تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816934742




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اشتباهاتي که در فناوريهاي اکترونيکي نبايد مرتکب شد


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: آيا مي‌دانيد هنگام کار با ابزارهاي الکترونيکي خود، ممکن است چه اشتباه‌هايي مرتکب شويد که به ضررتان تمام شود و امنيت‌تان را در دنياي پيچيده فناوري مدرن به خطر بياندازد؟

کريستوفر نول از نويسندگان وب‌سايت PCWorld در مطلب به بدترين عاداتي اشاره کرده که هر يک از کاربران رايانه‌ها ممکن است به علت نا‌آگاهي، عدم توجه يا حتي تنبلي گرفتارش شده باشند و ندانند که اين اشتباه‌ها تا چه حد مي‌تواند به ضررشان تمام شود.



1. عدم استفاده از سيستم امنيتي نرم‌افزارها
شايد شما فکر کنيد نيازي به آنتي‌ويروس (نرم‌افزارهايي که سيستم رايانه را در مقابل ويروس‌ها، بدافزارها و ديگر نرم‌افزارهايي که بدون اطلاع کاربر بر روي سيستم رايانه نصب و راه‌اندازي مي‌شوند، محافظت مي‌کند) نداريد و فقط به اين اکتفا کنيد که سايت‌هاي مورد استفاده‌تان را مي‌شناسيد و روي لينک‌هاي ناآشنا کليک نمي‌کنيد و اي‌ميل‌هاي غيرعادي را باز نمي‌کنيد. اما بهتر است از هر محافظي- هر چيزي- استفاده کنيد تا سيستم‌تان را در مقابل هکرهايي که از وجود شما خوشحالند (!) و درست شما را هدف قرار داده‌اند، حفاظت کنيد. براي شروع مي‌توانيد از نسخه‌هاي رايگان آنتي‌ويروس‌ها استفاده کنيد.


2. تنبلي در تهيه فايل پشتيبان (بک‌آپ)
بعضي‌ها با افتخار اقرار مي‌کنند که هيچ اعتقادي به تهيه فايل پشتيباني ندارند و بدترين موضوع اين است که خودشان هم مي‌دانند کار بدي است و معمولا اعتراف‌شان را اين‌طور آغاز مي‌کنند که: «مي‌دانم کار بدي مي‌کنم اما ...». اين دسته افراد بهتر است يادشان باشد که تمام هاردديسک‌هاي رايانه‌ها بالاخري روزي از کار خواهند افتاد و هارد شما هم استثنا نيست! پس تا دير نشده دست به کار شويد و براي آشنايي با اين کار از خودآموزهايي که در اينترنت پيدا مي‌شود، کمک بگيريد.


3. دست‌کم گرفتن بک‌آپ
تصور کنيد دزد به خانه‌تان آمده و لپ‌تاپتان را دزديده، اما شما چندان ناراحت نمي‌شويد؛ چراکه ديشب از تمام فايل‌هايتان بک‌آپ گرفته‌ايد.... اما نه! بک‌آپ را روي حافظه جانبي ذخيره کرده بوديد که درست کنار لپ‌تاپتان بود و آقاي دزد آن را هم برده! پس حالا مي‌توانيد بنشينيد و يک دل سير گريه کنيد؛ هم به حال لپ‌تاپ نازنين‌تان و هم تمام اطلاعاتي که روي بک‌آپ درايوتان ذخيره داشتيد. اما اگر بک‌آپ‌تان را در مکان ديگري نگه داشته بوديد، قطعا حال و روز بهتري داشتيد؛ پس بهتر است چند بک‌آپ از اطلاعات‌تان داشته باشيد و در چند مکان متفاوت نگهداري کنيد تا در چنين مواقعي خود را سرزنش نکنيد.


4. پاسخ دادن به هرزنامه‌ها!
هيچ‌وقت تا به حال از خودتان پرسيده‌ايد که چرا حجم هرزنامه‌ها (اسپم‌ها) هر روز بيشتر از روز قبل مي‌شود و اين کار چه سودي براي فرستنده‌هاي اين هرزنامه‌ها دارد؟ خب پاسخ اين سوال کاملا واضح است: تا زماني که تعداد زيادي از دريافت‌کنندگان هرزنامه‌ها به اين نامه‌ها علاقه و توجه نشان مي‌دهند، اين روند صعودي ادامه خواهد داشت. شما به سادگي مي‌توانيد با کليک بر روي لينک «حذف من» (remove me)، پاسخ دندان‌شکني به اين‌گونه اي‌ميل‌ها بدهيد. البته اگر اين هرزنامه‌ها از سوي برندهاي معتبر فرستاده شده، ارزش يک‌بار ديده شدن را دارند! اين شعار را سرمشق خود قرار دهيد: «اگر شما بخشي از راه‌حل نيستيد، پس بخشي از مشکل خواهيد بود». براي رفع مشکل هرزنامه‌ها هم مي‌توانيد از سيستم مبارزه با هرزنامه که در ايميل‌تان تعبيه شده، کمک بگيريد.


5. حرکت با رايانه روشن
اگر در خانه عادت داريد همان‌طور که با رايانه کار مي‌کنيد، آن را بغل گرفته و از اين طرف به آن طرف ببريد، هيچ اشکالي ندارد اما به خاطر خودتان هم که شده، اين کار را با رايانه محل کارتان نکنيد. هارد درايوهاي چرخشي رايانه‌ها، به راحتي آسيب مي‌بينند، به خصوص اگر در مکان‌هاي محدود و کوچک قرار بگيرند که خيلي سريع «داغ مي‌کنند». بنابراين بهتر است رايانه محل کار را همان‌طور که روشن است، از اين سو به آن سو نبريد و در خودرويتان نگذاريد که بد مي‌بينيد! سعي کنيد حتما قبل از جابجا کردنش، آن را خاموش کنيد. اصولا ويندوز، تنظيماتي را براي دکمه پاور رايانه‌ها قائل شده که هم‌زمان با بستن لپ‌تاپ، رايانه را به طور خودکار خاموش کند.


6. استفاده از لپ‌تاپ در تخت‌خواب
اگر عاشق اين هستيد که در تخت‌خواب لم دهيد و لپ‌تاپ‌تان را روي تشک بگذاريد و روشن کنيد، بهتر است به اين نکته دقت کنيد که بالش و تشک‌هاي پف‌دار، جلوي خروجي هواي لپ‌تاپ را گرفته و با ممانعت از تهويه هوا، رايانه را داغ مي‌کنند. پس بهتر است يک ميز يا پايه کوچک زير لپ‌تاپ‌تان قرار دهيد تا بين بالش و خروجي هواي رايانه فاصله ايجاد شود. در ضمن، اگر در حالت نامتعارفي به کار با رايانه و تايپ بپردازيد، مسلما از لحاظ فيزيکي آسيب خواهيد ديد. پس نکات ارگونوميک را هم از ياد نبريد!


7. چاپ همه چيز!
در حال حاضر همه‌نوع ابزاري براي ذخيره ديجيتال اطلاعات وجود دارد، پس چه نيازي به چاپ (پرينت) کردن آن‌هاست؟ حتي فرم‌هايي را که نياز به امضا دارند، مي‌توان با گزينه «امضاي ديجيتال» به سرانجام رساند. حتي مي‌توان براي انتقال يا آرشيو کردن فايل‌ها نيز، يک نسخه PDF از آن‌ها تهيه کرد.


8. بردن دوربين به ساحل دريا
وجود يک دانه ماسه در شاتر يا مکانيزم زوم دوربين، کافي است تا دوربين‌تان را جزغاله کند! اگر مجبور به عکاسي از ساحل دريا هستيد، دوربين را در يک قاب «ضدآب» يا يک کيف پلاستيکي قرار دهيد. بهتر از همه اين است که يک دوربين ضد آب تهيه کنيد.


9. گذاشتن لپ‌تاپ در خودرو
اگر شما هم از آن دسته افرادي هستيد که لپ‌تاپ را روي صندلي خودرو رها مي‌کنيد و تنها به قفل کردن درب‌هاي خودرو اکتفا مي‌کنيد، خيلي خوش‌شانسيد که هنوز لپ‌تاپ‌تان را ندزديده‌اند! چراکه کافي است شيشه خودرويتان را با ضربه‌اي خرد کنند. البته اگر فکر مي‌کنيد خيلي زرنگ هستيد و لپ‌تاپ‌تان را درست وسط خيابان- جايي که از ماشين پياده مي‌شويد و پارک مي‌کنيد- داخل صندوق مي‌گذاريد که جلوي چشم نباشد، باز هم اشتباه بزرگي مي‌کنيد. يادتان باشد هميشه کساني هستند که بدون جلب توجه شما، مواظب رفتارتان هستند و منتظر فرصتي براي سرقت اموال با ارزش لحظه‌شماري مي‌کنند. در ضمن باز کردن صندوق به مراتب راحت‌تر از شکستن شيشه اتومبيل است! پس حداقل اگر راه ديگري جز قرار دادن لپ‌تاپ در صندوق نداريد، قبل از حرکت و در همان پارکينگ منزل‌تان اين کار را انجام دهيد و آن را تا حد امکان در گوشه از صندوق مخفي کنيد. اما بهترين راه، همراه بردن لپ‌تاپ يا استفاده از قفل سفر است.


10. تمام اي‌ميل‌هاي من!
اگر تا به‌حال هيچ‌کدام از اي‌ميل‌هاي دريافتي‌تان را پاک نکرده‌ايد، بايد به شما تبريک گفت! با اين کار تقريبا هيچ‌وقت نمي‌توانيد دنبال پيغام‌هاي مورد نظرتان بگرديد! مگر اينکه آن‌ها را دسته‌بندي کرده و با نام‌گذاري‌هاي واضح، يک آرشيو درست و حسابي از پيغام‌هاي الکترونيک‌تان تهيه کرده باشيد. البته بهتر است به کليد «حذف» (Delete) هم کمي بيشتر توجه کنيد!


11. از کليدهاي ميان‌بر غافليد
آيا مي‌دانستيد که هنوز هم افراد زيادي نمي‌دانند که Ctrl-C همان کپي و Ctrl-V همان جاگذاري يا پيوست (paste) است؟ قاعدتا لازم نيست تمام کاربران رايانه تمام کليدهاي ميان‌بر ترکيبي با Alt و Ctrl و Shift را ياد بگيرند، اما هرچه بيشتر با Alt-F4 ها آشنا شويد، زودتر کارتان تمام مي‌شود! همين حالا شروع کنيد و چند ميان‌بر براي خاموش کردن رايانه و ... و همچنين ميان‌برهاي ويندوز 7 را ياد بگيريد.


12. نصب بيش از حد برنامه‌هاي ناکارآمد
«چرا ويندوز من اين‌قدر کند است؟» اگر کمي دقت کنيد، خواهيد ديد که شما چند برنامه با يک کارآيي نصب کرده‌ايد که همين باعث آسيب ديدگي ويندوزتان شده. پس بهتر است تا جايي که مي‌توانيد، اين برنامه‌هاي غيرضروري را پاک کنيد.


13. دور انداختن رسيدها
تجربه ثابت کرده که هميشه وقتي رسيد خريد سخت‌افزاري را دور مي‌اندازيم، همان سخت‌افزار صدمه ديده و نياز به تعمير پيدا مي‌کند؛ اما چون به کاغذ خريد و برگه ضمانت دسترسي نداريد، ديگر نمي‌توان از خدمات پس از فروش دستگاه مورد نظر استفاده کرد. پس بهتر است رسيدتان را نگه داريد که بعدا پيشماني سودي نخواهد داشت.


14. وقتي رايانه‌تان قهوه‌اي مي‌شود!
مسلما وقتي مقداري قهوه، چاي يا هر مايع ديگري روي لپ‌تاپ‌تان بريزد، طرف کاملا اعصابش به هم مي‌ريزد. اما توصيه‌هاي وجود دارد که مي‌تواند در چنين شرايطي کارساز باشد: به محض اينکه مايعي روي رايانه‌تان ريخت، آن را سريع کاملا تميز کنيد. اما در اينترنت به دنبال «توصيه‌هايي براي تعمير اورژانسي» بگرديد تا بتوانيد سخت‌افزارهاي دستگاه را نجات دهيد.


15. ذخيره پوشه‌ها در مکان‌هاي مختلف
آيا زماني که قبض برق به دست‌تان مي‌رسد، آن را به هر گوشه‌اي که دم دست‌تان باشد، پرت مي‌کنيد؟ مسلما اين‌طور نيست. پس با پوشه‌هاي اطلاعات‌تان هم بهتر برخورد کنيد و درست مثل دسته‌بندي اي‌ميل، آن‌ها را دسته‌بندي کنيد.


16. بازديد از ويکي‌پديا
اگر براي کسب اطلاعات مجبور به استناد به سايت‌هايي مانند ويکي‌پديا هستيد که کاربران اينترنت مي‌توانند اطلاعاتش را تکميل کرده يا حتي تخيلات‌شان را به جاي اطلاعات در صفحه‌هاي مورد نظر بنويسند، بهتر است براي دريافتن اصل موضوع، روي پاورقي‌هاي صفحه‌ها کليک کنيد.


18. ارسال آنلاين عکس‌هاي خصوصي و عمومي
وقتي قصد داريد عکس‌هايي از فضاهاي عمومي يا حتي آلبوم شخصي تان را در سايت‌هاي اجتماعي بگذاريد، بيشتر دقت کنيد و به وضعيت تمام افرادي که در اطراف‌تان هستند توجه کنيد تا بعدا از اظهار نظرات ديگران پشيمان نشويد! يا حداقل مي‌توانيد پروفايل‌تان را تصحيح کنيد تا همه اعضاي اين شبکه‌ها به مسائل خصوصي شما دسترسي نداشته باشند.


19. ناديده گرفتن مشخصات
در دنياي فناوري امروز، سه طبقه‌بندي براي هر محصولي وجود دارد: نسخه خام، نسخه‌اي براي کاربر و نسخه‌اي «نهايي» که هر کدام قيمت متفاوتي دارد. مشکل اين است که در بسياري موارد نسخه نهايي هيچ کاربري بيشتري نسبت به نسخه خام ندارد و حتي تجهيزات اضافه‌تري دارد که اصلا به درد کاربر نمي‌خورد؛ اما شما ترجيح مي‌دهيد نسخه گران‌ترش را بخريد چراکه واقعا به تفاوت‌هايش دقت نمي‌کنيد. شايد متوجه شدن اين تفاوت‌ها نياز به ساعت‌ها جستجو و مطالعه اينترنتي داشته باشد؛ اما تمام اين تلاش‌ها، ارزشش را دارد.


20. يک رمز براي همه‌چيز
اگر رمز کاربري اينترنت، کارت‌بانک، گوشي موبايل، ايميل و ... شما همه و همه يک رمز واحد است، شما به شدت در خطريد و هر آن ممکن است اطلاعات آنلاين‌تان سرقت شود. البته نمي‌توان براي هر کدام از اين موارد يک رمز خاص داشت اما حداقل مي‌توان تعدادي رمز متفاوت داشته باشيد و بهترين‌هايشان را براي کاربري‌هاي مهم‌ترتان بگذاريد. نرم‌افزاري با عنوان «مديريت رمز» (password manager) مي‌توان کمک‌کننده باشد.


21. اي‌ميل قابل عرضه
ايميل دم‌دستي‌تان را به خبرنامه‌ها ندهيد؛ منظور همان اي‌ميلي است که به دوستان‌تان مي‌دهيد. ايميل قابل عرضه، اي‌ميلي است که هر دو هفته يک‌بار چک مي‌شود و دقيقا همين موضوع علت ايجاد جي‌ميل بود.


22. قفل نکردن گوشي هوشمند موبايل
متاسفانه معمولا وقتي کسي يک گوشي موبايل پيدا مي‌کند، اولين کاري که مي‌کند اين است که تمام تلفن‌هاي بين‌المللي‌اش را با آن شماره‌گيري مي‌کند و دلي از عزا در مي‌آورد. راحت‌ترين کار، تعبيه کردن يک پين‌کد است






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 249]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن