تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816841554




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

على دايى: حتماً با دست پر از عربستان برمى گرديم


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: على دايى: حتماً با دست پر از عربستان برمى گرديم
آخرين كنفرانس خبرى «على دايى» سرمربى تيم ملى كشورمان پيش از اولين بازى مقدماتى جام جهانى مقابل عربستان از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقيقه ظهر ديروز در محل فدراسيون فوتبال و سالن روابط عمومى برگزار شد. متن كامل اين جلسه را در ذيل مى خوانيد:
• براى اولين سؤال از اردوى كيش و شرايط و وضعيت اين اردو بگوييد؟
- قبل از هر چيز لازم مى دانم از حاضرين در اين جلسه به علت تاخير ۴۵ دقيقه اى عذرخواهى كنم. به هر حال شما بايد شرايط مرا درك كنيد. ما متأسفانه براى سفر به كيش و بازگشت از آنجا با مشكل مواجه شديم و به همين علت من مجبور شدم بدون كوچكترين استراحت به اين كنفرانس بيايم. در راه رفت ۵ ساعت و نيم معطل شديم و براى بازگشت ۸ ساعت در فرودگاه بى تكليف بوديم. وقتى چنين اتفاقى رخ مى دهد بايد قبول كنيم كارى نمى توان انجام داد حتى من تمرين صبح ديروز را به دليل همين مشكلات به عصر موكول كردم و اجازه ندادم بازيكنان براى ديدن خانواده شان اردو را ترك كنند. در مورد اردوى كيش هم بايد بگويم همه چيز عالى بود. ما در كيش ۶ جلسه تمرين داشتيم كه همه بازيكنان بسيار باانگيزه و منظم در تمرينات شركت كردند و مرا نيز دلگرم نمودند. جا دارد از كليه ساكنان اين جزيره و تمام كسانى كه به عنوان توريست مشوق ما در كيش بودند همچنين از هيأت فوتبال و صدا و سيماى جزيره كيش تشكر كنم. اردوى كيش بسيار خوب و مفيد بود و كادر فنى توانست در بهترين وجه ممكن برنامه هايش را به بازيكنان منتقل سازد. همچنين روته مولر كه ۴ روز با ما بود نيز برنامه هاى تمرينى خوبى به تيم داد.
• روته مولر با چه عنوانى و در چه قسمتى بايد به تيم ملى كمك كند؟
- ايشان به دليل قراردادى كه با فدراسيون فوتبال آلمان دارند تا پايان سال ۲۰۰۸ نمى توانند به صورت رسمى با ما باشند اما هم اكنون به عنوان مشاور و دوست صميمى من در كنار تيم ملى بودند. ما با هم فيلم بازى هاى عربستان را ديديم و همچنين فيلم بازى هاى تيم ملى ايران با آذربايجان و تيم هاى حاضر در تورنمنت LG را ارزيابى كرديم. آقاى روته مولر از بزرگترين تئوريسين هاى دنياست كه اگر تحقيق كنيد متوجه مى شويد وى پشت پرده فوتبال آلمان و تيم ملى اين كشور طى سال هاى اخير نيز حضور داشته است.
• با توجه به اينكه عربستانى ها به دليل دعوت از ياسر القحطانى و حسين عبدالغنى به جنگ روانى پرداخته و از آنها به عنوان نام هاى تبليغاتى استفاده مى كنند، آيا ما هم مى توانستيم با استفاده از نام هايى مانند مهدى مهدوى كيا و على كريمى چنين جنجال هايى را خنثى كنيم؟
- ببينيد، ما به دنبال شلوغ كارى و جنجال سازى نيستيم. شايد اين ۲ بازيكن در اين بازى براى عربستان به ميدان بروند اما اين دليل نمى شود به دنبال تلافى كردن باشيم. ما كار خودمان را مى كنيم و آنها هر كارى دوست دارند انجام مى دهند. بهترين هاى فوتبال ايران هم اكنون عضو تيم ملى هستند و ايمان دارم با اضافه شدن لژيونرها شرايط باز هم بهتر شود. ما ۳ جلسه تمرينى ديگردر دستور كار تيم ملى قرار داديم تا لژيونرها هم از لحاظ هماهنگى به مشكل برنخورند البته بايد متذكر شوم ما چند ماهى است كه با بازيكنان زيادى به اردو رفتيم از جمله لژيونرها و كسانى كه در ليست جديد دعوت شده اند پس از اين نظر هم مشكل زيادى نخواهيم داشت.
• به فكر تقويت كادر فنى نيستيد؟
- فرد ديگرى قوى تر از روته مولر براى بودن در كنار تيم ملى مى شناسيد؟ ايشان فقط به اين دليل كه با تيم ملى آلمان قرارداد دارد در حال حاضر به مادريد سفر كرده تا اطلاعاتى براى آلمانى ها بيابد اما به هر حال ما با همين كادرفنى بازى با عربستان را انجام خواهيم داد. در ضمن ارنج بازيكنان نيز به عهده خودم است وحرف اول وآخر را مى زنم.
• تيم ملى ايران حدود ۷ سال است كه با عربستان بازى نكرده است آيا در حال حاضر شناخت كافى از اين تيم در دست داريد؟
- ما از طريق آناليز فيلم بازى هاى تداركاتى كه عربستان طى ماه هاى گذشته انجام داده به شناخت تقريباً خوبى دست يافته ايم و تا روز بازى باز هم سعى مى كنيم اطلاعات بيشترى از اين تيم به دست آوريم.
• عدم حضور حسين كعبى شما را نگران نمى كند؟
- حسين كعبى جزو بهترين بازيكنان ماست اما ما در تيم ملى بازيكنان جايگزين ديگرى نيز داريم كه مى توانند در خدمت تيم ملى باشند. پس از اين منظر نيز دچار مشكل نيستيم و نگرانى نداريم هرچند به نظر خودم بهتر بود كعبى هم مى توانست برايمان بازى كند.
• همانطور كه مى دانيد جو وحشتناك و بدى در ورزشگاه فهد عربستان در انتظار ماست. آيا بازيكنان را آماده رو به رو شدن با جنگ هاى خارج از مستطيل سبز با عرب ها كرده ايد؟
- تيم ملى در حال حاضر داراى بازيكنانى است كه به دليل بازى كردن در ليگ هاى عربى با جو فوتبال كشورهايى مانند عربستان كاملاً آشنايند در ضمن عده اى از بازيكنان ما تجربه ملى بازى مقابل عربستان را دارند و عده اى ديگر تجربه بازى باشگاهى در كشورهاى عربى را دارند. البته مى دانم كه اينها كافى نيست اما تمام سعى و تلاشمان اينست كه تا روز بازى، بازيكنان را به بهترين حالت روحى برسانيم.
• از اردوى كيش خبر مى رسيد بازيكنان شب ها ساعت ۲ ، ۳ بامداد مى خوابيدند و صبح ها كمى دير از خواب بلند مى شدند. اين قضيه مى تواند براى تيم ملى مشكل ساز شود. نظر شما چيست؟
- اولاً ساعت خواب بازيكنان راس ۱۲ شب بود و تنها شب اول به دليل دير رسيدن هواپيما به كيش بازيكنان مجبور شدند دير بخوابند اما اينكه چرا به شما گفته اند بازيكنان در كيش ساعت ۲ ، ۳ بامداد مى خوابند برايم بسيار عجيب است. من نمى توانم بازيكنانم را محبوس كنم زيرا معتقدم بازيكنان هم مثل باقى افراد نياز به تفريح و گشت و گذار دارند اتفاقاً اين مسأله از لحاظ روحى وروانى نيز براى بازيكنان بسيار مهم است وبه همين علت خودم نيز سعى مى كنم در هنگام تفريح كنار بازيكنان باشم كما اينكه همه ما شنيديم ناكامى هاى المپيك به علت نبود روحيه در بين ورزشكارانمان بود اما اين مسأله بسيار مهم است كه اگر قرار باشد تيم به تفريح بپردازد همه با هم مى رويم و همه با هم برمى گرديم. اگر قرار باشد تيم ملى يك شب ديرتر از شب هاى ديگر بخوابد همه بازيكنان با هم بايد دير بخوابند. من قبلاً هم گفته بودم تيم ملى به همه چيز احتياج دارد و من هم به دليل تجربه چندين ساله در تيم ملى كارم را خوب بلدم پس اجازه دهيد كارم را انجام دهم جالب است بدانيد در همان اردوى كيش كه مى گوييد بى نظم برگزار شد آمادگى بازيكنان و سرعت تمرين به نظر روته مولر بسيار عجيب بود و او مانده بود كه چگونه بازيكنان اينقدر سرحال و شادابند! من بلد نيستم بازيكنان را زندانى كنم خلاصه هر اردويى شرايط خاص خود را دارد و من هم برنامه ريزى كرده بودم در كيش يك اردوى كامل را داشته باشيم.
• شما مى گوييد روته مولر نمى تواند ايران را در رياض همراهى كند. كادرفنى هم هنوز شكل خاصى ندارد. نمى خواهيد از مربى يا كارشناس ديگرى به صورت حتى نيمه وقت در كادرفنى سود ببريد؟
- ببينيد اولاً ما بهترين مربيان كنونى فوتبال را در كادر فنى داريم، يعنى من، بهزاد غلامپور و هومن افاضلى مى توانيم كادرفنى قوى و محكمى تشكيل دهيم! روته مولر را هم براى مشاوره و خواستن نظرات فنى دعوت به كار كرديم اما در مجموع من حرف اول وآخر را مى زنم و اجازه نمى دهم شخص ديگرى به جاى من تصميم بگيرد كه در اين صورت فقط خودم پاسخگوى عملكردم خواهم بود. من از روز اول هم اگر يادتان باشد گفتم روته مولر نمى تواند در ايران بماند و به علت اينكه با آلمانى ها قرارداد دارد فقط به من مشاوره فنى مى دهد. ايشان هيچ پولى نه از فدراسيون فوتبال و نه بنده نمى گيرند.
• آقاى دايى همچنان قضيه خط خوردن مهدوى كيا جزو مباحث اصلى ايران است. به نظر شما كمى عجيب نبود كه ۳۸ نفر به تيم ملى دعوت شوند و ۲۴ ساعت بعد از اين تعداد فقط ۲۷ نفر باقى ماندند؟!
- من بارها توضيح داده ام و براى صدمين بار مى گويم ما آن ۳۸ نفر را دعوت نكرده بوديم بلكه نامشان را در ليست اخذ رواديد نوشته بوديم اما اعتراف مى كنم خودم نيز از لو رفتن اسامى متعجب شدم. اين مسأله كاملاً محرمانه بود و حتى از روز اول هم قرار گذاشتيم محرمانه بماند اما اين اسامى لو رفت تا بنده دستاويز اين سؤالات شوم كه چرا آقاى x دعوت شده و چرا آقاى y دعوت نشده است. هيچ عقل سليمى حكم نمى كند.من ۳۸ نفر را به تيم ملى دعوت كنم و از آنها تست بگيرم. ليست نهايى من براى بازى با عربستان همان ۲۶ ۲۷، نفرى بودند كه هم اكنون در اردو به سر مى برند.
• نتيجه بازى با عربستان را چطور مى بينيد؟
- مطمئناً در بازى هاى گروهى نتيجه تساوى هم نمى تواند بد باشد به اين شرط كه در زمين خودمان امتيازى از دست ندهيم اما به علت اينكه آينده وبازى هاى خانگى مان مشخص نمى كند چه نتايجى به دست مى آوريم پس بايد در خانه حريفان نيز پيروز شويم. ما به عربستان مى رويم و انشاالله با دست پر وكسب ۳ امتياز باز مى گرديم.
• همانطور كه مى دانيد حسين عبدالغنى هم به تيم ملى عربستان دعوت شده است. اين بازيكن چپ پا تجربه ۳ دوره حضور در جام جهانى را دارد. آيا با اين وضعيت و با توجه به دعوت نشدن مهدوى كيا سمت راست ما فلج نيست؟
- در وهله اول يا سرالقحطانى و عبدالغنى به تازگى به اردوى عربستان دعوت شدند و ما هنوز بازى از آنها با تيم ملى كشورمان در ماه هاى گذشته نديديم. حال از كجا معلوم بازيكنان جديد ما بهتر از عبدالغنى والقحطانى نباشند كه اينگونه با شجاعت مى گوييد سمت راست ما فلج است؟ لطفاً مواردى را مطرح نكنيد كه در حيطه وظايف من است. اجازه دهيد اگر اظهارنظرى وجود دارد از جانب من صادر شود!
• بالاخره عبدالغنى بازيكن كوچكى نيست وبايد براى مهار او برنامه اى داشته باشيد.
- من نمى توانم بگويم به عربستان مى رويم كه يارگيرى كنيم يا طور ديگرى بازى كنيم. به عقيده من مجيد غلام نژاد يكى از بهترين مدافعان ايران است و من قول مى دهم اودرتيم ملى جواب دهد. شما هم لازم نيست نگران باشيد بگذاريد من هم كارها را انجام خواهم داد و اگر قرار به ناراحتى و نگرانى باشد بگذاريد من از همه ناراحت تر باشم چرا كه هيچ كس از من بيشتر نگران تيم ملى نيست!
• يكى از كارشناسان فوتبال در مصاحبه اى گفته بود دوران بازى هاى ملى مهدوى كيا تمام شده است. نظر شما چيست؟
- ايشون نظر شخصى شان را اعلام كرده اند اما من هيچ وقت نگفته ام به مهدوى كيا نياز نداريم بلكه حرف من اين نيست كه براى بازى با عربستان نيازى به حضور مهدوى كيا نيست. شايد در بازى هاى ملى آينده شرايط عوض شد و ايشان هم به تيم ملى دعوت شدند.
• تيم ملى كنونى كمى بى تجربه است. نظرتان دراين خصوص چيست؟
- اگر به ليست نگاه كنيد متوجه مى شويد جوانان در كنار باتجربه ها در ليست حضور دارند. ما هم اكنون بيش از ۱۵ بازيكن باتجربه در تيم ملى داريم و مطمئن باشيد براى شكست دادن عربستان در رياض به ميدان مى رويم چون براى اينكار برنامه داريم.
• آيا لژيونرها با بازيكنان ديگر هماهنگ هستند؟
- ۳ روز وقت داريم كه با لژيونرها تمرين كنيم و آنها را با باقى بازيكنان هماهنگ كنيم. البته اين بازيكنان آنقد ر باتجربه هستند كه براى هماهنگى ز مان زيادى تلف نشود.
• امكان دارد خيلى ها تيم ملى ايران را بيشتر از شما دوست داشته باشند پس بايد به آنها حق داد كه نگران تيم ملى باشند اما اگر اعتراض كنند شما ناراحت مى شويد. چرا؟
- هيچ كس نبايد نگران تيم ملى باشد شما هم بهتر است به جاى نقد كردن من راهكار فنى ارائه دهيد.متأسفانه عده اى از شما مى خواهيد تيم ملى به جام جهانى نرود. من شواهدى دارم كه اعلام مى كند چه اتفاقاتى در امارات رخ داد يا چه كسانى مصاحبه خيالى آقاى x را چاپ كردند كه به عليه من صحبت كرده اما همين آقاى x روز بعد از چاپ مصاحبه همه چيز را تكذيب مى كند. من فكر مى كنم بهتر است تيم ملى را حمايت كنيد و با همين وضعيت كنار بياييد چرا كه من ديگر نمى توانم فردى را به ليست اضافه كنم. شما هم به من در راه موفقيت تيم ملى كمك كنيد و اين مسائل را كه مرا دوست داريد يا نه كنار بگذاريد. ما بايد دست به دست هم دهيم و تيم ملى را به جام جهانى برسانيم.
• اما هنوز تيم ملى ضعف دارد به خصوص در كادرفنى.
- من در سايپا هم كه بودم با يك مربى، يك مربى دروازه بانها ويك بدنساز كار مى كردم حالا همچون نمى خواهم شلوغ كارى كنم شخص ديگرى را دعوت نمى كنم وحتى بدنسازى را هم حذف كردم اما فكر مى كنم شما دوست داريد سرمربى تيم ملى آدم شلوغى باشد.
• چرا با توجه به اينكه آب وهواى رياض بين ۳۶ تا ۳۸ درجه سانتى گراد در ساعت بازى با ماست و رطوبت هواى عربستان ۱۲ درصد است بايد در كيش اردو بگذاريم كه رطوبتى در حدود ۸۴ درصد دارد؟
- من با يك سؤال جوابتان را مى دهم، چرا تيم ها در موقع بدنسازى به ارتفاعات مى روند؟ به اين دليل كه در ارتفاعات اكسيژن كم است و بازيكنان در شرايط سخت تمرين مى كنند. ما هم باهمين سياست به كيش رفتيم تا شرايطى سخت تر از رياض داشته باشيم.
• دليل اين امر چه بودكه تا چند هفته پيش نمى دانستيم حسين كعبى ۲ اخطاره است و از حضور در مقابل عربستان محروم؟
- ما هم دودل بوديم و از فدراسيون خواستيم اين قضيه را پيگيرى كند كه جواب استعلام آن ۲ ۳، هفته پيش به دستمان رسيد. در ضمن من حسين كعبى را فقط به خاطر بازى با عربستان دعوت نكردم بلكه او را براى جام جهانى مى خواهم.
• آيا بى نظمى در رفت و آمد به اردوى كيش تقصير فدراسيون است يا بى برنامگى كادرفنى؟
- هيچكدام بلكه از اتفاقات غيرمنتظره است. من مى دانم كه فدراسيون فوتبال با كمبود شديد بودجه مواجه شده و به دليل ۲ و نيم ميليارد بدهى از لحاظ مالى با مشكل مواجهيم. شما فكر مى كنيد من دوست نداشتم بازيكنانم را با يك پرواز چارتر از كيش به عربستان ببرم؟ اين مسائل به من و فدراسيون مربوط نيست.
• رابطه تان با مطبوعات هنوز خوب نيست وهيچ خبرنگارى را با خود به كيش نبرده ايد. بهتر نيست از اين رفتارها دست برداريد؟
- ما هيچ وقت دور از مطبوعات نبوديم. البته تا به حال نشده من از خبرنگارى دعوت كنم به تمرين بيايد اما مطمئنم بدون حضور خبرنگاران فوتبال تمام جذابيت هاى خود را از دست خواهد داد.
• پس چرا از فدراسيون خواسته ايد خبرنگاران در هتلى به دور از بازيكنان اسكان يابند؟
- به نظر من يك تيم فوتبال يك خانواده است. به همين دليل دوست ندارم خبرنگارى آرامش اين خانواده را به هر دليلى بر هم بزند!
• شما مى گوييد فدراسيون مشكل مالى دارد آيا با اين وضعيت قرارداد شما از لحاظ مالى به مشكل برنمى خورد؟
- با هماهنگى هايى كه با آقاى تاج و مسئولان فدراسيون داشتم انشاالله هيچ مشكلى از اين نظر نخواهم داشت. البته از مسئولان درخواست كردم پاداشى براى بازيكنان و كادرفنى درنظر بگيرند تا از لحاظ روحى هم تيم آماده اى داشته باشيم.
• بن همام در سفرى كه به ايران داشت گفته بود كه على دايى پيشنهاد سرمربيگرى در قطر دارد. اين قضيه چقدر صحت داشت؟
- من بن همام را فقط در روز فينال تورنمنت LG (بازى هاى غرب آسيا) ديدم و نه آن روز و نه روزهاى ديگر هيچ صحبتى در اين خصوص با هم نداشتيم. اين قضيه را شما دوستان رسانه اى مطرح كرديد و من مسأله بيشترى نسبت به شما در اين باره نمى دانم.
• آيا تركيب اصلى تيم ملى را شناخته ايد؟
- حدود ۹۰ درصد از نفرات در ذهن من در تركيب اصلى قرار دارند اما اين اساس را تا روز بازى نمى توانم اعلام كنم زيرا ممكن است بازيكنى مصدوم يا مريض شود و مجبور شوم به تركيب دست ببرم.
• براى بازى هاى بعد هم قرار است ليگ تعطيل شده وبازى ها لغو شوند يا برنامه مدونى براى جلوگيرى از آن داريد؟
- من هميشه گفتم كه بازيكنان تيم ملى بايد ۱۰ روز زودتر از هر بازى رسمى در اردو حضور يابند. حال اگر قرار است تعطيلى ليگ به پاى بازى هاى ليگ نوشته شود بهتر است برنامه هاى بازى ها را با برنامه هاى ليگ هماهنگ كنند تا نه تيم ملى متضرر شود و نه باشگاه ها.
 پنجشنبه 14 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن