تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817060584




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نقد بر بازی F1 2010


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: شرکت Codemasters تا بحال، هیچ وقت طرفدارانش را ناامید نکرده است. بخصوص در عناوین سبک رانندگی از عنوان DiRT قسمت اول یا دوم که هر دو در بازی های سبک رانندگی برای خود بازی بزرگی بحساب می آمدند گرفته، تاGrid که همه را با گرافیک خیره کننده وگیم پلی جذاب ساعت ها پای بازی نشاند یا عنوانی مثل FUEL که هر چند از نظر گرافیکی زیاد جالب توجه نبود ولی فضا سازی بازی آن قدر جالب و پهناور بود که بعد از گذشت یک سال هنوز هم نتوانسته ام کل فضای بازی را ببینم! و حالا نوبت رسیده به عنوان دیگری در سبک ریسینگ از این کمپانی معروف بازی سازی که مدت زیادی است در این رده بازی ای نساخته است که جذابیت خیلی بالایی داشته باشد.امسال Codemasters به سراغ سبک مسابقات فرمول 1 رفته است که تجربه جالبی بعد از این همه شلنگ تخته انداختن در خیابان های شهر و کل کل با پلیس های بدبخت به حساب می آید. ما که خسته شدیم از بس EA هر سال یک بازی تکراری به خوردمان داد که عاری از هر ایده ی جدید است! مگر اینکه Codemasters به داد پی سی باز ها برسد چون تمامی کنسول داران محترم هم که از عنوان های مثل Gran Turismo یا Forza Motor و ... لذت می برند. حالا می خواهیم این عنوان را بررسی کنیم تا ببینیم آیا به پای عناوین دیگر که اسمشان بر سر زبان هاست میرسد یا خیر؟


فکر نمی کنم لازم به توضیح باشد که بازی به این سبک، داستان خاصی ندارد جز اینکه شما یک راننده ساده هستید که به مرور زمان با تلاش بیشتر به یک کله گنده بی رقیب تبدیل می شوید ولی Codemasters برای جذاب کردن بازی مثل همیشه از زیبا سازی و طبیعی کردن هرچه تمام تر منوی بازی استفاده کرده است مثلا اول بازی که شروع می شود، تنظیم پروفایل بازی برای شما مثل بازی های دیگه یک صفحه با چند نوشته نیست که آنها را پر کنید و بازی شروع شود؛ بلکه شما به عنوان یک راننده نیمه حرفه ای وارد سالن کنفرانس می شوید تا قبل از شروع فصل مسابقات با شما مصاحبه شود. از بین جمع یکی از خبر نگاران بلند شده و از شما اسم و اسم مستعارتان را می پرسد که این نام پروفایلتان است و سوالاتی از قبیل میزان مطمئن بودن شما از حرفه ای بودنتان می پرسد که میزان درجه سختی بازی را مشخص می کند و غیره. در ادامه هم مثل همیشه به کابینتان پا می گذارید که این قسمت منوی اصلی بازی است که همه چیز در دسترس شماست. مسابقه ها، تیم ها، سابقه کار، مامور مشاوره و غیره که نظیر ان را درDiRT 2 دیده اید. این را نمی توان جای داستان بازی جا زد ولی در کل ایده های جالبی در آن است که مقداری جای خالی داستان را می تواند پر کند. هر چند شرکت سازنده که سابقه خوبی در طراحی داستان دارد، می توانست خط داستانی مناسبی برای این بازی طراحی کند که رغبت بازیکن را برای ادامه کار بیشتر باشد! نمی خواهم پیله کنم که نداشتن داستان از معایب بازی بشمار می آید، چون واقعا عادلانه نیست از این سبک بازی انتظاد داستان داشت!

این عنوان تقریبا هیچ چیز از یک مسابقه فرمول یک کم ندارد و یک شبیه سازی کامل به شمار می آید. برای مثال از وقتی که مسابقه شروع می شود، شما در کابین مخصوص خود آماده هستید و با مانیتور، وضعیت مسابقه، وضعیت آب و هوا، میزان وقت و بقیه موارد را می توانید چک کنید. گزینه های دیگری هم در این گاراژ وجود دارد که به طبیعی تر کردن هر چه بیشتر بازی کمک می کند. مثلا می توانید نوع تایر های خود را بسته به نوع پیست و وضعیت آب و هوایی عوض کنید یا اینکه تنظیمات اتومبیل خود را دستکاری کرده و آن را بسته به شرایط جوی پیست اماده کنید و به مسابقه بپردازید. اما کنترل بازی یک مقدار وقت لازم دارد تا با آن سازگار شوید و اگر مدت کمی تمرین داشته باشید زیاد بازیکن ماهری نمی شوید. چون یک مقدار نیاز به زمان بندی برای استفاده از گاز و ترمز دارید و مدل های مختلفی از اتومبیل ها از شرکت های مختلف هم زیاد کمکی به راحت تر شدن کنترل ها نکرده و تقریبا کنترل همه اتومبیل ها مانند هم است. فقط میزان شتاب یا سرعت آنها مقداری تفاوت دارد. میزان طولانی بودن مسابقات و هر فصل از مسابقات هم بسته به درجه سختی دارد که شما پیش از شروع هرفصل از مسابقات انتخاب می کنید. شرکت Codemasters این بار هم از همان امکانات Flashback معروف که در دیگر عنوان های گذشته خود داشته استفاده کرده تا با خراب کاری در مسابقات و انجام حرکات اشتباه و تصادف وغیره بتوانید زمان را به عقب برگردانید تا اشتباه خود را جبران کنید. تعداد دفعاتی که شما می توانید در هر مسابقه از این قابلیت استفاده کنید، به میزان درجه سختی که در اول هر فصل انتخاب کردید بستگی دارد. در کل گیم پلی بازی مشکل خاصی از نظر فنی ندارد؛ ولی بازی از نظر میزان جذابیت، اوایل پس از مدت کوتاهی و بعد ها به کل کسل کننده و یکنواخت می شود و جذابیت آن پس از گذشت چند ساعت از بین می رود و هیچ کدام از عناصری که در گیم پلی آن جا سازی شده کمکی به این امر نمی کند و جای تاسف دارد. چون شرکتی با این سابقه در بازی های مسابقه ای با داشتن عنوانی با جذابیت تمام نشدنی همچون Grid انتظار نمی رفت که گیم پلی بازیکن را زود از نفس بیندازد!


متاسفانه گرافیک بازی زیاد تعریف آنچنانی ندارد و رجع به آن بحث چندانی نمی شود کرد! بجز مدل اتومبیل ها که نسبتا خوب کار شده و سایه زنی که بسیار نزدیک به سایه زنی بی نظیرGrid است، تقریبا هیچ چیز خاصی در گرافیک بازی یافت نمی شود. Texture ها تعریفی ندارد و رنگ بندی ها و بافت ها خشک و گاهی زننده است. طراحی جاده ها پیست ها و فضای مسابقه به طرز قابل توجهی یادآور عنوان NFS ProStreet است که در آن عنوان هم چنگی بدل نمیزد! افکت های نور و دود و سایه در بازی از مقام و مرتبه بهتری بر خودار است و گرافیک را تقریبا از سقوط حتمی نجات داده است! دیگر چیز خاصی در گرافیک بازی مشاهده نمی شود که بخواهیم آن را بررسی کنیم ولی جالب اینجاست، با اینکه گرافیک از نظر بصری زیبا نیست خوشبختانه از نظر فنی مشکل خاصی در آن دیده نمی شود و عاری باگ های زننده است که این خود جای امیدواری دارد! نتیجه اینکه گرافیک بازی قابل مقایسه با عنوان های شیبه سازی مسابقه ای برتر مثل Forza یا DiRT نیست وحتی می توان گفت در بعضی مواقع مقایسه آن با این عناوین توهین به شرکت سازنده به حساب می آید!

در کل باید گفت که از F1 2010 انتظار خاصی نداشته باشید ! این عنوان حتی موسیقی خاصی هم که ندارد که بتوان در هنگام رانندگی از ان لذت برد. (البته منطقی است، چون راننده فرمول 1 باید حواسش به جاده باشد) افکت های صوتی هم یک مقدار خشک و بی روح است و دیالوگ های بازی هم همه توسط گویندگان همیشگی Codemasters گفته شده است ودر آن قسمت هم حرفه و ظرافت خاصی بکار برده نشده! از این دسته شبیه سازی ها که میزان آن بسیار کم است، می بایست بیشتر دقت و ظرافت در ان بکار رود تا عناوین بیاد ماندنی ایجاد کند، نه این که خیلی زود به فراموشی سپرده شود و از آن بعنوان بازی کم ارزش یاد شود. عناوینی مثل Mirror’s Edge یا HAWX و این دسته بازی ها که جدا از کمیاب بودن سبکشان از نظر فنی، بسیار در مقام و مرتبه ی بالایی قرار دارند از این دسته بازی های بیاد ماندنی هستند!





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 249]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن