تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):براستى كه حق را دولتى است و باطل را دولتى، و هر يك از اين دو، در دولت ديگرى ذليل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817410699




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مجيد يراق‌بافان:«محسن نامجو» بايد از تمام مردم ايران عذر‌خواهي كند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: مجيد يراق‌بافان:«محسن نامجو» بايد از تمام مردم ايران عذر‌خواهي كند
گروه هنر: «مجيد يراق‌بافان» رئيس شوراي مركزي جمعيت قرآني استان تهران خواستار عذرخواهي رسمي و صريح محسن نامجو از تمام مردم ايران به دليل توهين به قرآن و تلاوت آيات الهي به شكلي موهن شد.
«مجيد يراق‌بافان» قاري و رئيس شوراي مركزي جمعيت قرآني استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) درباره انتشار قطعه موسيقي «محسن نامجو» كه در آن آيات قرآن به شكلي غيرمتعارف و موهن قرائت شده‌است، عنوان‌كرد: انتقادات ما همان شكايت عباس سليمي و متن شكواييه‌اي‌است كه در سايت خبرگزاري ايكنا در روز جمعه 8 شهريور منتشر شده‌است. جوابيه‌ وكيل محسن نامجو نيز به هيچ وجه قانع‌كننده و كارشناسانه نبود و ما مي‌توانيم در يك بحث كارشناسانه به صورت منطقي انتقادات خود را مطرح و اين قطعه را محكوم كنيم.
متن شكواييه جمعيت قرآني استان تهران را در اينجا بخوانيد:

وي ادامه‌داد: اگر محسن نامجو به اشتباه خود واقف شده‌است، بايد با صراحت از تمام مردم ايران معذرت‌خواهي كند تا سيستم قضايي در مورد او به قضاوت بنشيند اما اگر دوباره قصد توجيه عمل خود را داشته‌باشد، توجيهات دليل محسوب نشده و براي جمعيت قرآني تهران قابل قبول نيست و ما براي هر كلمه اين توجيهات پاسخ ارائه خواهيم‌داد.

مجري برنامه‌هاي شبكه قرآن سيما اظهاركرد: چون متن جوابيه خطاب به سليمي نوشته شده‌بود، من براي حفظ شأن ايشان و نشان دادن شاگردي خود به اين توجيهات پاسخ نمي‌دهم تا همه مسايل در دادگاه مطرح شود.

وي درباره اينكه اين قطعه موسيقي براي انتشار در جامعه ساخته نشده‌، تصريح‌كرد: افراد مشهور تنها به خود تعلق ندارند و محسن نامجو نيز به علت اشتهاري كه دارد، حتي در حريم شخصي خود نيز نمي‌تواند به مقدسات مردم توهين كند.

يراق‌بافان در پاسخ به اين پرسش كه آيا احكام مشخصي درباره تلاوت قرآن وجود دارد، اعلام‌كرد: كرامت قرآن به طور مستقيم در قرآن ذكر شده به طوري كه بعد از آياتي كه در قطعه مذكور به طور سخيف و مشمئزكننده قرائت شده، آيه وَرَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتِيلًا گوياي چگونگي تلاوت قرآن است و اگر كلمه «ترتيل» را بازكاوي كنيم، به نحوه قرائت قرآن كه خداوند دستور داده‌اند، دست مي‌يابيم.

وي افزود: در بيانات و احاديث پيامبر اكرم(ص) و ساير ائمه اطهار(ع) نيز چگونگي قرائت مشخص است و با اينكه در روايات به استفاده از الحان موسيقايي در تلاوت قرآن تاكيد شده اما خط قرمزهايي نيز در اين عرصه وجود دارد همچنين در حوزه فقه نيز احكام فقهي مشخصي در اين زمينه داريم كه علماي اسلام چارچوب قرائت را تعيين كرده‌اند.

يادآوري مي‌شود بر اساس ماده 513 مجازات اسلامي توهين به مقدسات اسلامي جرم محسوب شده و علني يا در خفا بودن اين توهين نيز در قانون ذكر نشده‌است.
 دوشنبه 11 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 391]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن