تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند اِبا دارد از اين كه باطلى را حق معرفى نمايد، خداوند اِبا دارد از اين كه حق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816870414




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جزئيات يک فرضيه شگفت انگيز


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: تعداد انسان هایی که به باهوشی انیشتین هستند انگشت شمار است و بر اساس مطالعات انجام شده ضریب هوشی در برخی مناطق زمین بالاتر از دیگر مناطق است، پدیده ای که دانشمندان دانشگاه نیومکزیکو برای توضیح آن فرضیه ای شگفت انگیز ارائه کرده اند.




به گزارش مهر، باهوش بودن یکی از گرانقیمت ترین ویژگی هایی است که انسانها می توانند داشته باشند زیرا یکی از حیاتی ترین عوامل برای ادامه زندگی تمامی موجودات برای ایجاد و حفظ آن صرف می شود انرژی است.

نتایج مطالعه ای جدید نشان می دهد نوزادان در حدود 90 درصد از کالری بدن خود را صرف ساختن و فعال کردن مغز خود می کنند. مغز بزرگسالان نیز بیش از یک چهارم انرژی بدن را صرف خود می کند. از این رو درصورتی که در دوران کودکی و در مدت زمانی که مغز در حال ساخته شدن و کامل شدن است، رویدادی ناخواسته منجر به از دست رفتن انرژی بدن شود، مغز دچار آسیب دیدگی خواهد شد. بیماری های عفونی یکی از اصلی ترین عوامل در از بین بردن بخش زیادی از انرژی بدن و اختلال در روند رشد مغز هستند.

مطالعه ای گسترده نشان داده است که ضریب هوشی در گوشه و کنار جهان از تنوع و تفاوت بالایی در میان کشورهای مختلف و یا شهروندان یک کشور با هم برخوردار است. دلیل این تفاوت برای مدت زمانی طولانی مورد توجه دانشمندان قرار داشت و سوال اصلی نیز اینجا است که آیا دلیل این تفاوت در ریشه های ژنتیکی انسانها نهفته است یا شرایط محیطی. ضریب هوشی بالا نشانه های زیادی دارند، بالا بودن نمرات درسی، بالا بودن سطح تحصیلات، سلامت، عملکرد بالا در زمینه شغلی، دستمزد بالاتر و کاهش خطر چاقی.

تاکنون دانشمندان زیادی برای توضیح الگوی جهانی ضریب هوشی دلایل متعددی بیان کرده اند، برخی دلیل آن را اختلاف در میزان تحصیلات، عده ای آب و هوای سرد و سختی زندگی در این شرایط آب و هوایی را دلیل این اختلاف عنوان کرده اند.

محققان دانشگاه نیومکزیکو با بررسی دوباره این فرضیه ها توانسته اند ارتباط بسیار قدرتمندی را میان میزان ابتلا به بیماری های عفونی و ضریب هوشی پیدا کنند و دریابند با کنترل عواملی مانند تحصیلات، ثروت ملی و حرارت، ابتلا به بیماری های عفونی یکی از دقیق ترین شاخصها برای پیش بینی ضریب هوشی در میان کشورها است.

بررسی های دوباره بر روی نتایج این مطالعه نیز نشان می دهند ابتلا به بیماریهای عفونی شاید تنها شاخص اصلی برای تعیین میانگین ضریب هوشی ملی باشد. مطالعه بر روی افراد به ویژه کودکان نیز این فرضیه را تایید می کند، برای مثال کودکانی که دچار عفونت های گوارشی هستند در طول زندگی خود از ضریب هوشی پایین تری برخوردارند.

در مطالعه ای دیگر مشخص شده است مناطقی از مکزیک که تحت برنامه ریشه کنی مالاریا قرار گرفته است، نسبت به دیگر مناطق از میانگین ضریب هوشی بالاتری برخوردار است. بر همین اساس در صورتی که ابتلا به بیماری های عفونی دلیل تفاوت در میزان ضریب هوشی در سرتاسر جهان باشد، کاهش دادن میزان ابتلا به این نوع از بیماری ها می تواند ضریب هوشی افراد را افزایش دهد.

از آنجایی که بر اساس نتایج این مطالعه، تنوع در ضریب هوشی دلیل تکاملی و نه ژنتیکی دارد، این خبر برای بسیاری از کشورها که در تلاشند نابرابری جهانی به واسطه تفاوت در ضریب هوشی را کاهش دهند خبر خوبی خواهد بود زیرا عامل این نابرابری کاملا قابل رفع است.
گرداوری و تنظیم: 1 پارس
منبع: مهر





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 477]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن