تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819597037




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معضلات كمبود نظارت در فضاي اينترنت و حوزه IT


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: معضلات كمبود نظارت در فضاي اينترنت و حوزه IT
همكاري سيستم‌هاي خدماتي كشور همچون بانك ها و پست با اين فروشگاه ها، عملا مشمول هيچ نظارتي نيست. و از همين روست كه مشاهده مي شود اين فروشگاه‌ها اقدام به فروش و عرضه فيلم‌هاي ضد اخلاقي و انحرافي از طريق مجاري رسمي نموده اند.
عدم هماهنگي و مديريت واحد بر برنامه ريزي IT و محتواي ديجيتال باعث شد تا سال قبل چندين جشنواره و نمايشگاه توسط دستگاه هاي اجرايي و نظارتي برگزار گردد كه عملا باعث هدر رفتن مبالغ هنگفت از بيت المال، به دليل موازي كاري هاي صورت گرفته، گرديد.

به گزارش خبرنگار تابناك: سال گذشته نخستين جشنواره و نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال و نرم افزار هاي چند رسانه اي با هدف ساماندهي حوزه ديجيتال و حمايت از توليد كنندگان نرم افزار، توسط وزارت ارشاد و با صرف هزينه هاي كلان برگزار شد . اما با توجه به عادت نبود مديريت واحد – از قديم الايام تاكنون - در عرصه هاي فرهنگي كشور، بلافاصله نمايشگاه تسما از سوي شوراي عالي اطلاع رساني و بعد از آن نيز نمايشگاه هاي بخشي و كلان از سوي ارگان هاي ديگر برگزار گشت .

از مشكلات جشنواره سال گذشته مي توان عدم همراهي و همكاري صدا و سيما و شوراي عالي اطلاع رساني را برشمرد كه به عنوان مشاركت كننده در برگزاري و حامي در تمامي تبليغات معرفي شده بودند. تا آنجا كه تلويزيون جهت پخش تيزرهاي تبليغاتي كه از مفاد تفاهم نامه بوده همكاري در برگزاري جشنواره بود، هزينه‌هاي كلاني را در دقيقه نود دريافت داشت.
اين درحالي است كه علاوه بر ناهماهنگي برخي ارگان هاي دولتي با ارشاد، تخريب و تحريم حضور در نمايشگاه توسط يكي از اتحاديه‌هاي نرم افزاري كشور از نكات قابل توجهي بوده است كه با ارسال فكس به بيش از 500 عضو خود در صدد تحريم جشنواره برآمدند .

اما در اين ميان، گزارش‌هاي رسيده حكايت از آن دارد كه در جشنواره امسال، با تعامل بيشتر سازمان‌هاي دولتي همچون صدا و سيما و وزارت آموزش و پرورش، با مركز نوپاي فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال ارشاد، از صرف هزينه‌هاي گزاف گذشته جلوگيري شده و احتمال به وجود آمدن تجربه موفقي در جشنواره امسال مي رود.

بايد خاطر نشان كرد كه روند پيشرفت برنامه‌هاي ساماندهي فضاي ديجيتال و سايبر در ايران، با كندي خاصي روبروست؛ تا آنجا كه در سالي كه گذشت وعده‌هاي دستگاه هاي مسئول محقق نشده و هنوز درباره قانون كپي‌رايت و ثبت نرم افزار، حمايت از توليد كنندگان محتوا، جلوگيري از بازي هاي رايانه اي غير قانوني و رتبه بندي بازي ها ،ساماندهي حوزه اينترنت (وب سايت و وبلاگ ها) شاهد بروز مشكلات عديده اي كه ناشي از نبود قانون، يا ضعف اجرا و كامل نبودن قانون است، مي باشيم.

علاوه بر مشكلات ذكر شده، در حال حاضر رصد و نظارت بر فضاي تجاري مجازي ، وجود فروشگاه‌هاي اينترنتي و همكاري سيستم‌هاي خدماتي كشور همچون بانك ها و پست با اين فروشگاه ها، عملا مشمول هيچ نظارتي نيست. و از همين روست كه مشاهده مي شود اين فروشگاه‌ها اقدام به فروش و عرضه فيلم‌هاي ضد اخلاقي و انحرافي از طريق مجاري رسمي – بدون اطلاع آنان - نموده و مشكلات عديده اي را به وجود آورده اند.
 چهارشنبه 20 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن