تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817191848




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تظاهرات عراقي ها عليه توافقنامه امنيتي با واشنگتن


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: تظاهرات عراقي ها عليه توافقنامه امنيتي با واشنگتن
مردم شهرهاي مختلف عراق با برپايي تظاهراتي مخالفت خود را با توافقنامه امنيتي كه قرار است كه بين عراق و آمريكا امضا شود اعلام كردند و خواستار خروج نيروهاي اشغالگر از اين كشور شدند.
به گزارش شبكه خبري العالم مردم شهر بصره در جنوب عراق پس از برگزاري نماز جمعه در تظاهراتي خروج نيروهاي اشغالگر آمريكايي از كشورشان را خواستار شدند.
تظاهرات كنندگان همچنين مخالفت خود را با توافقنامه امنيتي كه قرار است ميان عراق و آمريكا امضا شود اعلام كردند. اين تظاهرات در پاسخ به دعوت « مقتدا صدر » رهبر جريان صدر برگزار شد كه جمعه اول ماه مبارك رمضان را روز مخالفت ملت عراق با حضور نيروهاي اشغالگر در اين كشور اعلام كرد.
مقتدا صدر از روحانيون عراقي نخستين جمعه ماه مبارك رمضان را روز ملي مبارزه با « اشغالگري آمريكا » در عراق ناميد.
مقتدا صدر از مخالفان سرسخت حضور نظاميان خارجي بويژه آمريكايي در عراق محسوب مي شود.
مردم شهرهاي كوفه و بغداد نيز در پاسخ به دعوت رهبر جريان صدر بعد از نماز جمعه تظاهرات مشابهي را در مخالفت با اشغالگري برگزار كردند.
صدها نفر از نمازگزاران اعم از زن و كودك پير و جوان با حركت از مسجد كوفه شعارهايي عليه آمريكا رژيم صهيونيستي و اشغالگري سر دادند.
شماري از مردم شهرك صدر بغداد نيز با برپايي تظاهرات مشابهي در مقابل دفتر شهيد صدر شعارهايي عليه اشغالگري و آمريكا سر دادند.
شيخ عبدالكريم الغزي امام و خطيب نماز جمعه شهر بصره روز جمعه در حاشيه راهپيمايي مردم اين شهر در اعتراض به حضور اشغالگران در عراق در مصاحبه با شبكه خبري العالم تصريح كرد : موضع جريان صدر درباره حضور آمريكا انگليس و رژيم صهيونيستي در عراق مسئله تازه اي نيست و اين جريان پيش از اين مخالفت خود را با حضور اشغالگران اعلام كرده و همچنان بر اين موضع استوار است و هيچگاه در برابر حضور اشغالگران در عراق ساكت نخواهد نشست .
الغزي افزود : اشغالگران بايد جدول زمانبندي براي خروج نيروهاي خود از عراق تعيين كنند يا اين كه يكباره از خاك اين كشور خارج شوند.
وي درباره توافق نامه امنيتي آمريكا و عراق گفت : جريان صدر تا زماني كه تصميم آنان مبني بر امضاي توافقنامه امنيتي تغيير نكند ساكت نخواهد نشست و به مخالفت خود با اين توافق نامه ادامه خواهد داد.
الغزي گفت : جريان صدر هيچگاه از مخالفت خود با توافقنامه امنيتي كوتاه نخواهد آمد و اين توافق نامه ان شاالله شكست خواهد خورد.
نمايندگان عراقي
توافقنامه امنيتي به سود آمريكاست
جمعي از نمايندگان پارلمان عراق ضمن ابراز نگراني نسبت به توافقنامه امنيتي طولاني مدت بين بغداد و واشنگتن تاكيد كردند : اين توافقنامه تنها به منافع آمريكا خدمت خواهد كرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) جمعي از نمايندگان پارلمان عراق و شخصيت هاي عراقي در گفت وگو با روزنامه الشرق ـ چاپ قطرـ اظهار داشتند كه توافقنامه امنيتي طولاني مدت بين بغداد و واشنگتن به سود عراق نيست و تنها به منافع آمريكا خدمت مي كند.
احمد راكان الجربا يكي از نمايندگان پارلمان عراق تاكيد كرد : تسريع در امضاي توافقنامه ي امنيتي با آمريكا و تمايل جهت تكميل اين توافقنامه در نزديك ترين زمان ممكن شبهه برانگيز است .
وي با اشاره به اين كه دولت آمريكا به دنبال دستاورد سياسي و بهره وري از اين توافقنامه در انتخابات رياست جمهوري آتي اين كشور است گفت : بسياري از مفاد اين توافقنامه در هاله ي ابهام است .
حسين فلوجي يكي ديگر از نمايندگان پارلمان عراق نيز تاكيد كرد كه كشورش آماده امضاي توافقنامه اي به اين حجم با آمريكا نيست . با توجه به اين كه اين كشور هم چنان تحت اشغال آمريكا است .
وي هم چنين عنوان داشت : اين كه عراق تحت منشور هفت سازمان ملل متحد باقي بماند به مراتب بهتر از امضاي توافقنامه اي است كه با زور و قدرت و بدون وجود توازن بين طرف آمريكايي و عراقي به امضا برسد. با توجه به اين كه اين توافقنامه براي آينده عراق مشكل ايجاد مي كند.
اين در حالي است كه مخالفت ها با امضاي توافقنامه ي امنيتي طولاني مدت بين بغداد و واشنگتن همچنان ادامه دارد.
مذاكرات در خصوص اين توافقنامه كه به دليل برخي اختلاف نظرها و ارايه درخواست هاي جديد دولت عراق متوقف شده است طي روزهاي آتي از سر گرفته مي شود.
اين توافقنامه پس از بررسي دو مجلس شوراي امنيت ملي و نيز كابينه عراق بايد در پارلمان اين كشور به راي گذاشته شود كه با توجه به مخالفت هاي گسترده با اين توافقنامه تصويب آن سخت و دشوار به نظر مي رسد.
كشته شدن يك نظامي آمريكايي در بغداد
ارتش آمريكا در بيانيه اي اعلام كرد يك نظامي آمريكايي كه در حادثه غيرنظامي در بغداد زخمي شده بود از شدت جراحات جان باخت .
به گزارش خبرگزاري شين هوا از بغداد در اين بيانيه بدون اشاره به جزئيات بيشتر آمده است اين اتفاق ديروز رخ داد و تحقيقات درباره آن ادامه دارد.
براساس آمار وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون ) حدود چهار هزار و صد و پنجاه و پنج نظامي از زمان حمله آمريكا به عراق كشته شده اند.
 يکشنبه 17 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن