تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترین کارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نیکی به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817273481




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسى تحولات بازارهاى مالى جهان


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: بررسى تحولات بازارهاى مالى جهان
آخرين تحولات بازارهاى مالى در كشورهاى مختلف منتشر شد. به گزارش پايگاه اطلاع رسانى بازار سرمايه، افت شديد شاخص سهام در آمريكا، بيشترين افت هفتگى شاخص در پنج سال گذشته در اروپا و تداوم روند نزولى شاخص در اكثر كشورها مهم ترين اخبار بازارهاى سرمايه جهان بود.
بـازار سهـام
«آمريكــا»
پس از شايعه افزايش سرمايه شركت «هلدينگ برادران لهمان» و نيز پيش بينى موسسه Barton Biggs" مبنى بر تداوم كاهش قيمت ها در بازار، شاخص سهام آمريكا به ويژه ۵۰۰ S&P بدترين عملكرد هفتگى را از ماه مه تاكنون شاهد بود. شاخص سهام برزيل براى نخستين بار در ۶ روز گذشته با پيشگامى شركت هاى بخش كاغذ و هواپيمايى افزايش يافت اما در مجموع هفته را با كاهش شاخص سپرى كرد. موسسه «مريل لينچ» پيشنهاد كرده بود كه سرمايه گذاران در بزرگترين شركت كاغذسازى اين كشور سرمايه گذارى كنند. شاخص سهام كانادا نيز در اين هفته به شدت كاهش يافت و بدترين عملكرد هفتگى را در هشت سال گذشته از خود به جاى گذاشت، علت آن كاهش قيمت منابع و نشانه هايى از افزايش نرخ بيكارى در آمريكا و كاهش تقاضاى جهانى براى محصولات صادراتى كانادا بود.
«اروپـــا»
شاخص سهام اروپا (۶۰۰ Stoxx) بدترين عملكرد هفتگى را در پنج سال گذشته از خود به جاى گذاشت و به علت نگرانى از تهديد كاهش رشد بر كاهش درآمد توليدكنندگان كالا، به شدت كاهش يافت. از علل ديگر كاهش سهام اروپا، اعمال سختگيرى در اعطاى وام از سوى بانك مركزى اروپا و در پى آن افزايش هزينه بانك ها بود. قيمت سهام نوكيا نيز به شدت كاهش يافت. شاخص سهام بريتانيا (۱۰۰ FTSE) نيز به شدت كاهش يافت كه اين ميزان كاهش هفتگى در ۶ سال گذشته بى سابقه بوده است. علت عمده آن افزايش قيمت فلزات و كاهش سهام بخش توليدكنندگان كالا بود. «آسيــا»پس از كاهش جهانى قيمت كالا در پى افزايش نگرانى در سطح جهان و همچنين اعلام موسسه «مورگان استنلى» مبنى بر پيش بينى خوش باورانه سود شركت ها در سال جارى، شاخص سهام بازارهاى در حال توسعه براى ششمين روز پياپى كاهش يافت كه اين امر در ۶ سال گذشته بى سابقه بوده است. به علاوه در پى نگرانى از كاهش رشد جهانى اقتصاد كه تقاضاى مواد خام و ساير كالاها را كاهش مى دهد، شاخص سهام آسيا به ويژه شركت BHP Billiton كاهش يافت و به پايين ترين حد خود در ۱۳ ماه گذشته رسيد.در عين حال، پس از كاهش ۱۰ درصدى شاخص بورس تايوان در هفته گذشته كه به علت نگرانى از رشد اقتصاد اين كشور روى داد، دولت تايوان اعلام كرد كه اقداماتى را جهت افزايش نرخ شاخص انجام خواهد داد. از سوى ديگر رئيس اجرايى شركت «مديريت دارايى تمپلتون» گفت كه چنانچه تظاهرات ضد دولتى تايلند و اقدامات دولت عليه آن ناآرامى ها باعث كاهش بيشتر شاخص سهام اين كشور شود، اين شركت اقدام به خريد سهام بيشترى از بازار تايلند مى كند.
بـازار كـالا
در پى تقويت ارزش دلار و كاهش تقاضاى خريد فلزات قيمتى به عنوان ابزار جايگزين، قيمت طلا و نقره كاهش يافت، در اين مدت قيمت نقره به پايين ترين حد خود در سال جارى رسيد. علت كاهش قيمت مس كه از ژانويه ۲۰۰۷ بى سابقه بود، افزايش ذخاير اين محصول و نشانه هايى از كاهش رشد جهانى اقتصاد و به دنبال آن كاهش تقاضاى خريد اين فلز بود. اين در حالى است كه بروز نشانه هايى از كاهش رشد جهانى اقتصاد، كاهش قيمت ذرت، سويا، شكر، پنبه و سايرمحصولات كشاورزى در هفته گذشته را به همراه آورد.
بـازار انـرژى
در پى تقويت دلار و افزايش بيش از انتظار نرخ بيكارى در آمريكا، قيمت نفت خام به پايين ترين حد خود در پنج ماه گذشته رسيد. رئيس بخش اقتصادى موسسه گلدمن ساخس گفت كه به علت فصل طوفان، انتظار نمى رود كه اوپك در اجلاس آتى خود در وين نسبت به كاهش ميزان عرضه نفت خام، رأى مثبت دهد. همچنين به گفته يكى از مسئولان ارشد وزارت اقتصاد برزيل، ميزان نفت موجود در ذخاير نفتى تازه كشف شده منطقه ريو، حدود ۳۰ تا ۷۰ ميليارد بشكه تخمين زده مى شود. در پى وقوع طوفان گوستاو در خليج مكزيك، ۹۱ درصد از نفت خام و ۸۰ درصد از گاز طبيعى توليد شده توسط ايالات متحده در خليج مكزيك همچنان متوقف است. مسئولان ايالت لوئيزيانا كه به شدت از اين طوفان متأثر شدند، اعلام كردند كه نيروى مورد نياز ۱۱ پالايشگاه از ۱۲ پالايشگاه را تأمين كردند. به علاوه يكى ديگر از مسئولان اعلام كرد كه بزرگترين پايانه واردات نفت اين منطقه فعاليت خود را به تازگى از سر گرفته است. در پى پيش بينى وقوع طوفان «ايكه» در خليج مكزيك كه ۱۴ درصد از عرضه گاز آمريكا را در بر مى گيرد قيمت گاز طبيعى در نيويورك افزايش يافت. در حاليكه كنگره آمريكا به علت افزايش قيمت بنزين، استفاده از اتانول را تشويق مى كند، مسئولين شهر ويرجينيا سيتى كه تنها ۱۰ مايل با پايتخت آمريكا فاصله دارند از اين اقدام سرپيچى كردند.
بازارهاى در حال توسعه
پس از تضعيف ارزش روبل از سوى بانك مركزى روسيه، شاخص سهام روسيه سقوط كرد و هزينه حفاظت از اوراق قرضه دولتى در اين كشور به بالاترين حد خود در چهار سال گذشته رسيد. بانك بازرگانى چين از بزرگترين فروش اوراق قرضه كه گامى در جهت تكميل اولين فرآيند مالكيت در خارج از چين به شمار مى رود، ۳۰ ميليارد يوآن (۴/۴ ميليارد دلار) به دست آورد. هند كه دومين كشور بزرگ توليد كننده برنج و گندم در جهان به شمار مى رود، كماكان محدوديت دادوستد آتى در روغن سويا، لاستيك و سيب زمينى را جهت كاهش تورم را ادامه خواهد داد. پس از اينكه معاملات بورس اوراق بهادار PFTS اكراين به علت كاهش شديد شاخص متوقف شده بود، معاملات بورس پس از دو و نيم ساعت وقفه مجدداً از سر گرفته شد.
 پنجشنبه 21 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن