تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رسول اكرم صلى الله عليه و آله گروهى را كه كشت و كار نمى كردند، ديدند و فرمودند: شم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816872355




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسى تحولات بازارهاى مالى جهان


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: بررسى تحولات بازارهاى مالى جهان
مهمترين اخبار بازارهاى مالى كشورهاى مختلف منتشر شد. به گزارش پايگاه اطلاع رسانى بازار سرمايه، برگزيده اين اخبار به شرح زير است:
بـازار سهـام
«آمريكــا»
شاخص سهام آمريكا در پى كاهش شديد قيمت نفت كه در چهار سال گذشته بى سابقه بود و همچنين شايعه خريد «هلدينگ برادران لهمان» با پيشگامى شركت هاى بخش بانكى و خرده فروشى افزايش يافت. اما شاخص سهام برزيل پس از كاهش قيمت كالاها و پس از اعلام تحليل گران موسسه JPMorgan Chase مبنى بر فروش سهام بخش انرژى و مواد خام، پس از چهار روز كاهش يافت. شاخص سهام در كانادا نيز براى نخستين بار در سه روز گذشته كاهش يافت و در مجموع هفته گذشته را بدون تغيير به پايان رساند.
«اروپا»
پس از شايعه وقوع ادغام در شركت ها از سوى سرمايه گذاران و كاهش قيمت نفت كه افزايش سهام شركت هاى بخش خودرو و هواپيما را به همراه داشت، شاخص سهام اروپا بيشترين رشد را در دو هفته گذشته تجربه كرد. قيمت سهام در كشور بريتانيا نيز با پيشگامى بخش مالى با افزايش همراه شد، «بانك توسعه كره» اعلام كرد: در نظر دارد سرمايه گذاريى را روى شركت «هلدينگ برادران لهمان» انجام دهد، كه يكى از دلايل افزايش قيمت سهام بخش مالى بود. پس از اينكه تحليل گران از اعلام شركت گازپروم كه بزرگترين توليد كننده گاز طبيعى دنيا به شمار مى رود، مبنى بر افزايش بودجه سرمايه گذارى خود به بيش از ۴۰ ميليارد دلار در سال جارى متعجب شدند، قيمت سهام اين شركت كاهش يافت. به گفته «گروه گلدمن ساچ» روند رو به رشد ادغام شركت ها در اروپا در ماه جارى مانند «كشيدن خط بر روى ماسه» براى ارزيابى دارايى ها به شمار مى رود و بيانگر نقطه عطفى براى بازار است.
«آسيا»
پس از تجديد نگرانى از آشفتگى در بازار اعتبارى و نيز پيش بينى قيمت هاى بالاتر نفت، شاخص سهام كشورهاى آسيايى با پيشگامى بخش فناورى و بانكى براى چهارمين هفته پياپى كاهش يافت و به پايين ترين حد خود از ژوئيه ۲۰۰۶ رسيد. اين در حالى است كه شاخص بورس كره (Kospi) به پايين ترين حد خود از آوريل ۲۰۰۷ رسيد، قيمت سهام شركت LG به علت نگرانى از مشكلات جهانى اقتصاد كه كاهش تقاضا را به همراه خواهد داشت و همچنين قيمت سهام مهندسى و ساخت و ساز GS به علت برنامه هاى دولت در مورد بازار املاك كه نگرانى سرمايه گذاران را به همراه داشت، در اين كاهش پيشگام بودند. قيمت سهام شركت هاى مختلف در پاكستان نيز كاهش يافت كه علت آن عدم توافق احزاب مبنى بر ائتلاف و معرفى نامزد رياست جمهورى پس از استعفاى پرويز مشرف بود.
بازار كالا
پس از تقويت دلار و كاهش قيمت انرژى كه كاهش تقاضاى فلزات به عنوان ابزار پوشش تورم به همراه داشت، قيمت پلاتين در نيويورك كاهش يافت، اما قيمت پالاديوم تغييرى نكرد. علت كاهش قيمت مس، افزايش ذخاير اين محصول و نشانه هايى از كاهش استفاده از اين فلز در لوله ها و سيم ها بود. قيمت گندم نيز كاهش يافت كه علت آن شايعه كاهش تقاضاى اين فرآورده در پى افزايش شديد قيمت دو ماه اخير آن بود. به علاوه قيمت كاكائو هم كاهش يافت كه علت آن تقويت دلار و گرانى خريد خانواده اين دانه ها براى خريداران خارجى بود. نسبت پلاتين به طلا نشان دهنده الگويى است كه از كاهش اقتصادى ۲۰۰۱ تا كنون ديده نشده است، از اينرو به گفته مسئولان «فورتيس بانك» و «گروه VM» انتظار مى رود كه قيمت اين فلز نقره فام بيش از پيش كاهش يابد.
بـازار انـرژى
پس از تقويت دلار و نيز شروع مجدد انتقال نفت از لوله هاى نفتى درياى خزر به اروپا از طريق تركيه، قيمت نفت خام ۶ دلار در هر بشكه كاهش يافت كه از لحاظ درصد بيشترين ميزان كاهش را از دسامبر ۲۰۰۴ تاكنون نشان مى دهد. انتظار مى رود پس از عرضه نفت خام ذخيره شده در انبارهاى ايران، عرضه نفت اوپك در ماه اوت ۴۰۰ هزار بشكه در روز يا ۲/۱ درصد افزايش يابد. به دنبال تداوم كاهش اقتصادى آمريكا و در عين حال كاهش قيمت نفت خام، قيمت گاز طبيعى نيز در نيويورك كاهش يافت و به پايين ترين حد خود در ۶ ماه گذشته رسيد. اما انتظار مى رود به علت تضعيف مجدد دلار، تنش بين آمريكا و روسيه و نيز كاهش ذخاير گازوئيل، قيمت نفت خام در هفته آينده افزايش يابد. همچنين انتظار مى رود به علت شايعه وقوع توفان در خليج مكزيك، قيمت گاز طبيعى نيز از هفته آينده افزايش پيدا كند. رئيس كل شركت نفت برزيل گفت: اين شركت ترجيح مى دهد جهت توسعه ذخاير جديد نفتى دريايى خود به جاى فروش سهام جديد، بدهى شركت را افزايش دهد.
بازارهاى در حال توسعه
تحليل گران JPMorgan Chase پيشنهاد كردند: به علت كاهش تورم، سرمايه گذاران دارايى خود در سهام بخش مالى جهانى و نيز سهام شركت هاى آمريكايى كه به صرف هزينه از سوى مصرف كنندگان و فروش انرژى و توليد كنندگان كالاى خام بستگى دارند، را افزايش دهند.مطالعات نشان مى دهند كه به علت انتظار اقتصاددانان و سرمايه داران از كاهش نرخ بهره و افزايش بازارهاى سهام، ميزان اطمينان سرمايه گذاران در كشورهاى اروپاى مركزى و شرقى در ماه اوت اندكى افزايش يافته است.شركت خودرو سازى رنو كه دومين شركت بزرگ خودروسازى فرانسه به شمار مى رود پيش بينى كرده است كه رشد فروش در بازارهاى در حال توسعه در سال آينده به طور متوسط ۱۰ درصد كاهش يابد.چين قصد دارد كه ماليات بر خودروهاى بزرگ را از ماه سپتامبر افزايش دهد، لذا هم اكنون خريد خوروهاى بزرگ و گران قيمت در اين كشور به شدت افزايش يافته است.
 پنجشنبه 7 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن