تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816857638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشاجره لفظي نمايندگان آمريكا و روسيه بر سر ايران روسيه: مبادلات مالي خود را با ايران محدود نمي كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: مشاجره لفظي نمايندگان آمريكا و روسيه بر سر ايران روسيه: مبادلات مالي خود را با ايران محدود نمي كنيم
سرويس سياسي-
درخواست نماينده آمريكا در سازمان ملل از شوراي امنيت براي اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران با واكنش تند نماينده روسيه مواجه شد.
به گزارش منابع خبري به نقل از روزنامه نيويورك تايمز، «زلماي خليل زاد» سفير آمريكا در سازمان ملل روز پنجشنبه از شوراي امنيت درخواست كرد تا تحريم هاي مالي بيشتري را عليه ايران تصويب كند.
براساس اين گزارش، نماينده روسيه در واكنش به اين درخواست اعلام كرد كه مسكو به عنوان عضو دائم شوراي امنيت خود مي تواند تصميم بگيرد كه چطور درخصوص ايران هوشياري به خرج دهد.
اشاره نماينده روسيه به آن بخش از قطعنامه 1803 بوده است كه درخواست مي كند كشورها در مراودات مالي با ايران «هوشياري» به خرج دهند.
نماينده آمريكا ابراز تأسف كرد كه تنش بر سر گرجستان باعث اختلاف مسكو و واشنگتن بر سر ديگر مسائل شده است.
اين رودر رويي يك روز پس از آن رخ داد كه آمريكا تحريم هايي را عليه خطوط كشتيراني ايران اعمال و آن رابه كمك به برنامه هسته اي و موشكي ايران متهم كرد.
ايران اين اقدام را غيرسازنده و آسيب رسان براي اعتبار آمريكا در منطقه خواند. به علاوه سازمان كشتيراني جمهوري اسلامي ايران با صدور بيانيه اي به تمامي ادعاهاي آمريكا پاسخ داده و آنها را بي پايه دانسته است.
شبكه خبري بلومبرگ هم به نقل از نمايندگان آمريكا و انگليس در سازمان ملل گزارش داد: تنش با غرب بر سر جنگ در گرجستان مخالفت روسيه را براي اعمال فشار عليه ايران و ميانمار در سازمان ملل شديدتر كرده است.
خليل زاد اظهار كرد: پس از وقايع گرجستان، بيانات روس ها درخصوص ديگر مسائل از آن تأثير پذيرفته است كه ما از اين امر متأسفيم.
خليل زاد ضمن تهديد خواندن برنامه هسته اي ايران باوجود تأكيد آژانس بين المللي انرژي اتمي مبني بر تهديد بودن اين برنامه، مدعي شد ما اميدواريم و انتظار داريم كه درخصوص مسئله هسته اي ايران كه تهديدي براي صلح و امنيت بين المللي است كه شوراي امنيت خود آن را عنوان كرده است، بتوانيم بدون مخالفت روسيه به همكاري ادامه بدهيم. هرگونه تأثير جنگ پنج روزه گرجستان رسيدن به توافق درخصوص تحريم هاي بيشتر سازمان ملل براي محدود كردن فعاليت هسته اي ايران را مشكل تر مي سازد.
وزيران امور خارجه آمريكا، انگليس، چين، فرانسه، آلمان و روسيه قرار است در حاشيه نشست سالانه مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورك دراين باره مذاكره كنند.
اين بحث و مشاجره در سازمان ملل پس از آن رخ داد كه دنيل كلير، معاون وزير امور خارجه آمريكا در نشست كميته شوراي امنيت سخنراني كرد و اعمال تحريم هاي مالي بيشتر عليه ايران را خواستار شد. خليل زاد به سخنان كنستانتين دوگلوف، معاون سفيرروسيه در سازمان ملل اشاره كرد كه گفته بود دولتش تبادلات مالي با بانك هاي ايراني را محدود نخواهد كرد.
دوگلوف به شوراي امنيت گفت كه قطعنامه مارس شورا هوشياري در روابط مالي با ايران را خواستار شده است كه فقط يك «علامت سياسي» براي دولت تهران است و كشورها حق دارند خودشان تصميم بگيرند كه چطور هوشياري به خرج دهند.
وي هرگونه ارتباط بحران گرجستان بر رويكرد روسيه در مسئله ايران با ميانمار را رد كرده و گفت دولتش مسائل را با هم قاطي نمي كند و فقط مي خواهد از گسترش بالفعل دامنه تحريم هاي سازمان ملل عليه ايران جلوگيري كند.
آمريكا ديگر حمايت چين و روسيه را با خود ندارد
درهمين حال پايگاه خبري «آلترنت» در تحليلي نوشت، در حالي كه بوش همواره به دنبال سلطه گرايي است اما چين، روسيه و هند مي خواهند از راه ديپلماسي مسئله ايران را حل كنند.
در تحليلي درباره مواضع چين، روسيه و هند در قبال ايران نوشت: آمريكا در تلاش است با سياست خارجي گسترده مبني بر ايجاد آشفتگي در منطقه بتواند بر ايران سلطه يابد، اما براي انجام چنين كاري به حمايت جهان نيز نياز دارد تا به اين شكل به اهداف خود دست يابد؛ اگرچه ديپلماسي اتخاذ شده از سوي واشنگتن و اعمال تحريمات عليه ايران توانست حمايت ناچيزي از كشورهاي جهان را جلب كند اما پنتاگون براي دادن چراغ سبز به اسرائيل (رژيم صهيونيستي) مبني بر حمله نظامي به ايران به حمايت بيشتري احتياج دارد.
اين پايگاه اينترنتي در ادامه آورد؛ اما به نظر مي رسد كه چنين حمايتي به وجود نيايد؛ زيرا در حال حاضر سياست خارجي آمريكا نه تنها به افزايش جلب حمايت كمكي نكرده بلكه رفته رفته آن را كاهش داده است. مقامات اسرائيل (رژيم صهيونيستي) دريافته اند كه شروع حمله نظامي به ايران بدون تاييد چين، روسيه و ديگر كشورها كاري بسيار طاقت فرسا خواهد بود.
به نوشته سايت «آلترنت»، تنش ميان آمريكا و روسيه به دليل انتقال سيستم موشكي از سوي آمريكا به لهستان و جمهوري چك پس از جنگ گرجستان پررنگ تر شد و اين مسئله نشان دهنده اين است كه ديگر روسيه در منطقه به آمريكا براي ايجاد درگيري بيشتر كمك نمي كند. از طرف ديگر در ميان گروه 1+5 چين از ديگر كشورها درباره آمريكا ترديد بيشتري دارد و به همين دليل يكي از بزرگ ترين شركاي تجاري ايران است و اين مسئله اي نيست كه آمريكا از آن خوشحال باشد. هند نيز به خاطر توافقنامه گازي اش با ايران از سوي مقامات آمريكايي مورد انتقاد قرار گرفته است و مذاكرات هسته اي سه ساله ميان آمريكا و هند به اين دليل به خطر افتاده است.
اين پايگاه اينترنتي در خاتمه آورد: روسيه، چين و هند به خاطر مسئله ايران از واشنگتن تحكم گرايي بسياري مشاهده كردند، آمريكا همواره به دنبال سلطه گرايي است، اما زماني كه مي توان مسئله ايران را از راه ديپلماتيك حل كنند چرا به راه هاي ديگر فكر مي كنند؟
احتمال ديدار نمايندگان ايران و 1+5
در خبري ديگر منابع غربي از احتمال ديدار مقامات ايران با اعضاي گروه 1+5 در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل خبر دادند.
اين منابع روز جمعه با اشاره به حضور رئيس جمهور كشورمان در اين نشست كه قرار است در ماه ميلادي جاري در نيويورك برگزار شود افزودند: رئيس جمهور ايران در حاشيه اين نشست با برخي از سران گروه 1+5 پيرامون برنامه هسته اي كشورش بحث و گفت وگو خواهد كرد.
رئيس جمهور دوم مهرماه در نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد سخنراني خواهد كرد.
 جمعه 22 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن