تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817287164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني از قول هنيه افشا كرد توطئه سران سازشكار عرب عليه ملت فلسطين


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: لاريجاني از قول هنيه افشا كرد توطئه سران سازشكار عرب عليه ملت فلسطين
رئيس مجلس شوراي اسلامي پروژه سازشكارانه كشورهاي عربي در ايجاد امنيت براي رژيم صهيونيستي را افشاء كرد.
به گزارش خبرنگار امور مجلس كيهان، علي لاريجاني در ابتداي نشست علني ديروز مجلس به جنايات اخير رژيم صهيونيستي و اقدامات سازشكارانه كشورهاي عربي در اين باره اشاره كرد و خطاب به نمايندگان مجلس گفت: اين روزها از فشارهاي وحشيانه رژيم صهيونيستي بر ملت فلسطين مطلع هستيد آقاي اسماعيل هنيه نخست وزير انقلابي فلسطين در تماس تلفني چند روز قبل با اينجانب از پروژه سازشكارانه و تحميلي كشورهاي عربي مبني بر اعزام نيرو به غزه پرده برداشت.
وي اظهار داشت: متأسفانه اتحاديه عرب در نشست اخير وزراي خود تمايل به چنين تصميمي را اعلام كردند كه اين اقدام امنيت سازي براي رژيم صهيونيستي است نه احقاق حقوق ملت مظلوم فلسطين.
رئيس مجلس افزود: آقاي هنيه به نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي عرض سلام داشتند و موضع انقلابي و پيشرو رهبري و مسئولان جمهوري اسلامي را ستايش نمودند.
لاريجاني در ادامه گفت: مجلس شوراي اسلامي در شرايط انسداد كليه گذرگاه ها از جمله گذرگاه رفح و اقدام سازشكارانه برخي از كشورهاي عربي حمايت خود را از ملت مظلوم فلسطين و دولت آقاي هنيه اعلام مي دارد.
در اين هنگام نمايندگان مجلس با تأييد صحبت لاريجاني فرياد الله اكبر سر دادند.
رئيس مجلس سپس گفت: در مقابل رژيم صهيونيستي كه اين روزها با بحران هاي شديد داخلي مواجه است مجلس مقاومت و ايستادگي را كليد موفقيت ماندگار مي داند و قطعا مسلمانان روزه دار در روز قدس در مقابل سياستهاي سازشكارانه سخن نهايي خود را اعلام خواهند كرد.
220 نماينده خواستار امدادرساني به مردم غزه شدند
همچنين 220 نماينده مجلس شوراي اسلامي با امضاي بيانيه اي كه ديروز در مجلس قرائت شد، از مسئولان نظام جمهوري اسلامي ايران و نيز دبيركل سازمان ملل و مجامع بين المللي خواستند، فرصتي فراهم سازند تا امكان امدادرساني به مردم فلسطين و به ويژه غزه فراهم شود.
در اين بيانيه آمده است: مسلمانان مظلوم فلسطين در منطقه محاصره شده غزه در ماه مبارك رمضان، سخت ترين شرايط زندگي را تحمل مي كنند، رژيم ددمنش صهيونيستي كليه راه هاي ورودي به غزه را با هدف فشار به دولت قانوني هنيه بسته است.
متأسفانه همسايگان عرب همچنان نظاره گر اين وضعيت تأسف بار هستند. ما نمايندگان ملت بزرگ ايران اسلامي، ضمن محكوم كردن شديد اين جنايات و نيز درخواست از دبيركل سازمان ملل و ديگر مجامع بين المللي براي كوشش در جهت جلوگيري از اجراي توطئه شوم رژيم اشغالگر، مي خواهيم فرصتي را فراهم سازند تا اجازه امدادرساني به مردم مظلوم فلسطين به ويژه غزه ميسر شود.
در پايان اين بيانيه نيز تصريح شده است: با اعلام حمايت و همبستگي از مسئولان جمهوري اسلامي ايران مي خواهيم از همه ظرفيت سياسي خود براي حل مشكل امدادرساني به اين ملت مظلوم استفاده نمايند.
كميسيون امنيت ملي
دوپاره شد
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي را به دو كميسيون «دفاع، اطلاعات و امنيت ملي» و «شوراها، امور داخلي كشور» تقسيم كردند.
اين اقدام نمايندگان در ادامه بررسي طرح اصلاح آئين نامه داخلي مجلس صورت گرفت. موافقان و طراحان اين تفكيك در ظاهر عنوان مي كردند كه علت تفكيك كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي به بسيط بودن حوزه فعاليت كميسيون مذكور برمي گردد و مسائل داخلي از جمله شوراها و ثبت احوال ربطي به امنيت و سياست خارجي ندارد بنابراين بايد اين امور در كميسيون جداگانه اي دنبال شود.
البته دامنه اين بحث به همين جا محدود نمي شود بلكه اين بحث از ابتداي مجلس هشتم و به تراكم متقاضيان عضويت در كميسيون امنيت ملي برمي گردد. در آن مقطع حدود 50 نفر از نمايندگان به دليل ويژگي ها و امتيازات اين كميسيون خواهان عضويت در آن بودند و اين در حالي بود كه طبق قانون فقط حد نهايت 23 نفر مي توانستند عضو كميسيون امنيت ملي شوند. بر همين اساس افرادي كه در آن مقطع مجوز عضويت در كميسيون مذكور را نيافتند پيوسته به دنبال تفكيك اين كميسيون و عضويت در آن بودند كه اين مقصود بالاخره در طرح اصلاح آئين نامه داخلي مجلس حاصل شد و ديروز كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس دوپاره شد.
اين اتفاق در شرايطي رخ داد كه تا مجلس پنجم يعني حدود 20 سال كميسيون مذكور چندپاره بود ولي به دليل تعارضات نمايندگان در نظارت بر دستگاه هاي زيرمجموعه اين چندكميسيون، نمايندگان مجلس پنجم به اين نتيجه رسيدند كه كميسيون هاي مزبور را در يك كميسيون ادغام نمايند تا مشكلات پيش آمده برطرف شود. و لذا به نظر مي رسد اقدام نمايندگان مجلس هشتم در تفكيك كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي برگشت به 30 سال پيش و تكرار يك راه پيموده شده است.
بهر حال براساس اصلاح ماده 37 آيين نامه داخلي كه در جلسه ديروز مجلس صورت گرفت قرار شد كميسيون «دفاع، اطلاعات و امنيت» براي انجام وظايف محوله در محدوده دفاع، اطلاعات و امنيت جايگزين كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي شود.
هم چنين نمايندگان با اضافه كردن يك ماده به آيين نامه داخلي، مصوب كردند كميسيون شوراها و امور داخلي كشور براي انجام وظايف محوله در محدوده سياست داخلي، شوراها، امور غيرعمراني شهرداري ها و ثبت احوال مطابق ضوابط اين آيين نامه تشكيل شود.
هم چنين مقرر شد، كميسيون عمران ضمن انجام امور محوله در محدوده راه و ترابري، مسكن، عمران شهري و عمران روستايي، امور عمراني شهرداري ها و دهياري ها را نيز رسيدگي كند.
بنابراين گزارش؛ موافقان اين تفكيك كميسيون معتقد بودند كه با توجه به فراگيري شوراها و بي ارتباط بودن موضوع امنيت ملي و سياست دفاعي با مسايل شهري و داخلي، تفكيك كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي ضروري است.
مخالفان اين تفكيك نيز معتقد بودند مسايل داخلي از مسايل دفاعي و امنيت خارجي تفكيك ناپذير است و نمي توان آن را دو كميسيون مجزا بررسي كرد.
در همين حال بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس پس از تصويب ماده فوق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزارت خانه هاي اطلاعات، دفاع، كشور و امور خارجه همچنان تحت نظارت كميسيون امنيت ملي هستند.
وي همچنين درباره علت تفكيك كميسيون امنيت ملي گفت: به نظر مي رسد كه لزوم تشكيل كميسيون جديد براي اين بود كه جا باز شود تا چند نفر ديگر به عضويت كميسيون امنيت ملي درآيند.
نماينده اروميه
از پاسخ وزير راه قانع شد
در ادامه جلسه جواد جهانگيرزاده نماينده مردم اروميه سوال خود را از وزير راه و ترابري درخصوص اتصال سريع اروميه به تبريز از وسط درياچه اروميه مطرح كرد و گفت براساس مطالعه اي كه در سال 1344 توسط شركت هاي خارجي انجام شده بود قرار بود گذرگاه اتصال اروميه به تبريز به عنوان جدي ترين محل دسترسي اجرا بشود و اين راه از سال 1359 شروع شده و در مدت 28 سال متاسفانه هنوز ميان گذر درياچه اروميه به اتمام نرسيده است بنده از آقاي وزير سوال مي كنم كه اين گذرگاه چه موقع به اتمام خواهد رسيد و مشكل كي حل خواهد شد؟
بهبهاني وزير راه و ترابري در پاسخ به سؤال مطرح شده گفت: 27 روز قبل من در خدمت نمايندگان محترم اروميه به آنجا رفتم و اين پل را بازديد كردم سخنان آقاي جهانگيرزاده مورد تاييد من هم است و اين حق را به ايشان مي دهم كه در واقع پس از اين همه مدت هنوز در ابتداي كار قرار دارد. در واقع پلي كه 28 سال قبل شروع شده هنوز به بهره برداري نرسيده است. اما در تاريخ 87.5.28 كه من به آنجا رفتم متوجه شدم كه پيمانكار ضعف كاري دارد بلافاصله گروه جديدي را بسيج كردم و به كمك آنها فرستادم. اين گروه فعاليت مي كنند كه يك باند عبور را هرچه زودتر باز كنند وزير راه گفت: آخر آذرماه قول مي دهم كه اين راه باز شود. پس از توضيحات وزير راه و ترابري نماينده اروميه اظهار داشت: من از پاسخ آقاي وزير قانع شدم.
سبحاني نيا: ايران مسير دستيابي به دانش هسته اي را ادامه دهد
نماينده نيشابور در مجلس با بي اساس خواندن ادعاهاي جديد آژانس اتمي درباره كشورمان گفت: جمهوري اسلامي ايران بايد تمام تلاش خود را در مسير غيرقابل برگشت و تعليق ناپذير دستيابي كامل به دانش صلح آميز هسته اي به كار گيرد.
حسين سبحاني نيا در نطق پيش از دستور ديروزش تاكيد كرد: بدون ترديد مجلس شوراي اسلامي به عنوان چشم هميشه بيدار ملت در جهت دستيابي و تحقق كامل منافع ملي همه گونه حمايت را خواهد داشت.
حمله شهرياري به دولت نهم
نماينده زاهدان در مجلس بخش اعظمي از نطقش را به حمله به دولت نهم اختصاص داد.
حسينعلي شهرياري با اينكه اذعان كرد در دولت نهم به طور ويژه اعتبارات قابل توجهي به سيستان و بلوچستان اختصاص يافته است اما مدعي شد هنوز مردم چيزي را احساس نكرده اند!
بيكاري، ناامني، عدم راه يابي دختران به دانشگاه ها، گراني و ... از جمله مسائلي بود كه شهرياري صرفاً به بيان آنها پرداخت و نكات مثبت دولت نهم را بيان نكرد
دلاور: جمهوريت مردم سالاري ديني است
نماينده درگز در مجلس گفت: معناي جمهوريت مردم سالاري ديني است. محمدعلي دلاور در نطقش از مردم درگز كه به او راي داده اند تشكر كرد.
طاهرخاني: خسارات باغداران پرداخت شود
نماينده تاكستان در مجلس شوراي اسلامي، از رئيس جمهور و وزراي كشور و جهادكشاورزي خواست در خصوص جبران خسارات سرمازدگي و خشكسالي به باغداران و كشاورزان مساعدت لازم را انجام دهند.
امير طاهرخاني در نطقش همچنين از جابه جايي استاندار قزوين تشكر كرد.
 چهارشنبه 27 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن