي نگراني دارد.

وي تصريح كرد: مردم ما به خوبي تشخيص مي دهند كه چه نقدي در جهت پيشبرد اهداف انقلاب است و خيرخواهانه و چه نقدي مغرضانه و در جهت تخريب رقيب است.

برخي از حاميان اصلاحات به دنبال رواج اخلاق بي انصافي در كشور اند

همچنين در ادامه دبير كل آبادگران جهادي گفت:برخي از حاميان اصلاحات در مقابل حمايت از جريان مورد نظر خود دست به رفتارهاي خارج از تقوي سياسي مي زنند كه در اين راستا مي خواهند اخلاق بي انصافي را در كشور ترويج دهند.

دوراني خاطر نشان كرد: رسانه هاي غير رسمي و حاميان اصلاحات كه ادعاي حمايت از جريان مورد نظر خود را دارند با جريان رقيب مقابل خود ارتباط رسمي ندارند و متاسفانه به دنبال آلوده كردن فضاي سياسي هستند.

وي افزود:اين حاميان براي رسيدن به اهداف و آرمان هاي خود با ضربه زدن به برخي از شخصيت هاي سياسي به دنبال توجيه كردن رفتار خود هستند ولي نمي دانند كه اين گونه رفتارها حداقل رفتاري است كه نمي تواند در دايره اصيل انقلاب جايگاهي داشته باشد.

دبير كل آباد گران جهادي شفاف سازي رسانه ها را يكي از اصلي ترين راهكار براي مقابله با رواج اخلاق بي انصافي دانست و اظهار داشت: هيات منصفه نظارت بر مطبوعات بايد به احزاب و ارگان ها اين مجوز را بدهد تا احزاب رسانه هايي را در اختيار داشته باشند و بتوانند در قالب هاي رسمي نظرات و انتقادهاي خود را در آن رسانه بيان كنند.

وي بيان كرد: نقد و انتقاد نبايد در رسانه ها به گونه اي باشد كه شخصيت هاي سياسي را تخريب كند بلكه نقدها بايد آزادانه و منصفانه در رسانه ها انجام شود.

با نهادينه شدن نقد منصفانه بي اخلاقي ها از ميان خواهد رفت

در ادامه عضو شوراي مركزي مجمع نيروهاي خط امام تاكيد كرد:با حاكميت و پذيرش نقد منصفانه از سوي دولت و منتقدين دولت يك سري سوء برداشت ها و بي اخلاقي ها بوجود نخواهد آمد.

قزويني افزود: مقام معظم رهبري بر اساس توصيه هميشگي شان تلاش دارند تا از آسيب هايي كه ممكن است به فضاي سياسي كشور وارد شود، جلوگيري كنند و كشور در يك مسير سالم طي طريق نمايد.

وي با اشاره به اين موضوع كه مخاطب فرمايشات رهبري تمام جناح هاي سياسي كشور اطلاق مي شود ، بيان كرد: نبايد با اين قضيه تك جانبه برخورد شود.

سخنگوي خانه احزاب در ادامه اظهار داشت: قطعا با حاكميت و پذيرش نقد منصفانه از سوي دولت و منتقدين دولت يك سري سوء برداشت ها و بي اخلاقي ها بوجود نخواهد آمد.

اخلاق بي انصافي از دايره آموزه هاي اسلام خارج است

در ادامه محتشمي رئيس ستاد جبهه آزادي با اشاره به اينكه قطعا راهكار جلوگيري از اخلاق بي انصافي نقد ازادانه و منصفانه است ، گفت: تاكيد مقام معظم رهبري دررعايت اخلاق اسلامي نشات گرفته از آموزه هاي اسلام است و آنچه كه آموزه هاي اسلامي ما بر آن تاكيد دارد تخريب و نفي نيست بلكه نقد آزادانه متحرمانه و منصفانه است.

محتشمي تصريح كرد: آنچه كه مسلم است بي انصافي بد اخلاقي در تمامي عرصه هاي مختلف زندگي مذموم و ناپسند است و از اصلي ترين پيام در رعايت حقوق انسان ها جلوگيري از عواملي است كه باعث زشت خويي ها و بد اخلاقي ها در اسلام مي شود.

دبير كل حزب آزادي با تاكيد بر رعايت اصول اخلاقي در عرصه انتخابات اظهارداشت: يكي از عرصه هاي پر تلاطم زندگي امروز بشري سياست ورزي است و اوج اين عرصه در ايام انتخابات نمايان مي شود كه رعايت اصول اخلاقي در اين عرصه كاملا مورد تاكيد و توصيه آموزه هاي اسلامي است.

محتشمي همچنين بيان كرد: تخريب شخصيت افراد و بي انصافي در انتقاد لجام گسيخته از شخصيت هاي سياسي همگي جز اموري است كه از دايره هاي آموزه هاي اسلامي ما خارج است./ل
 دوشنبه 1 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن