تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از خدا خير بخواهد و به آنچه خدا خواسته راضى باشد، خداوند حتما براى او خير خواه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817292406




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عين اللهي خبر داد:برگزاري المپياد علمي دانشجويان علوم پزشكي / اختصاص 80 ميليارد تومان براي تجهيزات آموزش پزشكي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: عين اللهي خبر داد:برگزاري المپياد علمي دانشجويان علوم پزشكي / اختصاص 80 ميليارد تومان براي تجهيزات آموزش پزشكي
معاون آموزشي وزارت بهداشت از برگزاري نخستين دوره المپياد علمي ويژه دانشجويان علوم پزشكي سراسر كشور خبر داد و گفت: اين المپياد علمي براي اولين بار در بهمن ماه سال جاري در اصفهان برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر بهرام عين اللهي امروز در نشست خبري به مناسبت آغاز سال تحصيلي دانشگاهها افزود: اين المپياد علمي در دو بخش عملي و نظري برگزار مي شود و دانشجويان مي توانند در سطح كشوري اين امتحانات شركت كنند و برگزيدگان اين امتحانات به عنوان نخبگان و استعدادهاي درخشان معرفي شده و مي توانند از تسهيلات اين گروه در وزارت بهداشت برخوردار شوند.

عين اللهي اضافه كرد: دولت توجه ويژه اي به دانشجويان استعداد درخشان دارد و در سال جاري تحصيلي نيز امكان ادامه تحصيل دانشجويان با استفاده از تسهيلات استعداد درخشان به مقاطع بالاتر فراهم شده است.

اختصاص 80 ميليارد تومان به تجهيزات آموزشي دانشگاههاي علوم پزشكي

وي از اختصاص 80 ميليارد تومان به تجهيزات آموزشي دانشگاههاي علوم پزشكي خبر داد و گفت: اعتبارات اين تجهيزات از سوي وزارت بهداشت اختصاص پيدا كرده و در حال ابلاغ به دانشگاهها است.

معاون وزير بهداشت با اشاره به آغاز سال تحصيلي جديد خاطرنشان كرد: دانشگاههاي علوم پزشكي از هفته آينده سال تحصيلي جديد خود را آغاز مي كنند و 100 هزار دانشجو در مقاطع مختلف از كارداني تا دستياري فوق تخصصي در 42 دانشگاه علوم پزشكي به تحصيل مي پردازند. خوشبختانه در بخش تحصيلات تكميلي نيز رشد دو برابري داشته ايم.

ايجاد دوره Post Doct يا پست دكتري در رشته هاي علوم پزشكي براي نخستين بار در كشور

وي يادآور شد: براي نخستين بار در كشور دوره Post Doct يا پست دكتري در رشته هاي علوم پزشكي طراحي شده است كه اين دوره امكان ارتقاي افراد داراي دكتري تخصصي را ايجاد مي كند و در برخي از رشته هاي علوم پزشكي به زودي در دانشگاهها راه اندازي مي شود.

راه اندازي نهايي نرم افزار سيستم مديريت آموزش

عين اللهي از ارتقا خدمات آموزشي به دانشجويان علوم پزشكي با راه اندازي نهايي نرم افزار سيستم مديريت آموزش خبر داد و گفت: اين نرم افزار از ارديبهشت ماه به طور كامل راه اندازي شده و اطلاعات دانشگاهها كامل شده است. با استقرار اين سيستم نرم افزاري كليه خدمات آموزشي براي دانشجويان و اساتيد به صورت الكترونيكي انجام مي گيرد.

تاسيس كميته هاي دانشجويي در مراكز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي

وي با اشاره به تاسيس كميته هاي دانشجويي در مراكز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي از آن به عنوان يكي از فرصت هاي مشاركت دانشجويان در فرآيند آموزشي نام برد و گفت: حضور و مشاركت موثر در اين كميته ها امتيازاتي براي دانشجويان به همراه خواهد داشت كه در انتخاب آنها در جايگاه دانشجويان نخبه و نمونه تاثير دارد.

استقرار اساتيد مشاور به جاي استاد راهنما

معاون آموزشي وزارت بهداشت گفت: 59 سفر استاني از سوي معاونت آموزشي و 200 سفر استاني از سوي مجموعه مديران معاونت آموزشي و ارتباط موثر با دانشجويان و اساتيد در اين سفرها به برطرف كردن نقاط ضعف منجر شده است . يكي از كارهايي كه در اين بخش مورد توجه قرار گرفت، استقرار اساتيد مشاور به جاي استاد راهنما بود. در حال حاضر 100 درصد دانشجويان شاهد و ايثارگر تحت پوشش اساتيد مشاور هستند و از مهرماه براي ساير دانشجويان اجرايي مي شود.

توانمندسازي اعضاي هيئت علمي جوان در دانشگاههاي علوم پزشكي

وي از توانمندسازي اعضاي هيئت علمي جوان در دانشگاههاي علوم پزشكي خبر داد و گفت: براي اعضاي هيئت علمي كه تازه آغاز به كار كرده اند، دوره هاي كوتاه مدت علمي 3 تا 6 ماهه برگزار مي شود. در حال حاضر بنا بر رشته و نياز امكان حضور اين افراد در فرصت مطالعاتي فراهم شده است اين در حالي است كه پيش از اين فرصتهاي مطالعاتي 4 سال پس از آغاز عضويت در هيئت علمي به اين افراد اعطا مي شد.

برگزاري جشنواره آموزشي شهيدمطهري سال آينده همزمان با كنگره كشوري آموزش پزشكي در ارديبهشت 88

عين اللهي از ايجاد كتابخانه الكترونيك در وزارت بهداشت، استمرار طرح معرفت اساتيد علوم پزشكي، ارتقاي فرهنگي اساتيد، اجراي طرح راهيان نور ويژه اساتيد، اعطاي جوايز حج عمره به برگزيدگان جشنواره آموزشي شهيدمطهري به عنوان بخشي از فعاليتهاي معاونت آموزشي نام برد و اضافه كرد: جشنواره آموزشي شهيد مطهري سال آينده همزمان با كنگره كشوري آموزش پزشكي در ارديبهشت ماه سال 88 برگزار مي شود.

توجه به مستندات آموزشي، پژوهشي، نوآورانه، درماني و فرهنگي در آيين نامه ارتقاي هيئت علمي در وزارت بهداشت

وي با اشاره به آيين نامه ارتقاي هيئت علمي در وزارت بهداشت، تدوين اين آيين نامه را ثمره تلاش 16 ماهه و نظرسنجي از كليه اساتيد و دانشگاههاي علوم پزشكي برشمرد و گفت: در اين آيين نامه به مستندات آموزشي، فعاليتهاي قوي تر پژوهشي، فعاليتهاي نوآورانه، فعاليتهاي درماني و فعاليتهاي فرهنگي امتيازاتي داده شده است كه پيش از اين وجود نداشت.

بازنگري و به روز شدن برنامه هاي درسي

معاون وزير بهداشت خاطرنشان كرد: بازنگري برنامه هاي درسي و به روز شدن برنامه هاي درسي به طور جدي پيگيري شده است و برنامه هاي جديد آموزشي در فرصت زماني كمتر از 3 ماه از زمان پيشنهاد در صورت وجود زيرساخت هاي مناسب آن، تصويب مي شود.

منوط شدن تصويب رشته جديد در دانشگاه به تاييد زيرساخت هاي آموزشي

وي با اشاره به راه اندازي مقاطع دكتري تخصصي و كارشناسي ارشد براي چندين رشته جديد از مصوبه جديد شوراي عالي برنامه ريزي خبر داد و گفت: تصويب يك رشته جديد در دانشگاه منوط به تاييد زيرساختهاي آموزشي و به ويژه مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي و مركز خدمات آموزشي دانشگاه مربوطه است.

سيستم اعتبار بخشي انجمن هاي علمي و درجه بندي آنها

عين اللهي همچنين به تصويب طرح ادامه تحصيل بهياران در آزمون فني و حرفه اي، ارتقاي دوره كارشناسي ارشد طب سنتي به دكتري تخصصي و برگزاري كنگره بين المللي آموزش پزشكي با حضور اساتيد برجسته آموزش پزشكي دنيا در آبان ماه به عنوان ساير فعاليتهاي معاونت آموزشي اشاره و خاطرنشان كرد: تدوين برنامه هاي مدون آموزش مداوم به انجمن هاي علمي گروه پزشكي واگذار شده است. همچنين سيستم اعتبار بخشي براي انجمن هاي علمي انجام مي گيرد و پس از اعتباربخشي آنها به درجه هاي يك تا چهار درجه بندي مي شوند.

ايجاد دوره هاي آموزش مجازي از راه دور براي پزشكان خانواده و پزشكان عمومي

وي از ايجاد دوره هاي آموزش مجازي از راه دور براي پزشكان خانواده و پزشكان عمومي خبر داد و گفت: اين افراد مي توانند دوره هاي آموزشي خود را به صورت آن لاين بگذرانند.

معاون آموزشي وزارت بهداشت يادآور شد: ارتقاي مديريت كيفيت آموزش بر اساس استاندارد IEQM و اجراي آن در دانشگاههاي داوطلب و تخصيص بودجه متمركز به مراكزي كه داراي استاندارد هستند از جمله راهكارهاي اجراي اين استاندارد است و در آينده رتبه بندي دانشگاههاي علوم پزشكي بر اساس شاخص كيفي استاندارد صورت مي گيرد.

تشكيل ستاد ادغام براي استفاده از ظرفيت درمان در آموزش

وي از الزام دانشگاههاي علوم پزشكي به اجراي طرح دوره و طرح درس در ابتداي سال تحصيلي، كم كردن فاصله باليني و تئوري و تشكيل ستاد ادغام براي استفاده از ظرفيت درمان در آموزش به عنوان ديگر فعاليتهاي اين معاونت خبر داد و گفت: تجميع بيمارستانهاي آموزشي نيز در دستور كار قرار دارد.
 چهارشنبه 20 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن