تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):گويا مؤمنان همان فقيهان (فرزانگان دين فهم) و اهل انديشيدن وپند گرفتن هستند. شنيد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816936268




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرونده طرح توسعه ناوگان تاكسيراني در سال جاري بسته شد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: پرونده طرح توسعه ناوگان تاكسيراني در سال جاري بسته شد
مژگان ميرزايي - با شكل‌گيري ستاد مديريت حمل‌ونقل و مصرف سوخت (ستاد تبصره 13 سابق) در سال 85، طرح توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومي در زمره برنامه‌هاي اصلي اين ستاد قرار گرفت چرا كه ستاد مذكور اجراي طرح سهميه‌بندي بنزين را در پيش داشت، به همين دليل براي تشويق مردم به صرفه‌جويي در بنزين و ترغيب به استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومي، طرح توسعه ناوگان تاكسيراني و اتوبوسراني و ورود «ون» به عنوان خودروي عمومي را در برنامه خود قرار داد، اما همزمان با اجراي دومين طرح سهميه‌بندي بنزين در تير ماه سال جاري ظاهرا شور و شوق ستاد براي اجراي طرح توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومي از ميان رفت چرا كه اين ستاد در سال جديد برنامه‌اي براي واگذاري تاكسي جديد به ناوگان تاكسيراني ندارد و طرح نوسازي نيز با وجود گذشت بيش از يك سال حضور به مرحله اجرا در نيامده است.
توقف واگذاري تاكسي جديد به ناوگان تاكسيراني در حالي در سال جاري از سوي دولت صورت پذيرفته كه بر اساس ماده يك قانون بودجه، دولت موظف است از طريق بهسازي ناوگان حمل‌ونقل عمومي و توسعه اين ناوگان، توسعه بزرگراه‌ها و آزادراه‌هاي كشور ناوگان حمل‌ونقل عمومي را تا پايان سال 91 به 75درصد برساند كه اين به معني رشد 33درصدي ناوگان حمل‌ونقل عمومي نسبت به سال جاري است به طوري كه بر اساس آمار اعلام شده از سوي سردار رويانيان رييس ستاد مديريت حمل‌ونقل و مصرف سوخت در حال حاضر سهم ناوگان حمل‌ونقل عمومي در كشور 42درصد است كه رسيدن به سهم 91درصدي با توجه به مسكوت ماندن طرح توسعه در سال جاري تا حدودي بعيد به نظر مي‌رسد.
علاوه بر طرح توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومي كه به گفته تيموري كرماني مديرعامل سازمان تاكسيراني تهران اوايل سال جاري از سوي ستاد مديريت حمل‌ونقل سوخت متوقف شده است طرح نوسازي 11هزار تاكسي فرسوده نيز كه در دستور كار ستاد حمل‌ونقل و مديريت مصرف سوخت قرار گرفته بود با وجود قانون منع تردد اين تاكسي‌ها از ابتداي سال جاري مسكوت مانده كه اين امر موجب شده طرح ممنوعيت تردد تاكسي‌هاي فرسوده نيز به مرحله اجرا گذاشته نشود.
از سوي ديگر علاوه‌بر دو طرح مذكور اين ستاد در سال جاري موظف شد كه طرح ساماندهي يكصد هزار مسافربر شخصي را نيز در دستور كار خود قرار دهد، افزودن تعهدات ستاد مديريت حمل‌و‌نقل و مصرف سوخت در سال جاري موجب شد كه اين ستاد نتواند به تعهدات خود عمل كند و در حال حاضر علاوه‌بر مسكوت ماندن طرح توسعه و نوسازي ناوگان تاكسيراني طرح ساماندهي نيز با كندي بسيار در حال اجرا است.
به طوري كه به گفته هاشمي مديرطرح جايگزيني مسافربران شخصي فاز اول اين طرح كه قرار بود تيرماه سال جاري به اتمام رسد، هنوز پايان نيافته و شروع فازهاي بعدي منوط به انجام مرحله اول طرح است.
تاخير در اجراي فاز اول اين طرح در حالي است كه در اين فاز تنها تغيير رنگ و پلاك خودرو لحاظ شده بود كه با توجه به اين شرايط و در صورت آغاز اجراي فازهاي بعدي كه خودروسازان و بانك‌ها نيز در اجراي آن دخالت دارند بايد شاهد تاخيرهاي بيشتري در اين زمينه بوده و با اين شرايط معلوم نيست كه آيا تا پايان سال‌مالي 87 طرح ساماندهي مسافربران شخصي به مرحله اجرا درخواهد آمد؟ و يا اين طرح نيز به سرنوشت طرح توسعه و نوسازي ناوگان تاكسيراني دچار خواهد شد.
طرح توسعه متوقف شد
ربيعيان رييس اتحاديه تاكسيراني‌هاي كشور با بيان اين گفته كه در سال جاري ستاد مديريت حمل‌و‌نقل و مصرف سوخت هيچ برنامه‌اي براي توسعه ناوگان تاكسيراني در كشور ندارد مي‌گويد: طرح توسعه ناوگان تاكسيراني به دليل اجراي طرح ساماندهي مسافربران شخصي از سوي ستاد مديريت حمل‌و‌نقل و مصرف سوخت مسكوت مانده و اين ستاد اجازه توسعه ناوگان را به اتحاديه تاكسيراني نمي‌دهد. وي در ادامه عنوان مي‌كند: در سال 86 مقرر شده بود كه 11هزار دستگاه تاكسي به ناوگان تاكسيراني تحويل داده شود كه اين طرح نيز با تاخير بسيار و به صورت نقدي به اتمام رسيد.
واگذاري تاكسي به صورت نقدي در سال‌جاري در حالي صورت گرفت كه براساس برنامه‌هاي ستاد مديريت حمل‌ونقل و مصرف سوخت مقرر شده بود كه تاكسي‌ها با تسهيلات به متقاضيان واگذار شود اما مشكلات به وجود آمده در اعطاي تسهيلات بانكي موجب شد كه اجراي تعهدات از اين طريق امكان‌پذير نباشد به همين دليل اين ستاد طرح خريد نقدي را جايگزين طرح تسهيلاتي كرد تا به اين طريق بتواند به تعهدات خود عمل كند.
از سوي ديگر و به گفته تيموري كرماني، رييس سازمان تاكسيراني تهران علاوه بر تاخير در اجراي تعهدات سال 86 تعهدات سال 85 نيز به دليل عدم اجراي تعهدات از سوي شركت ايران‌خودرو محقق نشده به طوري كه با وجود گذشت دو سال اين شركت هنوز به هزار و 249 دستگاه از تعهدات خود عمل نكرده است.
حذف طرح توسعه ناوگان تاكسيراني با اتكا به اجراي طرح سامانه‌هاي مسافربري شخصي در حالي از سوي ستاد تبصره 13 به مرحله اجرا درآمده است كه پيش از اجراي طرح ساماندهي مسافربران شخصي اين دسته از مسافربران به صورت آزاد مشغول جابه‌جايي مسافربران بودند و طرح توسعه نيز از سوي اين ستاد اجرايي مي‌شد اما با اين وجود كمبود مسافربر به وضوح در كشور احساس مي‌شد، حال با توقف طرح توسعه و اجراي ساماندهي مسافربران شخصي بايد در انتظار مشكلات بيشتري در فصل زمستان براي جابه‌جايي مسافران باشيم.
گفته تيموري كرماني در خصوص دلايل توقف اجراي طرح توسعه ناوگان تاكسيراني در حالي است كه برخي كارشناسان معتقدند علاوه بر اين امر كاهش تعرفه واردات خودروهاي دوگانه‌سوز با پلاك عمومي (تاكسي) نيز موجب شده كه ورود تاكسي‌هاي خارجي به كشور گسترش چشمگيري يابد كه اين امر موجب احداث سازمان‌هاي تاكسيراني خصوصي در كشور شده كه با توجه به اين شرايط مي‌توان گفت ورود تاكسي‌هاي خارجي و احداث سازمان‌هاي تاكسيراني خصوصي نيز يكي ديگر از دلايل توقف طرح توسعه از سوي اين ستاد بوده است. ظاهرا در حال حاضر اين ستاد طرح توسعه را به تاكسيراني‌هاي بخش خصوصي واگذار كرده و تنها طرح‌هاي ساماندهي مسافربران شخصي و نوسازي تاكسي‌هاي فرسوده از سوي اين ستاد پيگيري و اجرا مي‌شود.
تيموري در پاسخ به اين پرسش كه براساس برنامه توسعه ناوگان تاكسيراني سالانه بايد چه تعداد تاكسي وارد ناوگان تاكسيراني شود نيز مي‌‌گويد: براساس برنامه توسعه در سال‌جاري بايد چهار هزار دستگاه تاكسي وارد ناوگان تاكسيراني مي‌شد كه اين امر به دليل توقف طرح محقق نشد و با توجه به اين شرايط مشخص نيست كه چه زماني طرح توسعه در دستور كار قرار گيرد.
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن