تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817025816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزارت جهاد كشاورزي بايد پاسخگوي خسارات وارده به كشاورزان باشد


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: عضو هيات رييسه مجلس:
وزارت جهاد كشاورزي بايد پاسخگوي خسارات وارده به كشاورزان باشد
بندرعباس – عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي با اظهار تاسف از وجود برخي بي برنامگي ها در حوزه برنامه ريزي هاي كلان بخش كشاورزي،گفت: وزارت جهاد كشاورزي بايد پاسخگوي خسارات وارده به بهره برداران باشد.

دكتر محمد آشوري دوشنبه شب در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار ايرنا، افزود: هم اكنون شرايطي بر كشاورزان هرمزگاني و جنوب استان كرمان حاكم است كه محصول توليدي آنها ارزش جمع آوري ندارد و اين براي مديران اين بخش اسفناك است.
نماينده مردم بندرعباس، حاجي آباد، قشم، ابوموسي و بندرخميردر مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: نبايد كشاورز هر ساله به دليل عدم وجود برنامه ريزي مجبور باشد محصول خود را به دلالان واگذارد و يا به علت پايين بودن قيمت قادر به جمع آوري آن از سطح زمين زراعي خود نباشد.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي، وزير جهاد كشاورزي را خطاب قرار داد و گفت: بايد برنامه ريزي هاي مشوقانه در بخش كشاورزي وجود داشته باشد تا كشاورزان با كشت درست و اصولي و همينطور تقسيم بندي منطقه اي بر اساس نياز كشور، محصول توليد كنند و سياست گذاري هاي بخش واردات و صادرات نيز بر پايه همين برنامه ريزي مديريت شود.
وي با اشاره به ويژگي هاي كشت خارج از فصل در هرمزگان و شهرستانهاي همجوار آن( جيرفت و كهنوج) خاطر نشان كرد: اگر چه هرمزگان را با سواحل گسترده و ويژگي هاي بندري آن مي شناسند اما وجود نزديك به 160 هزار هكتار سطح زيركشت و توليد دو ميليون و 200 هزارتن محصول باغي و زراعي كه در زمينه توليد هفت محصول باغي رتبه هاي اول تا پنجم كشور را به خود اختصاص داده ، نشان از كشاورزي ريشه دار و پر تلاشي است كه در طول سال هاي خشكسالي دچار مشكلات عديده اي شده كه نيازمند به سياست گذاري هاي اصولي براي احياي آن است.
آشوري، انبوه توليد محصول پياز و در مواردي گوجه فرنگي و نبود ساختار هدايت كننده در اين بخش ها، نبود صنايع تبديلي و همين طور نبود انبار و سردخانه هاي پيشرفته ويژه نگهداري محصولات كشاورزي فاسد شدني همچون گوجه فرنگي و پياز را عوامل ديگر در نابساماني و ضرر فراوان كشاورزان اين استان عنوان كرد و افزود: نمي توان تنها در اين حوزه ها به شعار بسنده كرد و هر ساله شاهد دور ريختن دسترنج كشاورزان پر تلاشي بود كه اكنون براي گذران زندگي خود با مشكل مواجه شده اند.
به گفته وي درحال حاضر به علت پايين بودن قيمت و به فروش نرفتن محصول، دهها هزارتن محصول پياز روي دست كشاورزان باقي مانده طوريكه قادر به برداشت آن نيستند.
در اطلاعات منتشره سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان ازتوليد سبزي و صيفي در فصل زمستان بعنوان يكي از قابليتهاي مهم كشاورزي اين استان نام برده شده كه ساليانه در حدود يك ميليون و 300 هزار تن انواع محصول شامل گوجه فرنگي ،پياز، خيارسبز، بادمجان،هندوانه، فلفل و سيب زميني توليد مي شود.
دراين اطلاعات از كشت پياز پاييزه بعنوان يكي از مزيت هاي كشاورزي هرمزگان نام برده شده كه همه ساله بيش از 12 هزار هكتار زمين زير كشت آن قرار گرفته و با توليد 230 هزارتن محصول خارج از فصل رتبه چهار كشور را به خود اختصاص داده است.
هر چند در حال حاضر هر كيلوگرم پياز در مغازه هاي تره بار فروشي بندرعباس و ديگر شهرهاي هرمزگان بين سه تا چهار هزارو 500 ريال و تهران هفت هزارو 500 ريال عرضه مي شود اما در شهرستانهاي بندرعباس، رودان، حاجي آباد و ميناب دلالان حاضر نيستند بابت خريد هر كيلوگرم محصول پياز برداشتي در محل مزرعه به كشاورزان 800 ريال پرداخت كنند.
هرمزگان در زمينه توليد محصولات زراعي خارج از فصل سبزي و صيفي شامل پياز، گوجه فرنگي، خيارسبز، ذرت و ساير محصولات داراي رتبه هاي اول تا هشتم كشور است.
اين استان در زمينه محصولات باغي گرمسيري و نيمه گرمسيري به خصوص هفت محصول ليموترش، خرما، انبه، موز، كنار، چيكو و ساير مركبات رتبه هاي اول تا پنجم كشور را به خود اختصاص داده است.
دراين اطلاعات، آمار بهره برداران اين استان در بخش كشاورزي نزديك به 275 هزار نفر ذكر شده است.ك/3





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن