تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه براى زنده كردن حق يك مسلمان، شهادت حقّ بدهد، روز قيامت در حالى آورده مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816898133




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبير كميته گردشگري روستايي و عشايري در گفت و گوي اختصاصي با ايسكانيوز خبر داد: 200 پروژه مطالعاتي و اجرايي روستاهاي هدف گردشگري// طرح جامع گردشگري روستايي تدوين مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: دبير كميته گردشگري روستايي و عشايري در گفت و گوي اختصاصي با ايسكانيوز خبر داد: 200 پروژه مطالعاتي و اجرايي روستاهاي هدف گردشگري// طرح جامع گردشگري روستايي تدوين مي شود
تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: دبير كميته گردشگري روستايي و عشايري گفت: 200 پروژه مطالعاتي و اجرايي روستاهاي هدف گردشگري در حال انجام است.
علي محمد نمازي روز يكشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، ضمن بيان اين مطلب افزود: تاكنون 380 روستا داراي بالاترين جاذبه گردشگري شناسايي شده و 200 پروژه مطالعاتي و اجرايي در حال انجام است.
وي ادامه داد: هشت كتاب با تيراژ پنج هزار جلد حاوي اطلاعات مورد نياز گردشگران براي سفر به روستاها تهيه شده كه يك جلد از اين كتاب ها حاوي اطلاعاتي مربوط به عشاير و جاذبه هاي گردشگري آنهاست.
نمازي از ديگر اقدامات موثر كميته گردشگري روستايي و عشايري را همكاري با دهداران روستاهاي هدف گردشگري دانست و گفت: دهداران به عنوان نمايندگان سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در روستاها بايد پذيراي گردشگران باشند و آنها را پوشش دهند.
وي در ادامه در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه در حوزه گردشگري الكترونيكي چه فعاليت هايي صورت گرفته، اظهار داشت: متاسفانه تاكنون سايت اينترنتي در حوزه گردشگري روستايي و عشايري راه اندازي نشده و با پيگيري هاي انجام شده به زودي سايتي در اين حوزه فعال مي شود.
دبير كميته گردشگري روستايي و عشايري درخصوص فعاليت هاي اين كميته در زمينه گردشگري عشايري گفت: مطالعات خوبي در خصوص ايلات معروف مانند بختياري، قشقايي، شاهسون صورت گرفته و ما پروژه هاي مطالعاتي و اجرايي خوبي در استان هاي آذربايجان غربي و شرقي، اردبيل، اصفهان، چهارمحال و بختياري، فارس و كهكيلويه درخصوص عشاير داريم.
وي در مورد اقدامات صورت گرفته در راستاي طرح كار آفريني روستاها تصريح كرد: طرح كارآفريني سراسري روستاها به تصويب رسيده تا در تعاوني هاي روستايي با محوريت گردشگري سرمايه گذاري انجام شود همچنين طرح ايجاد خانه هاي ترويج صنايع دستي به تصويب رسيده است.
وي درخصوص تسهيلات براي سرمايه گذاري در روستاهاي هدف اعلام كرد: كساني كه علاقمندند در روستاها سرمايه گذاري كنند بايد طرح خود را به سازمان ميراث استان ها ارايه و از تسهيلات لازم برخوردار شوند.
نمازي ضمن بيان اينكه آژانس ها در احياي روستاهاي هدف گردشگري نقش موثري دارند، تاكيد كرد: در نشستي كه در هفته قبل با آژانس هاي طبيعت گردي داشتيم، مقرر شد اطلاعات مربوط به جشنواره ها و مراسم روستاها را در اختيار آنها قرار دهيم تا شرايط براي حضور و هماهنگي و توسعه در اين بخش بررسي و فراهم شود.
وي با اشاره به فاصله ايران تا استانداردهاي بين المللي گفت: طرح جامع گردشگري روستايي با مشاركت كميته طبيعت گردي تهيه و در آن طرح تمام مشخصات گردشگري روستايي مطرح و استانداردها بر اساس آن تنظيم مي شود.
نمازي به علاقمندي گردشگران خارجي به حوزه گردشگري روستايي و عشايري اشاره كرد و افزود: گروهي هلندي در روستاي"خرانق يزد" خانه گردشگري راه اندازي كردند و اين نشان مي دهد اگر بسترهاي لازم ايجاد شود و گردشگران بدانند امكانات و امنيت براي آنها فراهم است علاقه بيشتري براي ورود به ايران خواهند داشت.
وي ادامه داد: ما بايد از طريق سفارتخانه ها و خانه هاي جهانگردي و گردشگري در ساير كشورها اطلاع رساني جامعي انجام دهيم تا تصوير منفي ايجاد شده از ايران در اذهان مردم ساير كشورها از بين برود.
دبير كميته گردشگري روستايي و عشاير با اشاره به سند چشم انداز 20 ساله گفت: پيش بيني مي كنيم از 20 ميليون گردشگر ورودي حداقل هفت ميليون گردشگر بايد از روستاها و عشاير ديدن كنند و براي تحقق ورود 20 ميليون گردشگر بايد 25 هزار ميليارد تومان در بخش خصوصي و 30 هزار ميليارد تومان در بخش دولتي سرمايه گذاري شود.
وي درخصوص اقدامات صورت گرفته براي تامين واحدهاي اقامتي در روستا گفت: با دهياران جلسات توجيهي جهت تشويق روستاييان داشتيم تا گردشگران را در خانه خود اسكان و پذيرايي كنند.
وي همچنين از احداث پاركينگ و سرويس هاي بهداشتي عمومي در كنار آثار روستايي و عشايري خبرداد./05/120
 يکشنبه 10 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن