تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):آن که در کاری که نافرمانی خداست بکوشد امیدش را از دست می دهد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816842794




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آخرين اخبار حادثه 3 ميليارد توماني در بازار كامپيوتر


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: آخرين اخبار حادثه 3 ميليارد توماني در بازار كامپيوتر
برخي از طرفداران بيان كردند كه در صورت بازگشت فرد بدهكار و آغاز به كار دوباره، حاضر به همكاري با او خواهند بود و به او جنس خواهند داد.
يك هفته پس از تعطيلي دومين فروشگاه يكي از كسبه بازار كامپيوتر ايران به دليل بدهي 3 ميليارد توماني صاحب‌اش، همچنان گمانه‌زني‌ها درباره اين اتفاق در حال انجام است. در اين ميان كسبه نيز به دو گروه عمده تقسيم شده‌اند. گروهي كه معتقد به وقوع كلاهبرداري هستند و ديگران كه اعتقاد دارند اين فرد، تنها دچار زيان شده است.
3 ميليارد، بيش‌تر يا كمتر
در حالي كه در روزهاي نخستين انتشار اين خبر، مبلغ بدهي اين فرد به همكاران مبلغي در حدود يك تا دو ميليارد ريال برآورد مي‌شد، در روزهاي بعد با مشخص شدن حساب زيان ديدگان، اين رقم تا سه ميليارد تومان و بيش از آن هم رسيد.
اين در حالي است كه در دو سه روز آخر هفته جاري، فعالان بازار به طور جدي به امور مالي خود رسيدگي مي‌كنند و در اين شرايط، شنيده شده كه تعداد افراد طلبكار روبه افزايش گذاشته است.
با وجود اين، كه وكيل اين بازاري بدهكار در گفت‌وگو با طلبكاران، كل ميزان بدهي را در حدود يك ميليارد و سيصد هزار تومان اعلام كرده است.
كلاهبرداري يا كم‌آوردن
اما در ميان افراد زيان ديده، دو نگاه كاملا متفاوت به موضوع به چشم مي‌خورد. گروهي معتقدند كه اين اتفاق نمونه بارزي از يك كلاهبرداري تمام عيار است. برخي از افراد اين گروه حتي نسبت به خبر فناوران نيز واكنش نشان دادند و مي‌گفتند فناوران نبايد از كلماتي همچون «بازاري خوشنام» در تيتر خبر خود استفاده مي‌كرد.
در همين حال كسبه معتقد به وقوع كلاهبرداري مي‌گويند به هيچ وجه از حق و حقوق خود نخواهد گذشت.
اما گروه ديگر مالباختگان و فعالان بازار با حمايت از نوع نگاه روزنامه، معتقدند كه كلاهبرداري اتفاق نيفتاده و اين فرد، تنها به دليل متضرر شدن در يك فعاليت تجاري، پول كم آورده است.
جالب اينجاست كه برخي از طرفداران اين نظريه در گفت‌وگو با خبرنگار ما بيان كردند كه در صورت بازگشت فرد بدهكار و آغاز به كار دوباره، حاضر به همكاري با او خواهند بود و به او جنس خواهند داد.
بازپرداخت 70 درصدي
بر اساس اين گزارش فرد بدهكار كه از كسبه قديمي مجتمع كامپيوتر ايران است، براي رفع و رجوع بدهي‌ها از طريق وكيل خود با طلبكاران ارتباط برقرار كرده است.
به گفته كسبه بازار، وي خواستار بخشش 30 درصد از مبلغ طلبي شده و ضمنا براي پرداخت 70 درصد نيز استمهال مي‌كند. به گفته برخي بازاريان، وكيل اين فرد در قبال تسويه 70 درصد بدهي‌ها نيز به طلبكاران پيشنهاد داده كه به صورت مشاركتي املاك فرد بدهكار را تملك كنند.
تبعات داستان
زيان 3 ميليارد توماني كسبه پس از كلاهبرداري 800 ميليون توماني دومين اتفاق بزرگ ماه اخير در بازار كامپيوتر بوده است. اين 2 اتفاق به همراه موارد كوچك و بزرگ ديگر علاوه بر زيان سنگيني كه به بازاريان تحميل مي‌كند، موجب بي‌اعتمادي شديد فعالان بازار كامپيوتر شده‌اند، تا جايي كه برخي از فعالان مي‌گويند از اين پس با دوستان قديمي خود نيز به صورت عرفي و حتي با مبالغ 2-3 ميليون تومان كار نخواهند كرد.
گروهي از آگاهان معتقدند جلوگيري نكردن از بروز اتفاقات و كلاهبرداري‌هاي مشابه در بازاري كه سود تك فروشي آن بسيار پايين است و به دليل سرعت رشد تكنولوژي، ويژگي‌هاي متفاوتي با بازارهاي سنتي دارد، موجب سوق يافتن تعداد بيش‌تري از بازاريان به استفاده از روش‌هاي نادرست تامين منابع مالي خواهد شد.
از سوي ديگر، فعالان بازار به شدت از تشكل‌هاي مرتبط بخش خصوصي گله‌مندند كه در سال‌هاي گذشته هيچ اقدامي براي سامان بخشيدن به بازار و بازگرداندن اعتماد به آن انجام نداده‌اند. اين گروه تشكل‌ها و سازمان‌هايي همچون اتحاديه ماشين‌هاي اداري و نظام صنفي رايانه‌اي را در كنار دستگاه‌هاي دولتي متهم به بي‌توجهي به بازار كامپيوتر مي‌كنند.
فناوران در روزهاي آينده نيز سعي مي‌كند ضمن روشن كردن زواياي تاريك اين اتفاق، به بررسي دلايل بروز كلاهبرداري در بازار و نقش نهادهاي كنترلي، از ديد آگاهان بازار و كارشناسان بپردازد.
 چهارشنبه 20 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن