تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816864924




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/افطاري تشكل‌هاي اساتيد درنهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها/ سخنان حبيبي، عبداللهي، ارجمند، شيري، ولي‌زاده، عاملي و حاضري


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /افطاري تشكل‌هاي اساتيد درنهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها/ سخنان حبيبي، عبداللهي، ارجمند، شيري، ولي‌زاده، عاملي و حاضري
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

ضيافت افطاري نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها با حضور تشكل‌هاي اساتيد شب گذشته (دوشنبه) در دفتر اين نهاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ابتداي اين جلسه نجفقلي حبيبي، دبير دبيرخانه تشكل‌هاي اساتيد پيشنهاد كرد كه بيانيه اي براي آغاز سال تحصيلي از سوي تشكل‌هاي اساتيد تنظيم و به دانشگاه‌ها و رسانه‌ها ارايه شود.

در ادامه عبداللهي، دبير كل كانون اسلامي مهندسي اظهار كرد: ان شالله امسال كار اين دبيرخانه با جديت پيگيري شود و تنها به برگزاري جلساتي محدود نشود؛ چرا كه براي كار جدي احتياج به پتانسيل، نيروها وتجربيات است، افرادي كه در اينجا دور هم جمع شده‌اند 30 سال از عمر خود را صرف كرده و با تلاش و كوشش فعاليت كرده‌اند از اين‌رو توقع جامعه از ما بالاست.

وي تاكيد كرد: اگر ما به فكر جامعه نباشيم چه كسي به فكر جامعه و برنامه‌ريزي است. بايد از خود شروع كنيم؛ از اين رو تقاضاي بنده از نهاد و دبير دبيرخانه آن است كه گروه‌هاي كارشناسي تشكيل شود تا آنها بتوانند با برنامه‌ريزي به سيستم كاربردي جامعه كمك كنند.

در ادامه اين نشست ارجمند، دبيركل كانون اسلامي دانش آموختگان اروپا گفت: در كشور اسلامي ما كانون‌هاي بسياري دور يكديگر جمع شده‌اند كه متاسفانه به دليل عدم ارتباطات كافي از اين نيروها استفاده شاياني صورت نمي‌گيرد.

وي تاكيد كرد: در كشور بايد فكر به عنوان سرمايه و ثروت تلقي شود. اگر استفاده از فكر به صورت عيني باشد از نيروهايي كه بدون هيچ ادعايي در بيرون از مرزها آستين بالا زده مي‌توان به بهترين نحو استفاده شود.

وي اظهار كرد: شايد يكي از دلايل عدم استفاده از تخصص‌هاي مختلف در كانون‌ها و تشكل‌ها آن است كه نگاه‌ها و سمت و سوها از دريچه جناح‌بندي‌هاست؛ از اين رو اگر به تشكل‌ها دور از گروه‌ها نگريسته شود و تنها براساس تبعيت آنها از مقام ولايت نگاه شود مي‌توان به بهترين نحو از تجربيات وتخصص‌هاي اين تشكل‌ها استفاده كرد.

به گزارش ايسنا، شيري، قائم مقام دبيرخانه تشكل‌هاي اساتيد نيز به ارايه دستور جلسه هفته آينده اين تشكل پرداخت.

در ادامه اين نشست عاملي، عضو كانون اسلامي دانش آموختگان اروپا گفت: بهتر است تنها نگاه ما منحصر به مسايل داخلي نباشد ومسايل خارج از كشور را نيز ببينيم بدان معنا كه ما به عنوان تشكل‌هاي اساتيد مي توانيم نامه‌هاي خوبي را به عنوان مثال به دبيركل سازمان ملل بنويسيم و با ارسال چنين نامه‌هايي نشان دهيم كه تشكل هاي اساتيد در داخل ايران فعال هستند، البته شرط ارسال چنين نامه‌ها و بيانيه‌ها‌يي حساس بودن نسبت به مسايل مختلف است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي‌محمد حاضري، دبير انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه‌ها نيز گفت: از موضع گيري تشكل‌هاي اساتيد در جهت‌گيري مسايل دانشگاهي به طور خاص در فرصت‌هاي مناسب مي‌توان استفاده كرد.

وي ادامه داد: از آنجايي كه نهاد، حلقه اتصال دو نوع مرجعيت انديشه يعني حوزه و دانشگاه است بايد به گونه‌اي حوزه و دانشگاه از مطالب يكديگر استفاده كنند و مطالب درست آنها به يكديگر منتقل شود.

حاضري خاطرنشان كرد: يكي از موضوعات مطروحه در جامعه امروز كه باعث سوءاستفاده وجوسازي‌هاي سياسي نيز شده است مقوله استفاده بهينه از تجارب اساتيد است كه به آن اصطلاح بازنشستگي اطلاق مي‌شود. بازنشستگي بيشتر مربوط به كارهاي يدي است اما كار فكري و انديشه‌اي اين نوع شاخص‌ها را براي بازنشستگي نمي‌طلبد.

وي افزود: اگر در اين جهت به حوزه نگاه شود خواهيم ديد كه در سيستم حوزوي مراجع ما عالي‌ترين سطح انديشه‌اي را نوعا در دوره‌اي كه طبق تعاريف رسمي آن بازنشستگي تلقي مي‌شود كسب مي‌كنند و برجسته‌ترين مدرسين و فضلاي حوزوي در اين دوره وجود دارند. از اين رو اگر ماهيت كار، كار فكري است اين نگاه بايد در مورد دانشگاه تسري پيدا كند.

حاضري ادامه داد: اين‌كه تنها از بعد مشكلات شخصي به استاد دانشگاه نگاه شود و اين‌كه تنها حقوقي به آن استاد داده شود از وجهي درست است اما بحث مهم‌تر سرمايه‌هاي فكري وانديشه‌اي است كه كشور بايد از آن استفاده كند. خواسته ما آن است كه نهاد اصل اين تفكر را كه استاد دانشگاه با تجارب علمي و انديشه‌اي و فكري در سني براساس قانون كار بازنشسته شود درست ندانسته و ملاك ديگري براي بازنشستگي ايجاد شود.

وي تاكيد كرد: توانايي فكري و بازدهي فرد در دوره‌اي افول پيدا مي‌كند و هر كس براي خود در دوره‌اي به بازنشستگي فكري مي‌رسد ممكن است حتي فردي در سن 40 سالگي به بازنشستگي برسد و يا فرد ديگري در 70 سالگي در اوج استفاده از تجارب و انديشه باشد.

دبيرانجمن اسلامي مدرسين دانشگاه‌ها در پايان تاكيد كرد: نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها مرجعيت خوبي است كه اين انديشه را در سطح كشور دنبال كند تا به مرجعيت فكري و انديشه‌اي كشور به نگاه كارهاي يدي طبق قوانين كار نگريسته نشود.

به گزارش ايسنا، در اين ضيافت افطاري تشكل‌هاي اساتيد جامعه اسلامي مهندسين، بسيج اساتيد، انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه‌ها، انجمن اسلامي فارغ التحصيلان اروپا – آمريكا و اقيانوسيه، انجمن اسلامي پزشكان ايران، جامعه اسلامي پزشكان ايران ، انجمن اسلامي جامعه پزشكي، سازمان بسيج جامعه پزشكي، كانون اسلامي فارغ التحصيلان ژاپن، جامعه اسلامي دندانپزشكان، مجمع دانش آموختگان ايران اسلامي، انجمن اسلامي فارغ التحصيلان ايتاليا ، مجمع اسلامي دانش آموختگان فرانسه، انجمن اسلامي اساتيد دانشگاه ها، كانون اسلامي دانش آموختگان انگليس، جامعه اسلامي دانشگاهيان ايران اسلامي، انجمن اسلامي فارغ التحصيلان فيليپين، جامعه استادان نمونه ايران، كانون اسلامي فارغ التحصيلان شبه قاره هند، كانون دانش آموختگان اروپا ، كانون دانشگاهيان ايران اسلامي، جامعه اسلامي فارغ التحصيلان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي حضور داشتند.

انتهاي پيام
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن