تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817376194




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرپرست دادسراي ويژه جرايم امور پزشكي صلاحيت پزشكان در امور پزشكي بايد مشخص شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سرپرست دادسراي ويژه جرايم امور پزشكي صلاحيت پزشكان در امور پزشكي بايد مشخص شود
اجتماعي. داخلي . قضايي. دادسراي پزشكي
محمد رضا الهي منش سرپرست دادسراي ويژه رسيدگي به جرايم پزشكي روز شنبه خواستار بازنگري در صلاحيت پزشكان براي امور پزشكي شد.

وي در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار اجتماعي ايرنا گفت: با توجه به اينكه حرفه پزشكي داراي شاخه‌هاي متعدد مي‌باشد مطلوب است پزشكان درحيطه تخصص وصلاحيت خود فعاليت نمايند .

سرپرست دادسراي ويژه جرايم امور پزشكي به دخالت برخي پزشكان در امور تخصصي پزشكي اشاره كرد و گفت: براساس قانون سازمان نظام پزشكي، هر پزشكي كه مدرك پزشكي داشته باشد، مي‌تواند در همه امور پزشكي دخالت كند.

الهي منش با بيان اينكه درعصر حاضر كه براي هر رشته اي، تخصص آن وجود دارد، تعيين صلاحيت پزشكان درامور پزشكي ضروري است.

وي افزود: اين اقدام با هدف جلوگيري از دخالت‌ها و كاهش تخلفات پزشكي اجتناب ناپذير است مي‌بليست به عنوان يك راهكار صورت گيرد.

سرپرست دادسراي ويژه جرايم امور پزشكي با اشاره به اينكه صلاحيت پزشكان در امور پزشكي را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و سازمان نظام پزشكي تعيين مي‌كند، گفت: متاسفانه جرايم و شكايات مربوط به جراحي‌هاي زيبايي از جمله بيشترين مراجعات مردم به دادسراي پزشكي است.

الهي منش در خصوص اخذ رضايت نامه پيش از انجام امور پزشكي گفت: قانونگذار در قانون مجازات اسلامي صرف اخذ رضايت نامه و گواهي برائت از بيمار را موجب سلب مسووليت پزشكان نمي‌داند.

وي اين انديشه را كه برخي معتقدند اخذ رضايت نامه پزشكي در صورت بروز قصور، از پزشك سلب مسووليت مي‌كند را رد كرد و گفت: در فقه و شرع مقدس آمده است كه هر گاه در اثر قصورو بي‌احتياطي، آسيبي به بيمار وارد شود، حتي اگر رضايت پزشكي نيز اخذ شده باشد، طبق قانون، پزشك مجازات خواهد شد.

سرپرست دادسراي ويژه جرايم امور پزشكي ادامه داد: پس از طرح وارجاع موضوع به كميسيون‌هاي پزشكي، موضوع مورد بررسي قرارمي گيرد و در صورتي كه قصوركادر درماني تشخيص داده شود، مراتب قصور به شعبه رسيدگي‌كننده ارسال وبه دنبال آن پزشك و تيم پزشكي براي اداي توضيحات احضار مي‌شوند.

از الهي منش سووال شد آيا همكار بودن پزشكان باعث چشم پوشي اعضاي كميسيون هاي رسيدگي‌كننده از قصور آنان نخواهد شد؟، وي پاسخ داد: اعضاي كميسيون هاي پزشكي ازاعضاء هيات علمي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي تهران، ايران و شهيد بهشتي بوده ودركمال بي‌طرفي اظهارنظر مي‌كنند.

وي توضيح داد: در زمان رسيدگي به جرايم پزشكي سعي مي‌شود تا از نظرات مراجعي كه مرتبط با دوران تحصيل پزشك نبوده، استفاده شود و از طرفي سوگند نامه پزشكي و وجدان فرد عامل بازدارنده‌اي است تا پزشكان به دنبال حقيقت باشند.

سرپرست دادسراي ويژه امور پزشكي درپاسخ به اينكه آيا دادسراي پزشكي به حضور رزيدنت‌ها در مراكز بهداشتي و درماني بدون حضور پزشك استاد نظارت دارد؟، گفت : اين مسايل تا زماني كه منجر به شكايت از سوي بيمار نباشد، تحت نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و بازرسي‌هاي دانشگاه علوم پزشكي است.

الهي منش در خصوص ميزان بازدارندگي قانون در جرايم پزشكي گفت: در حال حاضر قانون محكمي وجود دارد و بر اساس مواد ‪ ۶۰ ، ۳۱۹ ، ۳۲۰ ، ۶۱۶‬و ‪۵۹‬ قانون مجازات اسلامي رسيدگي به امور تخلفات و جرائم پزشكي با جديت صورت مي گيرد.

دادسراي ويژه امور پزشكي هفت شعبه بازپرسي، سه شعبه دادياري، دو شعبه اجراي احكام و دو شعبه اظهار نظر و معاونت ارجاع دارد و رسيدگي به تخلفات پزشكي، دارويي، بهداشت و سلامت، محيط زيست، دامپزشكي، استاندارد، مالكيت معنوي، علامت تجاري، اختراعات، ورزش و كار را رسيدگي مي‌كند.
 شنبه 9 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 203]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن