تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816904357




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سنجابهای رنگ شده زاگرس در بازارهای تهران!


واضح آرشیو وب فارسی:پی سی سیتی: خبرگزاری مهر: روند رو به رشد نگهداری از حیوانات در خانه ها موجب قربانی شدن گونه های بی گناهی شده است که در دل طبیعت حیات یافته اند و متعلق به طبیعت این مرز و بوم هستند.

به گزارش خبرنگار مهر در خرم آباد، سنجابها را می توان تازه ترین قربانیان فهرست زیاده خواهی های انسان دانست چرا که امروز شاهد افزایش علاقه برخی افراد به نگهداری سنجابها در خانه به عنوان گونه ای زیبا و جذاب هستیم.



هفته جاری لرستان صحنه شناسایی یک باند بود که شاید شباهتی به دیگر باندهایی که این روزها خبر شناسایی و انهدام آنها را در رسانه ها می خوانیم، نداشت زیرا این باند در زمینه جمع آوری، رنگ آمیزی، قلاده گذاری و فروش "سنجاب ایرانی" ساکن در جنگلهای بلوط فعالیت می کرد.

از این افراد بیش از 25 قلاده سنجاب کشف شد که متاسفانه تعدادی از این سنجابها به دلیل خفگی قبل از کشف تلف شده بودند. این در حالیست که علاوه بر تهدیدی که این امر متوجه حیات سنجابها کرده است روند قطع و آتش سوزی درختان بلوط برای زنده گیری این گونه جذاب در استان لرستان نیز نگران کننده است.



http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2010/08/568197_orig.jpg


کشف سنجابها توسط گارد محیط زیست لرستان

مدیرکل محیط زیست استان لرستان در رابطه با شناسایی باند قاچاق سنجابها به خبرنگار مهر گفت: این باند دارای سرشاخه هایی در لرستان و تهران است به طوریکه سنجابها توسط برخی افراد بومی منطقه زنده گیری و سپس برای فروش به تهران منتقل می شوند.

محمد حسین بازگیر ادامه داد: مطابق برخی اطلاعات کسب شده این سنجابها بعد از انتقال به تهران پس از رنگ آمیزی، قلاده گذاری شده به عنوان سنجابهای اهلی به فروش می رسند.

وی به شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفتن چهار نفر از اعضای این باند اشاره کرد و گفت: در آخرین مورد طی هفته جاری 25 قطعه سنجاب از این افراد کشف و ضبط شد.

مدیرکل محیط زیست استان لرستان از رهاسازی این سنجابها در جنگلهای بلوط لرستان خبر داد و بیان داشت: با توجه به اینکه سنجابها برای زندگی درختان تنومند بلوط را انتخاب می کنند شکارچیان برای زنده گیری این گونه اقدام به قطع یا آتش زدن این درختان می کنند که این امر تخریب جنگلهای بلوط لرستان را در پی داشته است.



http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2010/08/568198_orig.jpg


رهاسازی سنجابها در طبیعت

بازگیر با اشاره به کشف حدود 50 قلاده سنجاب در سالجاری از شکارچیان خاطرنشان کرد: این در حالیست که جریمه شکار هر سنجاب تنها 200 هزار تومان است که این میزان با توجه به قیمت فروشی که شکارچیان برای این گونه انتخاب می کنند قابل توجه نیست.

وی با بیان اینکه این سنجابها توسط گارد اجرایی سفیدکوه خرم آباد کشف شده اند از تحت تعقیب بودن شکارچیان این سنجابها خبر داد.

مدیرکل محیط زیست استان لرستان به تخریبهای انجام شده در جنگلهای مسیر شهرستان چگنی و کوهدشت اشاره کرد و یادآور شد: این تخریبها از سوی عده ای سودجو به بهانه زنده گیری و جمع آوری سنجابها صورت گرفته است.
بازگیر یادآور شد: در حال حاضر این افراد سودجو با قطع کردن و آتش زدن درختان بلوط پناهگاه سنجابها را تخریب می کنند تا بتوانند این حیوان را به صورت زنده شکار کنند.

وی خاطرنشان کرد: این در حالیست که عمده درختانی که در این منطقه تخریب می شود درختان بلوط بالای 150 ساله هستند.

به هر حال روند زنده گیری سنجابها علاوه بر اینکه موجب کاهش چشمگیر جمعیت این گونه ایرانی شده است از سوی دیگر زمینه تخریب جنگلهای بلوط لرستان را نیز فراهم کرده است.


http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2010/08/568199_orig.jpg


رهاسازی سنجابها در طبیعت لرستان

امروز اینگونه طبیعت لرستان به راحتی به دست انسانها مورد هجمه قرار می گیرد تا سنجابها و بلوط نیز قربانی زیاده خواهی بشر شوند.
و به گفته مدیرکل محیط زیست استان لرستان نباید یادمان برود که "اگر گراز شخم نمی زد و سنجاب دانه نمی کاشت هیچ گاه بلوطی متولد نمی شد."

این نظم حاکم بر طبیعت نشانه بی همانندی است که از سوی خالق یکتا وضع شده و این انسان است که این نظم بی بدیل را دستمایه بی فکری و بی توجهی خود قرار داده تا استمرار این روند جز خسران و تباهی میراث طبیعی کشورمان چیز دیگری در پی نداشته باشد.


منبع: مهر (http://p30city.net/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fwww.mehrnews.com%2Ffa%2Fnews detail.aspx%3FNewsID%3D1143156)






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پی سی سیتی]
[مشاهده در: www.p30city.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن