تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 19 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

چراغ خطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1827910674




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هوش مصنوعي و بازي‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: يكي از دلايل محبوبيت رايانه، بازي كردن با آن است؛ بازي‌هايي كه انسان را از محيط واقعي به محيط مجازي مي‌برد و امكان تجربه جنگ، رانندگي در شرايط گوناگون، تعقيب و گريز و... را در اين محيط به او مي‌دهد. بازي‌هاي رايانه‌اي از ابتدا تاكنون پيشرفت زيادي داشته‌اند؛ از ابتدا كه بازي‌ها مبتني بر متن بود تا بازي‌هاي دوبعدي و سه‌بعدي كه روز به روز در حال پيشرفت هستند.
آنچه بيشتر در بازي‌هاي رايانه‌اي جلب توجه مي‌كند گرافيك بالاي آنهاست. معمولا كساني كه اهل اين‌گونه بازي‌ها هستند از بازي با گرافيك بالا به وجد مي‌آيند. اين در حالي است كه اگر هوش مصنوعي از بازي‌ها حذف شود، ديگر هيچ‌كس رقبتي براي سرگرمي‌نخواهد داشت. بدون هوش مصنوعي رقيب‌ها و دشمنان نمي‌توانند حركت‌هاي يكپارچه و پيش‌بيني نشده انجام دهند و شما براحتي قادر خواهيد بود آنها را شكست دهيد و هميشه پيروز ميدان باشيد!
هوش مصنوعي راه‌هاي زيادي براي كمك به ساخت بازي‌ها دارد كه برجسته‌ترين آنها درك محيط، تجزيه و تحليل وضعيت، يادگيري، هماهنگي گروهي، انتخاب هدف، مسيريابي و يادگيري است.
مسائلي كه هوش مصنوعي آنها را حل كرد
مسائل زيادي در بازي‌ها وجود دارد كه مربوط به شخصيت‌ها يا عواملي از بازي هستند كه به وسيله رايانه هدايت مي‌شوند؛ مانند رقيب‌ها در يك مسابقه اتومبيلراني. 3 مسأله اصلي وجود دارد كه اكثر بازي‌ها با آن مواجه هستند و عبارتند از: حركات، تصميم‌گيري و يادگيري اين عامل‌ها. اين سه اصل قابل توجه، وظايفي را موجب مي‌شود كه انجام آنها به عهده هوش مصنوعي است. در ادامه به توضيح هر يك از اين مسائل و راه‌حل هوش مصنوعي براي آنها مي‌پردازيم.
حركات عامل با استفاده از مسيريابي
يك بازي كامپيوتري بايد راه‌هايي را فراهم كند تا عامل‌هاي كامپيوتري بتوانند در دنياي بازي پويا باشند، مثلا وقتي دشمن در يك طرف ساختمان و شما در طرف ديگر قرار داريد، دشمن بايد بتواند شما را بيابد. اين كار بايد به بهترين شكل انجام شود، حتي اگر شما دائما در حال حركت در ساختمان باشيد. روش‌هاي جستجوي هوش مصنوعي براي پيدا كردن مسير در بازي‌ها استفاده مي‌شوند بويژه الگوريتم جستجوي *‌A كه كوتاه‌ترين مسير را بين 2 نقطه پيدا مي‌كند. توسعه‌دهندگان بازي‌ها استفاده از *‌A را دوست دارند، زيرا الگوريتم بسيار انعطاف‌پذيري است و همچنين به صورت كوركورانه محيط را جستجو نمي‌كند و سعي دارد با كمترين حركات اضافي به هدف برسد.

[b]تصميم‌گيري عامل با استفاده از شبكه‌هاي باور



[/B] در مثال قبل دشمن پيش از اين كه مسيري به سوي شما پيدا كند بايد بداند شما احتمالا در ساختمان هستيد يا خير؟ اين مسأله نمونه‌اي از تصميم‌گيري است.
البته اين امكان وجود دارد كه اطلاعات كاملي در مورد دنياي بازي به عامل‌ها بدهيم تا تصميم‌گيري‌ها براي او آسان شود، ولي در اين صورت بازي هيچ جذابيتي نخواهد داشت وقتي عامل تمام حركات شما را مي‌داند! در اين شرايط غلبه بر حريف غيرممكن خواهد بود.
يكي از روش‌هايي كه هوش مصنوعي براي پياده‌سازي تصميم گيري استفاده مي‌كند شبكه‌هاي باور هستند. شبكه‌هاي باور به عامل اين امكان را مي‌دهند تا مانند انسان از استدلال‌هاي پيچيده بهره گيرد كه مبناي اين روش احتمالات است.
براي مثال در بازي جنگي، دشمن صداي باز شدن در را مي‌شنود پس احتمالا كسي وارد شده و ممكن است اين شخص شما باشيد كه قصد از بين بردن دشمن را داريد. با اين استدلال دشمن شروع به جستجو مي‌كند.
يادگيري عامل

[align=JUSTIFY]در بخش قبل ديديم عامل با استفاده از دركي كه از محيط دارد، عكس‌العمل نشان مي‌دهد.
پس در مقابل عمل‌هاي يكسان عكس‌العمل‌هاي يكسان نشان خواهد داد؛ ولي وقتي قابليت يادگيري به عامل اضافه شود، نتيجه اعمال قبلي خود را به خاطر مي‌سپارد و اگر عمل قبلي او بي نتيجه بوده باشد، به دنبال راه‌حل ديگري مي‌رود. در هوش مصنوعي اين كار با الگوريتم ژنتيك انجام مي‌شود.
استفاده از هوش مصنوعي در بازي‌ها ضروري به نظر مي‌رسد؛ چرا كه رقيب عامل‌هاي رايانه‌اي، انسان‌ها هستند و براي هرچه طبيعي‌تر بودن بازي، عامل‌ها بايد شبيه به انسان رفتار كنند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن