تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به جرّاح مدائنى فرمودند: آيا به تو بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، سهي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817023752




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بنگاه هاي زودبازده نقش موثري در توسعه ايلام داشتند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: بنگاه هاي زودبازده نقش موثري در توسعه ايلام داشتند
خبرگزاري ايسكانيوز: استاندار ايلام گفت: طرح بنگاههاي اقتصادي زود بازده بويژه در بخش دامداري، مرغداري، زنبورداري، پرواربندي گوساله و گاو شيري در اين منطقه واقعاً خوب جواب داد.
به گزارش روز سه شنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" ميرمحمد غراوي گفت: طرح بنگاههاي اقتصادي زود بازده در اين منطقه واقعاً خوب جواب داده است به طوري كه آمار مجوزهاي بهره برداري از اين طرحها در بعضي جاها رشد 300 درصدي داشته و توليدات به حدي رسيده است كه به خارج ا ز استان صادر مي كنيم.
دولت از سال 84 تاكنون 771 ميليارد تومان به استان ايلام اختصاص داده كه تزريق اين ميزان اعتبار در واقع زمينه توسعه اين استان را فراهم كرده است.
وي با اشاره به برخي تنگناها در اين زمينه گفت: اكنون ارائه تسهيلات بانكي با مشكلات و محدوديت هايي روبرو شده است و برخي طرح هاي عمراني هم براي به بهره برداري رسيدن نيازمند سرمايه در گردش است.
بعلاوه تعداد زيادي از طرح هاي عمراني استان در بانك ها تحت بررسي كارشناسانه قرار دارد و به محض اينكه تسهيلات لازم اعطا شود عمليات اجرايي آنها شروع خواهد شد.
غراوي با اشاره به وجود ميادين نفت و گاز در استان ايلام گفت: خوشحالم ازاينكه تعدادي ميادين نفت و گاز استان ايلام مورد مطالعه قرار گرفته و الان چند چاه داريم كه به خط لوله اي متصل است كه نفت را به خوزستان مي رساند و فكر مي كنيم 124 هزار بشكه نفت در روز توليد مي كنيم.
پالايشگاه گاز ايلام در بخش چوار قرار دارد كه گاز مورد نياز خود را از چاه هاي همين استان تامين مي كند.
پيش از اين، فعاليت زيادي در بخش نفت و گاز استان صورت نگرفته بود تا اينكه براساس مطالعات يك شركت نروژي در حوزه نفتي آذر و چنگوله در شهرستان مهران عمليات استخراج نفت ازاين مخازن توسط وزارت نفت آغاز شد.
البته حوزه نفتي آذر ميان ايران و عراق مشترك است و اين حوزه حدود 2.2 ميليارد مترمكعب ذخيره نفتي دارد و روزانه بين 60 تا 70 ميليون متر مكعب گاز مي توان از آن استخراج كرد. بنابراين بايد هزينه سريع تر چاه هاي آن حفر شود.
بعد از اين هم حوزه مستقل نفت و گاز چنگوله را داريم كه حدود 3.2 ميليارد بشكه نفت در آن ذخيره شده و آن هم روزانه 65 ميليون مترمكعب گاز از آن استخراج مي شود.
اگر حساب كنيم سالانه حدود 4.5 تا 5 ميليارد دلار درآمد از اين مخازن داريم.
وي در ارتباط با مهار آب هاي سطحي كه به كشور عراق سرازير مي شود گفت: دولت از سال هاي قبل برنامه هاي خاصي براي احداث سد بر روي رودخانه هاي كشور شروع كرده و در اين استان مطالعات بسيار خوبي در اين زمينه انجام شده است.
براساس همين برنامه عمليات احداث سد «دويريج» آغاز شده است.
دولت مصمم است همزمان با احداث سد «دويريج» شبكه هاي آبي پايين دست اين سد را احداث كند.
اين شبكه براي آبرساني به زمين هاي كشاورزي بسيار حياتي است.
البته روند تزريق اعتبار به اين پروژه مطلوب نيست و ما وظيفه داريم اين موضوع را پيگيري كنيم.
استاندار ايلام درباره تاثيرات بنگاه هاي زود بازده گفت: بنگاه هاي اقتصادي زود بازده در واقع طرح هايي هستند كه در بخش هاي مختلف كشاورزي، خدمات، صنعت گردشگري تسهيلات ارائه داده و اشتغالزايي خوبي هم داشته اند.
بيشتر اين تسهيلات را به بخش كشاورزي جذب كرده كه بسياري موثر بوده و كمك خوبي به توليدات استان كرده است.
در بخش صنعت هم طرح هاي بنگاه هاي اقتصادي زود بازده خيلي موثر بوده و ما بازديدي كه داشتيم در سطح شهرستان هاي استان و افتتاح بعضي ازاين طرح ها ديديم كه از ظرفيتهاي موجود در استان به خوبي استفاده شده است.
وي در زمينه فعاليت هاي پتروشيمي گفت: اكنون با احداث واحد صنعتي «پلي اتيلن» در سطح شهرك هاي صنعتي ايلام توليدات آنها با بهترين كيفيت عرضه مي شود.
غراوي درباره پايانه مرزي مهران تصريح كرد: مهران يكي از فعال ترين نقاط مرزي كشور محسوب مي شود و از توانمندي هاي خوبي براي توسعه استان ايلام برخوردار است.
ازگذرگاه مرزي مهران در سال گذشته 475 ميليون دلار صادرات داشتيم. اين ميزان صادرات را هيچ يك از بازارچه هاي مرزي كشور نداشته اند.
در اينجا مي توانم به بازرگانان ايراني اين اطمينان را بدهم كه بهترين خدمات در منطقه مرزي مهران به آنان ارائه خواهد شد.
البته پروژه هاي زيربنايي بازارچه مهران هنوز به اتمام نرسيده و بخش هاي زيادي از محوطه آن بايد تكميل شود.
استاندار ايلام در ارتباط با توسعه مركز اين استان گفت: با توجه به منصوب نشدن شهردار جديد ايلام احساس مي شود كه در چند ماه اخير اين شهر با ركود فعاليت مواجه بوده است.
به هر حال بايد گفت كه پروژه هاي شهري كه از قبل در ايلام شروع شده بايد تكميل شود. البته مهمترين آنها كنارگذرهاي شهر است كه مي تواند نقش بسزايي در كاهش ترافيك سنگين ورودي ايلام و مركز اين شهر داشته باشد.
دومين مسئله مهم براي شهروندان ايلامي تفرجگاه هاست كه برنامه جامعي براي ساماندهي فعاليت خدماتي و گردشگري تفرجگاه «چغاسبز» درنظر گرفته شده است.
استفاده مطلوب از اين تفريح گاه نيازمند زيرساخت هايي است كه تاكنون دو زيرساخت اصلي آن (آب و برق) تامين شده است.
وي در پايان به همراه نبودن برخي مديران استاني با دولت نهم اشاره كرد و گفت: اين مديران قبل ازاينكه من به استان بيايم منصوب شده اند و به هر حال فعاليت مي كنند تعدادي از اينها ممكن است در ايفاي وظايف خود مشكلاتي داشته باشند اما به طور قطع قصور را از هيچ مديري نمي پذيرم.
مديران بايد براي خدمات رساني به مردم تمام همت و تلاش خود را به كار بگيرند./د/184/120
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن