تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص): طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820327661




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دعواي عروس و داماد جوان با قتل تمام شد بازگشت جهيزيه خونين


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: دعواي عروس و داماد جوان با قتل تمام شد بازگشت جهيزيه خونين
دعواي ساده يك زوج جوان پس از مدتها به سمت جنايتي خونين حركت كرد و هنگامي كه ليلاي 24 ساله براي بازگرداندن جهيزيهاش موفق به دريافت مجوز قانوني شد و به منزل شوهرش رفت با يكديگر درگير شده و به قتل رسيد.
شرح ماجرا
ليلا و حسين كه از مدتها قبل اختلافات في مابين را پشت سر گذاشته بودند وارد دور جديدي از درگيري شده و در نهايت زن جوان به اين نتيجه رسيد كه قادر به ادامه اين رابطه با همسرش نيست.وي سر انجام و با تقديم دادخواست استرداد جهيزيه به دادگاه،خواسته خود را مطرح و بر اساس قانون دستورات لازم در اين رابطه صادر شده و روز 11 مهر ماه سال 1385 براي اجراي حكم دادگاه تعيين ميگردد و او بهمراه برادرش ويك مامور نيروي انتظامي غير مسلح براي اجراي حكم شعبه دوم شوراي حل اختلاف اصفهان و استرداد جهيزيه اش به منزل همسرش مراجعه كرده و به طبقه دوم مي رود ولي پس از دقايقي با گفت و شنودهاي تند او و همسرش دعوا بالا گرفته وحسين ناگهان دست به چاقو برده وبا استفاده از يك موقعيت ليلا را با ضربات متعدد مورد حمله قرار داده و به قتل مي رساند.قاتل 27 ساله پس از اين واقع تلخ خود را تسليم كرده وموضوع به اطلاع قنبري بازپرس جنايي دادسراي اصفهان رسيده ووي و تيمي از كاراگاهان جنايي دايره قتل پليس فورا در محل حاضر شده و با بررسي مقدماتي و كشف آلت قتاله، قاضي دستور انتقال متهم به بازداشتگاه و همچنين پيكر بي جان عروس ناكام به پزشكي قانوني را صادر مي كند وتحقيقات مقدماتي از قاتل آغاز مي گردد و پس ازآنكه وي صراحتا به بيان حقيقت لب گشوده و قتل عمدي همسرش را مي پذيرد با صدرو قراربازداشت موقت از سوي بازپرس شعبه اول دادسراي جنايي اصفهان روانه زندان شده و متعاقبا كيفرخواست لازم عليه او صادر مي گردد.به گزارش عبرت با صدور كيفرخواست از سوي دادستان اصفهان پرونده اين جنايت به شعبه 17 كيفري و تجديد نظر استان اصفهان سپرده شده و قاضي رضايي ومستشاران شعبه رسديگي به آن را آغاز كرده و متهم نيز بهمراه كيل خود به شرح ماوقع پرداخت.حسين دراين رابطه گفت:همسرم با من سازگاري نداشت وبه شوراي حل اختلاف مراجعه كرده و درخواست بازگرداندن وسايل خود را كرد. اين مسئله مرا بشدت خشمگين كرد و درروزي كه با منزل آمد تا جهيزيه اش را بازگرداند با هم به جر و بحث پرداختيم اما تلاشم براي سازش اثر نبخشيد و او حرفهاي تحريك كننده اي زد و همين مرا بر آن داشت تا دست به اين اقدام بزنم.وي خطاب به هيئت قضات شعبه ادامه داد:در حال جمع كردن جهيزيه بود به او گفتم بيا با هم زندگي كنيم اما او شروع به گفتن حرفهاي ناراحت كننده كرد وگفت: ديگر براي حل مشكلات ما خيلي دير شده است.من نيز تحريك شد و در عصبانيت شديد چاقويي كه در همان نزديكي بود برداشتم و او را با چندين ضربه مورد حمله قرار دادم و او برروي زمين افتاد. پس از اين واقعه نيز برادر و پدر خودم كه صداي جيغ او را شنيده بودند به طبقه بالا آمدند و با برادرمقتول درگير شدند.
دفاع وكيل متهم از موكلش
پس ازاستماع سخنان اين مرد قاتل وكيل وي در مقام دفاع مي گويد:بر اساس محتويات پرونده موكلم پراكنده گويي كرده و رفتار و كردار غير متعارف و اظهارات جنون آميز نيز بيانگر مشكل عميق رواني است و او بايد مورد معاينه قرار گيرد.در اين زمان «حسين- ب» با قطع سخنان وكيلش به وي اعتراض كرده و خطاب به قضات شعبه مي گويد من نه مجنون هستم و نه جنون آني دارم. وكيل وي نيز با شنيدن اين اظهارت سخنانش را خاتمه داده و مي گويد سخني ندارم.سپس شعرباف نماينده دادستان با دفاع از كيفرخواست صادره تقاضاي مجازات وي را نموده و سپس هر يك از اعضاي شعبه سوالاتي از متهم را طرح مي نمايند. متهم در مقام آخرين دفاع رو به دادگاه مي گويد: اين ماجرا يك اتفاق بود و نقشه اي براي قتل همسرم نكشيده بودم كه بخواهم پشيمان باشم. از خانواده رضايت نمي خواهم و اگر قصاص صادر شود اعتراضي ندارم و قبول دارم ووكيلم نيز حق اعتراض ندارد. با شنيدن اين اظهارات قاضي رضايي و هيئت مستشاران شعبه 17 وارد شور شده و با توجه به گزارش پزشكي قانوني كه علت فوت را بريدگي آئورت سينه اي در اثر اصابت جسم برنده و عوارض ناشي از آن تعيين نموده و عدم دفاع موثر وكيل وي اتهام وي را محرز دانسته و با توجه به شكايت پدر ساله 57 و مادر 51 ساله ليلا كه تقاضاي قصاص نموده بودند متهم را به قصاص نفس محكوم مي كنند.
پرونده روي ميز قضات شعبه 20 ديوانعالي كشور
عليرغم اظهارات اين مرد قاتل با توجه به اعتراض وي و وكيلش پرونده براي رسيدگي به قضات شعبه 20 ديوانعالي كشور سپرده شده و با بررسي هاي لازم قضات عالي رتبه ديوان نيز راي صادره را خالي از اشكال دانسته و آنرا تائيد مي كنند. با اين وصف قاتل اكنون در سراشيبي مجازات قرار گفته است و تنها راه نجاتش اخذ رضايت از والدين ليلا است.
 جمعه 15 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن