تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816881248




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارشناسان بررسي كردند:تاثير وام 30 ميليون توماني ساخت بر بازار مسكن


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: كارشناسان بررسي كردند:تاثير وام 30 ميليون توماني ساخت بر بازار مسكن
خبرگزاري مهر-گروه اقتصادي: كارشناسان بازار مسكن به بررسي تاثير افزايش وام ساخت مسكن به 30 ميليون تومان بر اين بازار پرداختند، اين در حالي است كه بانك مسكن به زودي پرداخت اين نوع وام را آغاز خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اين روزها بازار مسكن با نرخهاي متفاوتي براي ساخت و يا خريد مسكن مواجه است، به نحويكه در مدت چند ماه اخير اعلام تسهيلات 18 ميليوني و يا 25 ميليوني خريد مسكن و از سوي ديگر تسهيلات 30 ميليون توماني ساخت و نيز وام 14 ميليون توماني مسكن مهر در راستاي افزايش ساخت و تعديل قيمتها در بازار مسكن، از سوي دولت انديشيده شده، اين در حالي است كه تاثير تخصيص اين تسهيلات به بخش مسكن در گرو تبعيت نظام بانكي است.

باتوجه به اهميت اين موضوع، در گزارش پايين به بررسي اظهارنظرهاي برخي از كارشناسان بخش مسكن درارتباط با افزايش وام 30 ميليون توماني ساخت مسكن پرداختيم.

مهدي موذن رئيس كانون كاردانهاي فني ساختمان در گفتگو با مهر درارتباط با افزايش وام 30 ميليون توماني ساخت مسكن گفت: افزايش وام ساخت به 30 ميليون تومان حاكي از نبود يكپارچگي در تصميمات كلان دولت در بخش ساختمان است، زيرا هم اكنون براي ساخت ساختمانها درسطح كلان وام 14 ميليون توماني پرداخت مي شود و اين تفاوت 16 ميليون توماني مي تواند اجراي بسياري از پروژه هاي ساخت را دچار مشكل كند.

وي بيان كرد: وام 30 ميليون توماني ساخت به متقاضياني كه داراي شرايط خاص مورد نظر بانكها باشند، پرداخت خواهد شد به نحويكه آنان بايد سپرده اي 6 ماهه براي اخذ اين رقم در بانك عامل داشته باشند كه اين امر به طور غير مستقيم قيمتها را تحت تاثير قرار مي دهد.

موذن با تاكيد بر وجود يكپارچگي در تصميمات كلان مسكن عنوان كرد: پرداخت وام 30 ميليون توماني ساخت به افراد ترغيب تك سازي مسكن را به دنبال دارد، اين در حالي است كه ساخت مسكن در سطح كلان بايد به سوي انبوه سازي هدايت شود، ضمن اينكه ساخت و ساز كلان به صورت انبوه با به كارگيري تكنولوژيهاي نوين توسط سازندگان ذي صلاح مورد نظر دولت است؛ لذا پرداخت اين وام نمي تواند نگاه زيربنايي براي توسعه ساخت و سازمسكن باشد.

وي اظهارداشت: پرداخت دو برابري تسهيلات به افراد سبب مي شود تا عده اي از سرمايه گذاران به راحتي مصالح مورد نياز را تامين نمايند و اين امر در نهايت بازار سياهي را در اين بخش ايجاد مي نمايد، كه ساير سازندگان قادر به تامين مصالح با قيمت ارزان نخواهند بود.

رئيس كانون كاردانهاي فني ساختمان با اشاره به برنامه نهضت ساختمان سازي دولت اظهارداشت: دو نرخي بودن تسهيلات مسكن با ايجاد نابساماني در حوزه مسكن همراه است؛ لذا دريافت كنندگان وام مسكن بايد از شرايط يكسان و يكنواختي برخوردارشوند و پرداخت دو برابري وام تشويش بازار مسكن را به همراه خواهد داشت.

عدم تاثير وام 30 ميليون توماني ساخت در بازار مسكن

عليرضا سرحدي كارشناس مسكن افزايش وام 30 ميليون توماني ساخت را براي احداث واحدهاي مسكوني ناكافي خواند و افزود: سازندگان مسكن ترجيح مي دهند به جاي سپرده گذاري طولاني مدت سرمايه هاي خود در بانك براي اخذ وام 30 ميليون توماني، با سرمايه شخصي امر ساخت و ساز را انجام دهند و با پيش فروش واحدها كمبود سرمايه را جبران نمايند.

وي تصريح كرد: براي احداث ساختماني 6 واحدي اگرسازنده اي بخواهد وام 30 ميليون توماني را از سيستم بانكي دريافت نمايد، بايد معادل 180 ميليون تومان به مدت 6 ماه در بانك سپرده گذاري كند و بعيد است اين رقم تاثيرچنداني داشته باشد.

وام 30 ميليون توماني مناسب براي شهرهاي كوچك

همچنين بيژن كاموري كارشناس مسكن با بيان اينكه افزايش وام 30 ميليون توماني كفاف هزينه هاي ساخت را نمي كند، افزود: پرداخت اين وام در كلان شهرها چندان تاثيرگذارنيست، ولي شايد براي شهرهاي كوچك مناسب باشد، اين در حالي است كه پرداخت اين رقم به سازندگان واقعي مسكن مي تواند به تعادل قيمتها در بازار مسكن منتهي شود.

تاثير مثبت وام 30 ميليون توماني در بازار مسكن

در اين ارتباط مصطفي قلي خسروي رئيس اتحاديه املاك افزايش وام 30 ميليون توماني را اقدامي مثبت ارزيابي كرد و گفت: از آنجايي كه معاملات مسكن از آذر ماه امسال با كد رهگيري انجام مي شود؛ لذا افزايش وام 30 ميليون توماني به عاملي مثبت در بازار ساخت مسكن و قيمتها تبديل خواهد شد.

عدم افزايش قيمتها با پرداخت تسهيلات 30 ميليون توماني

احمد مجتهد رئيس پژوهشكده پولي و بانكي بانك مركزي معتقد است كه پرداخت تسهيلات 30 ميليون توماني ساخت توسط بانك مسكن تاثيري در افزايش قيمت مسكن ندارد.

وي با بيان اينكه اين وام قيمت ملك را بالا نمي برد، بلكه طرف عرضه را افزايش مي دهد افزود: با توجه به اينكه ايران كشور جواني است و نياز به ايجاد مسكن دارد، در شرايط فعلي اين مسئله مي تواند به ساخت مسكن كمك كند.

مجتهد بر بحث نظارت بر پرداخت تسهيلات 30 ميليون توماني ساخت مسكن تاكيد و تصريح كرد: بايد در پرداخت اين وام دقت شود كه وام پرداخت شده در بخش موردنظر مورد استفاده قرار گيرد و انحراف نداشته باشد.

وي افزود: بايد در مراحل و زمانهاي مختلف بر پرداخت اين وام و تاثيرات آن تجديد نظر شود، يعني اگر در مقطعي از زمان احساس شد كه اين وام باعث ايجاد فشارهاي تورمي مي شود، آهنگ پرداخت آن كند شود.
 شنبه 30 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن