تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821093181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عباسپور در جلسه غيرعلني مجلس: وزارت علوم اطلاع‌رساني كافي درباره تغييرات كنكور نكرده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عباسپور در جلسه غيرعلني مجلس: وزارت علوم اطلاع‌رساني كافي درباره تغييرات كنكور نكرده است
خبرگزاري فارس: رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت: وزارت علوم كه مسئول برگزاري آزمونها است بايد در مورد تغييرات بوجود آمده در انتخابات رشته كنكور سراسري اطلاع‌رساني كامل مي‌كرد


به گزاش خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس، علي عباسپور تهراني در جلسه غيرعلني امروز مجلس كه بيش از يكساعت بطول انجام گزارشي از روند برگزاري كنكور سراسري سال تحصيلي 88-1387 و چگونگي انتخاب دانشجو و اعتراض‌هاي موجود نسبت به انتقاد رشته به نمايندگان ارائه داد.
در اين جلسه كه مهدي زاهدي وزير علوم و پورعباس رئيس سازمان سنجش نيز حضور داشت، عباسپور گفت: با توجه به اعتراض‌هاي موجود نسبت به پذيرش دانشجو در آزمون سراسري امسال، كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس ديروز با دعوت از وزير علوم مسايل مربوط به چگونگي گزينش دانشجو در سال تحصيلي را بررسي كرد.
وي افزود: شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مصوبه‌اي كه در سال 1369 داشته بخشي از پذيرش دانشجويان در دانشگاه ها را به صورت بومي انجام داده است.
رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس تصريح كرد: اين پذيرش بومي نيز در سطوح قطبي، ناحيه‌اي، استاني و كشوري بوده است كه در نهايت بستگي به اين داشته كه يك رشته اگر در تمام كشور وجود داشته باشد به صورت بومي، استاني تلقي مي‌شد.
عباسپور يادآور شد: بين 65 تا 80 درصد از دانشجويان از استان خود انتخاب مي‌شدند و اگر رشته‌اي در تمامي استان‌ها وجود نداشت به صورت ناحيه‌اي گزينش انجام مي‌شد و اگر رشته خاصي وجود داشت، انتخاب رشته به صورت كشوري انجام مي‌شد.
وي در مورد چگونگي انتخاب رشته در سال تحصيلي 88-1387 گفت: در سال تحصيلي 87، 18 رشته در وزارت علوم و 9 رشته در وزارت بهداشت، از ناحيه‌اي به استاني تبديل شده است.
وي افزود: اين رشته‌ها از بومي ناحيه‌اي به بومي استاني تبديل شده‌اند يعني دسترسي داوطلبان و دانش آموزان خارج از استاني به آن رشته‌ها محدود شده است.
رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس تاكيد كرد: وزارت علوم و سازمان سنجش عنوان كرده كه تغيير اين 21 رشته در دفترچه آزمون درج شده و در زمان و انتخاب رشته نيز به اطلاع داوطلبان رسانده‌ايم.
وي يادآور شد: وزير علوم روز گذشته در جلسه كمييون آموزش و تحقيقات توضيح داد كه پذيرش و گزينش داوطلبان امسال بر اساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي بوده است.
عباسپور ادامه داد: وزارت علوم خود را مبرا از تخلف و يا اعمال شرايط جديد در گزينش داوطلب در آزمون سراسري مي‌داند.
رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس تصريح كرد:‌ انتظار ما اين است كه وزارت علوم بايد به روش‌هاي مختلف، دانشجويان را از چنين تغيير مهمي آگاه مي كرد.
عباسپور به اضطراب دانش‌آموزان در امتحان كنكور و در انتخاب رشته تاكيد كرد و اظهار داشت: ‌برخي تاكيد دارند كه انتخاب رشته توسط نرم‌افزاز سازمان سنجش انجام شده كه اين نرم‌افزار تغييرات مورد نظر را لحاظ نكرده تا انتخاب بصورت صحيح انجام شود.
رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس ادامه داد: اين اشكال به وزارت علوم كه مسووليت برگزاري آزمون‌ها را دارد، وارد است و وزارت علوم در اين زمينه مسئوليت دارد.
نماينده تهران افزود: اين وزارتخانه بايد مردم را نسبت به تغييرات در انتخاب رشته آگاه مي‌كرد. دانش آموزي كه بسيار زحمت كشيده بايد بداند كه 13 رشته در وزارت علوم و 9 رشته در وزارت بهداشت از ناحيه‌اي به استاني تبديل شده‌اند و اگر آن رشته‌ها را انتخاب كنند شانس قبولي مانند سال گذشته را ندارند.
وي تاكيد كرد: بايد انتخاب رشته با آگاهي انجام مي‌شد اما در اين زمينه تخلفي قانوني انجام نشده و وزارت علوم مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي را اجرا كرده است اما كوتاهي در اطلاع‌رساني به جوانان انجام شده است.
رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس يادآور شد: در اوايل مردادماه 87 شوراي عالي انقلاب فرهنگي مصوبه‌اي در جهت بومي شدن رشته ها تحصيلي داشته است كه بر اساس آن 65 درصد از بومي‌ها در دانشگاه‌هاي دولتي و 70 درصد از بومي‌ها در دانشگاه‌هاي غيردولتي بايد پذيرش شوند.
عباسپور تصريح كرد: مجلس شوراي اسلامي با احترام به مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي، معتقد است اين شورا در تصميمات و مسايل مطرح شده در جلسات خود بايد منسجم‌تر و دقيق‌تر عمل كند.
وي افزود: شورايي كه مي‌خواهد مصوبات آن در تمام كشور اثرگذار باشد و مقام معظم رهبري اين شورا را به عنوان شوراي اصلي و مصوبات آن را قابل اجرا مي‌دانند، بايد در تصميم‌گيري‌هاي خود دقت كند.
وي تاكيد كرد: ‌بنده معتقدم شوراي عالي انقلاب فرهنگي اين دقت كافي را در مصوبات خود انجام نمي‌دهد.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 20 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن