تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816926720




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس دفتر رييس‌جمهور در حاشيه جلسه هيات وزيران:تاييديه مدرك آكسفورد كردان دريافت شده است


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: رييس دفتر رييس‌جمهور در حاشيه جلسه هيات وزيران:تاييديه مدرك آكسفورد كردان دريافت شده است
دارندگان مدارك جعلي از دولت پالايش مي‌شوندزهرا واعظ: ديروز حاشيه جلسه هيات وزيران بدون حضور رييس‌جمهور هم خبرساز بود.


رييس‌جمهور كه به منظور شركت در مراسم اعطاي سردوشي به دانش‌آموختگان نوزدهمين دوره دانشگاه نيروي انتظامي، برگزاري جلسه هيات دولت را به معاون اول خود محول كرده بود، در جمع خبرنگاران حضور نيافت. اما مهم‌ترين موضوعي كه از سوي خبرنگاران رسانه‌هاي مختلف پيگيري مي‌شد، موضوع صحت مدرك دكتراي كردان وزير كشور و نيز بحث بركناري رحيم مشايي از سمت خود بود.
اگرچه وزير كشور در مقابل خبرنگاران حاضر نشد، اما رحيم مشايي در حالي كه به سرعت محوطه حياط هيات وزيران را ترك مي‌كرد، از كساني كه مي‌خواهند با وي مناظره كنند، درخواست كرد كه قبلا نوار اظهارات وي را گوش دهند و سپس بگويند كه درباره چه چيزي مي‌خواهند مناظره كنند.
احمدي‌نژاد با كسي تعارف ندارد
در همين حال عبدالرضا شيخ‌الاسلامي، رييس دفتر رييس‌جمهور در حاشيه جلسه دولت از صدور نامه رييس‌جمهور به وزير علوم به منظور بررسي مدارك مديراني كه از سال 64 به بعد مدرك خود را گرفته‌اند، خبر داد: تا در اين ميان مراحل شركت در كنكور تا تحصيل مدرك آنها مورد بررسي قرار بگيرد.وي در توضيح گفته‌هايش افزود: بحث مربوط به مدرك يك شخص بحث ساده‌اي نيست؛ گاهي يك شخص به واسطه گذراندن دوره‌اي و سپري كردن يك فرآيند آموزشي، مدركي را تحصيل مي‌كند كه خودش از عدم اعتبار اين مدرك خبري ندارد.
شيخ‌الاسلامي ادامه داد: در حالت ديگر شخصي مدرك معتبري را مي‌گيرد، اما براي وزارت علوم كه متولي امر تاييد مدارك است، معتبر نيست و حالت سوم اين است كه شخص از جعلي بودن مدرك خود خبر دارد و آن را ارائه و استفاده مي‌كند و بهتر است بگوييم سوءاستفاده مي‌كند.وي گفت: اين كار به خاطر پالايش بدنه مديريتي كشور صورت گرفته تا كسي وجهه مديريتي كشور را خدشه‌دار نكند.
خبرنگاري از شيخ‌الاسلامي پرسيد: چنانچه مشخص شود كساني داراي مدارك جعلي هستند، چه برخوردي صورت مي‌گيرد و آيا از كار بركنار مي‌شوند يا خير؟ كه وي در پاسخ توضيح داد:‌ برخورد با افرادي كه از مدرك خود سوءاستفاده مي‌كنند، توسط مرجع قانوني و حقوقي صورت مي‌گيرد، اما رييس‌جمهور با هيچ كسي تعارف ندارد و مسلما با افراد خاطي برخورد مديريتي صورت مي‌گيرد. رييس دفتر رييس‌جمهور افزود: البته اين بحث‌هايي كه بنده مطرح مي‌كنم، هيچ ربطي به آقاي كردان ندارد. وي درباره بررسي مدرك وزير كشور، از دريافت تاييديه مدرك آكسفورد علي كردان وزير كشور خبر داد و تصريح كرد: تاييديه مدرك كردان آمده است و اكنون وزارت علوم كه مسوول بررسي و تاييد مدارك تمام اشخاص است، در حال بررسي اين مدارك است. شيخ‌الاسلامي درباره برخورد با كساني كه مدرك آنها جعلي است، گفت: البته رييس‌جمهور چهارشنبه گذشته نامه‌اي به وزير علوم براي بررسي مدارك مديراني كه از سال 64 به بعد مدرك خود را گرفته‌اند، صادر كرد تا از مراحل شركت در كنكور تا تحصيل مدرك در مورد آنها بررسي شود. وي ادامه داد: در واقع هدف از اين دستور و اقدام اين است كه در بدنه مديريتي كشور پالايش ايجاد شود و آن تعداد محدودي كه در اين ارتباط در بدنه‌ مديريتي كشور تخلف كرده‌اند، پالايش شوند. رييس‌دفتر رييس‌جمهور در پاسخ به اين سوال كه آيا دولت با مديران متخلف در اين ارتباط برخورد خواهد كرد، گفت: دولت مقام قضايي نيست، ولي برخورد مديريتي مي‌شود و اگر در واقع فردي به واسطه سوءاستفاده و استفاده از مدرك جعلي داراي مقام و منصبي يا حقوق ويژه‌اي شده، دولت با آن برخورد مديريتي مي‌كند. احمدي‌نژاد با كسي تعارف ندارد.
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه گفت به هر حال مدرك، تخصص فرد در حوزه‌اي را مشخص مي‌كند و دولت نهم داعيه تخصص‌گرايي دارد حال با توجه به اين مسائل ارائه مدرك جعلي چه نقشي را ايفا مي‌كند، اظهار داشت: گاهي شخصي ادعا مي‌كند كه مدرك دكترا، فوق ليسانس يا ليسانس رشته‌اي را دارد يا دوره‌اي را گذرانده و حتي در رشته ورزشي توانسته كمربند مشكي يا مراتب ديگري را سپري كند، اما در كار فعلي و سمت او تاثيري ندارد.
شيخ‌الاسلامي گفت: مثلا بنده دوره دكتراي مديريت شهري و ترافيك را گذرانده‌ام، اما اين تخصص هيچ نقشي در رياست دفتر رييس‌جمهور ندارد؛ ولي اگر شخصي مدرك جعلي ارائه كند و بعد مشخص شود، صلاحيت عمومي اين شخص زير سوال مي‌رود.
وي با تاكيد مجدد بر اينكه بحث من هيچ ربطي به آقاي كردان ندارد، گفت: آقاي كردان فردي را به دفتر دانشگاه آكسفورد فرستاده است، تا تاييديه مدرك خود را بگيرد و وزارت علوم نيز اين مساله را در دست بررسي دارد.
پيگيري مدرك كردان وظيفه وزارت علوم است
سوال در مورد صحت و سقم تاييد مدرك دكتراي كردان از دانشگاه آكسفورد، رحيمي، معاون حقوقي و پارلماني رييس‌جمهور را هم درگير خود كرده است. به گونه‌اي كه وي پيگيري اين موضوع را وظيفه وزير علوم دانست و گفت كه وي به زودي در اين زمينه اظهارنظر خواهد كرد. خبرنگاري از رحيمي درباره اظهارات الياس نادران در مجلس كه گفته بود بايد موضوع مدرك معاون حقوقي رييس‌جمهور نيز مورد بررسي و بحث قرار بگيرد، پرسيد كه رحيمي در پاسخ گفت: قبلا هم به اين سوال پاسخ داده بودم كه حاضرم در محكمه و در حضور قاضي آنچه آنها دارند، مطرح شود و مدارك ما هم ارائه شود. وي اضافه كرد: كارهاي مهم‌تري در كشور وجود دارد كه بايد به آنها رسيدگي كرد.وي همچنين در پاسخ به پرسشي درباره رفع فيلتر پايگاه خبري «الف» پس از دستور اخير رييس قوه‌قضائيه گفت: من از اين امر خبر ندارم؛ البته دستور آقاي شاهرودي را خطاب به آقاي مرتضوي ديدم و آقاي مرتضوي نيز پاسخ دادند، البته شكايت عليه «الف» فقط مربوط به اين پرونده نيست و گويا شكايت‌هاي ديگري نيز در زمينه‌هاي امنيتي كه بايد از آقاي مرتضوي سوال شود، هست.
معاون پارلماني رييس‌جمهور، در ادامه درباره دستور رييس‌جمهور براي بررسي مدارك دكترا و اين كه گفته مي‌شود اين دستور با توجه به شايعات و مطالبي كه در مورد مدرك كردان مطرح شده، صادر شده است، گفت: اين موضوع هيچ ربطي ندارد؛ در واقع اين اتفاقي است كه باعث مي‌شود يك تصفيه نسبت به مدارك و عناوين ايجاد و سره از ناسره مشخص شود؛ در واقع مشخص شود كدام مدرك اصلي است و كدام اصلي نيست. رحيمي همچنين در پاسخ به اين پرسش كه «نتيجه اين عمل چيست، چه اتفاقي مي‌افتد و فرضا با كسي كه مدركش جعلي باشد چگونه رفتار مي‌شود؟» گفت:‌ بعد از آن طبق مقررات عمل مي‌شود. وي گفت: البته آقاي رييس‌جمهور در اين مورد نگفتند كه چه كار مي‌كنيم و من از ايشان نپرسيدم، اگر پرسيده شود، طبيعتا مي‌گويند: طبق قوانين و مقررات عمل شود.
رحيمي در پاسخ به اين پرسش كه آيا طبق قانون مدني برخورد مي‌شود، نيز گفت: بله؛ در قانون مدني و مقررات در اين ارتباط دستوراتي وجود دارد. معاون رييس‌جمهور در پايان هم درباره اين كه گفته مي‌شود دولت آيين‌نامه‌اي را مصوب و ابلاغ كرده تا ديگر در دستگاه‌هاي اداري از القاب دكتر و مهندس استفاده نشود، اظهار كرد: من اين مطلب را نشنيده‌ام؛ در واقع به ما ابلاغ نشده و چنين مصوبه و بخشنامه‌اي را نديده‌ايم.
طرح تغيير ساعت رسمي كشور از اول رمضان
معاون پارلماني رييس‌جمهور ديروز همچنين از طرحي در مجلس خبر داد كه بر اساس آن تغيير ساعت رسمي كشور به جاي اول مهر از اول ماه رمضان صورت خواهد گرفت. وي در اين زمينه به موضوع تغيير ساعت رسمي كشور با نظر مراجع تقليد و مجلس اشاره كرد و گفت: براي اينكه روزه‌داران با مشكل مواجه نشوند، طرحي از سوي نمايندگان تهيه شده كه بر اساس آن تغيير ساعت رسمي كشور به جاي اول مهر از اول ماه مبارك رمضان انجام خواهد شد. وي تصريح كرد: هم‌اكنون مجلس طرح تغيير ساعت رسمي كشور از اول ماه مبارك رمضان را ارائه كرده و دولت نيز با اين موضوع كاملا موافق است.
تعداد معدودي از مسوولان مدرك جعلي دارند
درهمين حال، روز گذشته مشاور ارشد رييس‌جمهور نيز با اشاره به دستور احمدي‌نژاد مبني‌بر بررسي مدارك تحصيلي برخي مديران و مسوولان اجرايي گفت كه اين موضوع در راستاي تكريم مقام علم و ارزش زحماتي است كه فرد براي كسب مدارك دانشگاهي مي‌كشد.وي در پاسخ به اين سوال كه اگر مديري تخلف كرده باشد، طبق قانون از يك تا سه سال حبس برايش در نظر گرفته مي‌شود؟ گفت: من قانون را نديده‌ام. وي در برابر اصرار خبرنگاران در اين ارتباط گفت: قانون محترم است.
مشاور ارشد رييس‌جمهور همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا مطرح كردن مساله انتخابات در حال حاضر زود هنگام است، تاكيد كرد: در هر صورت دولت بنا بر كار و فعاليت و برنامه دارد و تلاش مي‌كند تحت فضايي كه ايجاد مي‌شود، كاري روي زمين نماند و با نشاط كار خود را پيگيري كرده و ادامه دهد. در واقع مشي‌ دولت اين است كه با نشاط و قوت همان‌طور كه مقام معظم رهبري گفتند كارها را پيگيري كنند. وي همچنين درباره تعداد مديراني كه ممكن است مدارك‌شان داراي مشكل باشد، اظهار كرد: اين تعداد محدود و معدود هستند، تعداد زيادي از مديران زحمت كشيده‌اند و مدارك تحصيلي كسب كرده‌اند. در واقع اين اقدام در راستاي حمايت از آنها و علم است.
بحث غير سياسي مشايي درباره اسرائيل
اسفنديار رحيم مشايي، رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كه اين روزها بحث استعفاي وي از مقام خود يا بركناري وي از سوي رييس‌جمهور نقل محافل خبري شده و شايد بتوان گفت به‌گونه‌اي مباحث پيرامون مدرك دكتراي كردان را تحت‌الشعاع قرار داده ديروز در حالي‌كه به سرعت حياط جلسه هيات‌وزيران را ترك مي‌گفت، در پاسخ به خبرنگاران با بيان اينكه بحث من درباره اسرائيل فرهنگي است و نه سياسي گفت: آنها كه مي‌خواهند با من مناظره كنند، دقيقا نوار صحبتم را گوش كنند و بگويند راجع به چه موضوعي بحث دارند.وي در پاسخ به خبرنگاري كه درباره اعلام آمادگي سليمي‌نمين به منظور مناظره با وي سوال كرد، گفت: هنوز چنين درخواستي به دست من نرسيده است.مشايي در پاسخ به اصرار خبرنگاران با بيان اين‌كه «بحث من سياسي نيست» تاكيد كرد: اگر كسي مي‌خواهد مناظره كند، اظهارات من را در ابتدا بخواند، نوار آن را گوش دهد و بگويد درباره چه چيزي بحث دارد و مي‌خواهد مناظره كند.
فرمايشات رهبري حمايت از دولت بود
محصولي، مشاور رييس‌جمهور نيز در حاشيه جلسه دولت با اشاره به تذكر مقام معظم رهبري به دولت گفت: تذكراتي كه حضرت آقا داشتند، تذكراتي بجا است و دولت بايد مراقب باشد و براي آنها برنامه ارائه كند تا به نقطه مطلوب برسد.
وي افزود: عكس‌العمل افراد، جريان‌‌هاي سياسي، مطبوعات، نشريات نسبت به فرمايشات مقام معظم رهبري تا حدودي تبعيت آنها را از معظم له نشان داد كه چقدر نسبت به فرمايشات ايشان تبعيت دارند كه متاسفانه بعضي از آنها فرمايشات رهبري را تاويل به نظر خود كردند.وي افزود: جريان‌‌هاي مختلف سياسي بعضا مطالبي داشتند، افرادي بودند كه بيشترين تخريب‌‌ها را در گذشته داشتند، اما پس از صحبت‌‌هاي رهبر معظم انقلاب اعلام كردند كه خيلي بي‌انصافي است كه دولت تخريب شود.
محصولي گفت: بعضي‌‌ها اعلام كردند كه سخنان رهبر معظم انقلاب در حمايت از عملكرد دولت نبوده ولي بر عكس بنده به شما مي‌‌‌گويم كه فرمايشات رهبر معظم انقلاب حمايت از دولت بوده، اما هر كس از ظن خويش به تعبير آن پرداخت.مشاور رييس‌جمهور گفت: دولت وظيفه خود مي‌‌‌داند كه قدر حمايت‌‌هاي رهبري را بداند و اين وظيفه دولت را چند برابر مي‌‌‌كند، فعاليت‌‌هاي دولت در سال‌‌هاي گذشته به خصوص در بعد جهاني كه قدرت ايران را بالا برد نشان مي‌‌‌دهد كه همه اين پيشرفت‌‌ها بر اساس فرمايشات و رهنمود‌‌هاي رهبري است.
وي ادامه داد: فرمايشات رهبري رسالت دولت را بسيار سنگين‌تر از گذشته مي‌‌‌كند و تذكراتي كه ايشان فرمودند به معناي پيشگيري بود نه نقد عملكرد.

يارانه انرژي، اولين يارانه‌ هدفمند
عبدالرضا مصري، وزير رفاه و تامين اجتماعي ديروز در حاشيه جلسه هيات دولت در پاسخ به سوال دنياي اقتصاد در مورد اين كه در مرحله اول اجراي طرح هدفمندكردن يارانه‌ها، يارانه كدام بخش حذف خواهد شد، تاكيد كرد: يارانه انرژي اولين يارانه‌اي است كه حذف شده و به صورت هدفمند پرداخت خواهد شد.
وي افزود: بيش از 90درصد از 90هزارميليارد تومان يارانه‌اي كه به مردم تعلق مي‌گيرد، مربوط به يارانه بخش انرژي است كه در بخش نخست طرح تحول اقتصادي در ابتدا يارانه يك يا دو كالا هدفمند مي‌شود و به اين ترتيب 90هزار ميليارد تومان يارانه بين 3 گروه درآمدي مختلف تقسيم خواهد شد.خبرنگار ما پرسيد با توجه به اين كه نيمه دوم سال قرار است كه پرداخت نقدي يارانه‌ها صورت پذيرد، چرا هنوز ميزان يارانه نقدي مشخص نشده است، مصري در پاسخ گفت: با وجود آن كه بيش از 5/12ميليون خانوار كشور برگه اطلاعات اقتصادي خانوار را تكميل كرده‌اند، اما هنوز اين اطلاعات پردازش نشده و براين اساس خانوارها به سه گروه درآمدي تقسيم خواهند شد. در اين تقسيم‌بندي به دهك‌هاي پايين يارانه بيشتري تعلق خواهد گرفت تا قدرت خريد آنها ضمن حفظ، افزايش هم پيدا كند.مصري با بيان اينكه بانك جامع اطلاعات ايرانيان به هيچ وجه ارتباطي با ماليات ندارد، از همه گروه‌ها خواست اين برگه‌ها را تكميل كنند.خبرنگار ما در خصوص اظهارات رحيمي مبني بر دريافت از ثروتمندان و پرداخت به فقرا پرسيد كه وي تاكيد كرد: به هيچ عنوان قرار نيست از قشرهايي كه درآمد بيشتري دارند چيزي گرفته شود، بلكه دولت قصد دارد به گروه‌هاي كم‌درآمد كمك بيشتري شود.مصر‌ي درباره معوقات بازنشستگان نيز گفت: همه 5 ماه افزايش حقوق بازنشستگان لشكري و كشوري همين ماه به حساب آنها واريز شده است.
وي با بيان اين كه اين پرداخت‌ها براساس كدملي بوده است، از بازنشستگاني كه اين مبلغ را دريافت نكرده‌اند خواست به سازمان‌هاي بازنشستگي يا دستگاه اجرايي خود مراجعه و كدملي خود را اعلام كنند.وزير رفاه و تامين اجتماعي درباره بانك جامع اطلاعاتي ايرانيان كه از يك‌سال و نيم پيش فعاليت خود را آغاز كرده است، گفت: هم‌اكنون يك ميليارد و 200ميليون ركورد در اين بانك وارد شده است و يكي از نتايج آن نشان داد كه 6 ميليون و 400هزار بيمه نشده در كشور داريم.وي افزود: همچنين براساس آمار اين بانك64درصد جمعيت كشور به نوعي از بيمه‌هاي اجتماعي برخوردارند.
مصري گفت: براي بيمه‌كردن ديگر قشرها نيز 16 گروه از جمله كارگران روزمزد مشخص شده‌اند.
 دوشنبه 11 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن