تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816867702




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آي تي به آسمان مي رود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: آي تي به آسمان مي رود
ميثم لطفي : سازمان هواپيمايي ايالات متحده(FAA) كه يكي از بزرگ ترين مراكز عرضه كننده خدمات هوايي در جهان محسوب مي شود فعاليت هاي خود را طوري ساماندهي مي كند كه تمامي آن تحت سياست هاي فناوري ارتباطات و اطلاعات انجام مي گيرد. اين سازمان سالانه بيش از 1/2 ميليارد دلار براي توسعه فناوري اطلاعات در بخش هاي مختلف خود سرمايه گذاري مي كند كه به گفته كارشناسان، بيشترين سرمايه گذاري هوانوردي در سراسر جهان محسوب مي شود. صاحبان مركز FAA امروزه نقش فناوري اطلاعات را به خوبي دريافته اند و معتقدند كه تنها راه باقي ماندن در بازار رقابتي كنوني استفاده از آخرين دستاوردهاي اين صنعت خواهد بود.

حذف بليت كاغذي از سيستم شركت هاي هواپيمايي، خريد از طريق سيستم اتوماتيك و خودكار و حتي خريد از راه دور با تلفن همراه به منظور كاهش ضريب خسارت و سرانجام استفاده از سرويس هاي معمولي نظير تلفن همراه و دسترسي به اينترنت در داخل هواپيما از جمله مواردي هستند كه امروزه شركت هاي هواپيمايي آنها را به عنوان مهم ترين برنامه هاي صنعت هوانوردي در دنيا و خواست هميشگي مسافران مي دانند.
اين پروژه ها بخشي از برنامه هاي اوليه سازمان بين المللي هوانوردي(ICAO) است كه با عنوان «ساده سازي فعاليت ها» اجرا مي شود و حدود سه ميليارد دلار هزينه را به شركت هاي هواپيمايي و سازمان هاي مسوول تحميل مي كند. بعضي از اين برنامه ها كه پيشتر آغاز شده بود و موفقيت هاي فراواني را هم در پي داشت، مي توان به برنامه Touch&Go خطوط هوايي ژاپن اشاره كرد.
اين برنامه از روي بليت خريداري شده و از طريق اينترنت يا تلفن همراه كارت پرواز را دريافت كرده و امكان سوار شدن به هواپيما را براي مسافران فراهم مي كند.
دولت روسيه در 15 اكتبر سال 2001 برنامه جامع توسعه سخت افزار هوايي غيرنظامي خود را براي دوره زماني 2002 تا 2015 ميلادي به تصويب رساند. اين برنامه در برگيرنده مجموعه اي از معيارهاي جديد بود كه به منظور طراحي، توسعه و توليد هواپيماهاي غيرنظامي جديد و پيشرفته و تجهيزات پروازي تنظيم شده و با پشتيباني و حمايت دولت به انجام خواهد رسيد.
اهداف اين برنامه ساخت هواپيماهاي مسافربري جديد و
قابل رقابت به منظور نوسازي ناوگان مسافربري و باري، توسعه علمي، فني و صنعتي و صادرات محصولات شركت هاي هوايي، ايجاد شرايط مطلوب براي توسعه بازار داخلي صنعت هوايي و حمايت از توليدكنندگان داخلي تعيين شد.
دولت روسيه براي آنكه بتواند به اهداف فوق دسترسي پيدا كند تحقيقات متمركز در خصوص بدنه، موتور، تجهيزات پرواز، وسايل بارگيري، فناوري پيشرفته، مواد جديد، آزمون هاي پروازي مفيد و خدمات بهتر پس از فروش را براي خود در نظر گرفت و اصول اين موارد را بر پايه نسل جديد فناوري هاي ارتباطي و اطلاعاتي پايه گذاري كرد تا از اين طريق بتواند ضمن كاهش هزينه، بيشترين سود را از اين جريان ببرد.
طبق آخرين آمارهاي منتشر شده، در حال حاضر شركت هاي هوايي روسيه داراي بيش از 6300 فروند هواپيما هستند كه بين آنها 1500 هواپيماي دوربرد و ميان برد و 600 فروند هواپيماي باربري وجود دارد. بسياري از آنها مدل هاي منسوخ با عمر بيش از 20 سال هستند. كمتر از پنج درصد ناوگان مسافربري روسيه را هواپيماهاي نسل جديد تشكيل مي دهند. ميانگين سن بالگردهاي روسي 15 سال است.
از بين تمام هواپيماها و بالگردها كه در حال حاضر قابليت پرواز دارند تا سال 2010 فقط 60 درصد به كار خود ادامه خواهند داد و بقيه آنها بايد به علت عدم قابليت پرواز از رده خارج شوند.
وزارت حمل و نقل روسيه نيز تخمين مي زند افزايش تقاضا براي بيش از هزار هواپيما و بالگرد جديد وجود خواهد داشت كه از بين آنها 500 فروند هواپيماي مسافربري، 80 فروند هواپيماي باربري و 120 فروند هواپيما از نوع هواپيما با كاربردهاي ديگر و حدود 350 فروند بالگرد خواهند بود.
تخمين اوليه نشان مي دهد در سال هاي 2002 تا 2015 فروش هواپيماهاي غيرنظامي در بازار داخلي و خارجي به هزار ميليارد روبل خواهد رسيد. (حدود 35 ميليارد دلار) اما دولت روسيه دريافته است كليد حيات صنعت هوانوردي استفاده بهينه از فناوري ارتباطات و اطلاعات خواهد بود.
دولت روسيه در حال حاضر حمايت از عمليات تقويت زيرساخت هاي مبتني بر ICT را مدنظر قرار داده و حمايت از بخش خصوصي و دولتي براي تقويت اين فناوري ها را لازم مي داند.
اين مسائل باعث شده است فرودگاه بين المللي مسكو به تازگي سيستم تحليل وضعيت رواني مسافران را با نام 1 -GK راه اندازي كند تا دولت روسيه در اين زمينه يك گام جلو بيفتد. در اين فرودگاه مسافران بايد به چهار سوال مطرح شده از سوي اين سيستم پاسخ دهند كه بر اساس جواب هاي ارائه شده ويژگي هاي رواني مسافر تحليل مي شود. اين سيستم به طور خودكار سوالات را به زبان مادري فرد مطرح مي كند. مدت زمان لازم براي كنترل يك مسافر بين 30 تا 90 ثانيه است كه تمام نتايج حاصل از آزمايش
1 -GK نشان دهنده كارايي بالاي اين دستگاه است. سيستم جديد امنيتي روسيه در مرزها، گمرك و... براي جلوگيري از اقدامات تروريستي، انتقال غيرقانوني سلاح، مواد منفجره و سمي و عبور غيرقانوني از مرزها مورد استفاده قرار مي گيرد.
در كنار اين اقدام، دو شركت هواپيمايي اروپايي نيز به تازگي اعلام كرده اند كه از اواخر سال آتي ميلادي اجازه استفاده از تلفن همراه را در پروازهاي داخلي اروپاي غربي صادر خواهند كرد.
اين شركت هاي پرتغالي و انگليسي در اواخر سال 2006 به صورت آزمايشي امكان استفاده از تلفن همراه را براي مسافران خود فراهم كردند.
شركت پرتغالي TAP و شركت انگليسي BMI اولين شركت هاي هواپيمايي هستند كه اجازه استفاده از تلفن همراه را به مسافران خود مي دهند. اين شركت ها با استفاده از يك سيستم جديد مخابراتي به نام ONAIR اين امكان را براي مسافران خود فراهم مي كنند.
TAP اين سيستم را در هواپيماي ايرباس 321 و شركت هواپيمايي BMI در ايرباس 320 مورد استفاده قرار خواهد داد اما علاوه بر روسيه، شركت هاي هواپيمايي بزرگ نيز اقداماتي را در اين زمينه انجام داده اند.
اين طور كه اخبار جديد نشان مي دهد، شركت هاي هواپيمايي جهان به زودي به يك برنامه رايانه اي مجهز مي شوند كه با استفاده از آن، مسافران مي توانند بدون نياز به رفتن به فرودگاه، از طريق اينترنت صندلي خود را در هواپيما تعيين و كارت پرواز را در خانه خويش دريافت كنند.
اين برنامه توسط شركت هواپيمايي «ايبريا» اسپانيا در چهل و پنجمين نمايشگاه بين المللي انفورماتيك و ارتباطات در مادريد به نمايش گذاشته شد.
با اين برنامه مسافران مي توانند تنها با وارد كردن شماره بليت خود در صفحه اينترنتي شركت هواپيمايي، تصوير صندلي هاي هواپيما را روي رايانه خود مشاهده و صندلي خود را در داخل هواپيما انتخاب كنند.
آنان اين امكان را دارند كه در خانه، كارت پرواز خود را نيز از طريق اينترنت دريافت كنند و به اين صورت ديگر نيازي نخواهد بود مسافران دو ساعت قبل از پرواز در صف هاي طولاني در فرودگاه ها منتظر دريافت اين كارت شوند. برنامه به گونه اي طراحي شده است كه مسافر با ارائه كارت اينترنتي مزبور به مسوولان فرودگاه و تطبيق آن با مشخصات وي بتواند به سرعت سوار هواپيما شود.
يكي از مسوولان شركت ايبريا به ايرنا در مادريد مي گويد: «اين برنامه هم اكنون از سوي اين شركت به اجرا گذاشته شده است و مسافران به زودي درخواهند يافت كه با اين سيستم، تشريفات پروازي آنان بسيار كوتاه خواهد شد.
اين سيستم بيشتر براي كساني كاربرد دارد كه نيازي به تحويل چمدان به قسمت بار هواپيما ندارند.»
به گفته اين مسوول شركت هواپيمايي امروزه بيشتر افرادي كه در اروپا براي تعطيلات آخر هفته خود مسافرت مي كنند، تنها يك كوله پشتي يا ساك كوچك به همراه دارند كه مي توانند آن را داخل هواپيما ببرند.
با اجراي سيستم جديد، كار كساني كه قصد تحويل چمدان و بار خود به هواپيما را دارند نيز تسريع خواهد شد زيرا از شمار كساني كه در صف دريافت كارت پرواز قرار دارند كاسته مي شود.
منبع: www.yahoo.com
 جمعه 15 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 283]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن