تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819051248




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در مركز عراق برگزار شد؛تظاهرات عشاير در مخالفت با الحاق كركوك به كردستان عراق


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در مركز عراق برگزار شد؛تظاهرات عشاير در مخالفت با الحاق كركوك به كردستان عراق
عشاير فرات مركزي عراق با برگزاري تظاهراتي مخالفت خود را با هرگونه تلاش براي الحاق منطقه نفت خيز كركوك به منطقه كردستان عراق اعلام كردند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از رسانه هاي عراق، عشاير فرات مركزي روز سه شنبه با برگزاري تظاهراتي در نجف اشرف تهديد كردند براي دفاع از ماهيت عربي كركوك به زور متوسل خواهند شد؛ اين تهديد در واكنش به درخواستهاي روزافزون كردها براي الحاق اين منطقه نفت خيز به منطقه كردستان صورت گرفته است.

در اين تظاهرات كه صدها نفر از ساكنان نجف و استانهاي فرات مركزي شركت كردند و رهبران عشاير مركزي در شهر نجف(واقع در 160 كيلومتري بغداد) آن را سازماندهي كردند،

تظاهركنندگان فرياد مي زدند :"مي ميريم،اما از خاك تو اي كركوك عقب نشيني نمي كنيم"

در اين تظاهرات پرچمهاي عراق و پارچه نوشته هايي حمل مي شد كه بر روي آنها اين شعارها حك شده بود :" كركوك عراقي است و خط قرمز باقي خواهد ماند" و " هر كس درباره كركوك كوتاهي و سهل انگاري كند؛ نماينده عراقي ها نخواهد بود"

كردها براي الحاق استان نفت خيز كركوك به منطقه كردستان عراق تلاش مي كنند كه اين درخواست با مخالفت جدي عربها و تركمانهاي اين استان روبرو شده است.

در اين حال عمر عبدالستار الكربولي عضو جبهه التوافق از گروههاي سياسي مهم اقليت اهل سنت عراق تاكيد كرد : سرنوشت كركوك را عناصر اساسي آن شامل عربها، كردها و تركمانها تعيين خواهند كرد.

وي خاطر نشان كرد برخي خواهان حل توافقي مشكل كركوك نيستند.

در اين زمينه عصام ابوهلاله رئيس تجمع عشاير عراق هم كردها را متهم به در پيش گرفتن گرايشهاي جدايي طلبانه و حركت در جهت طرحهاي صهيونيستي متهم كرده است.

استان كركوك هم اكنون شاهد كشمكش ميان كردها، عربها و تركمانهاست و اختلاف درباره تقسيم قدرت در اين استان اخيرا مانع تصويب قانون انتخابات شوراهاي استاني در عراق شد و برگزاري انتخابات محلي به عنوان مرحله اي اساسي در روند آشتي ملي كه قرار بود در ماه اكتبر آينده برگزار شود به تعويق انداخت.

علي الاديب نماينده پارلمان عراق وعضو فراكسيون اكثريت(ائتلاف عراق يكپارچه) به مهر گفته است : مسئله كركوك، مسئله حساسي است، زيرا گروههاي اجتماعي مختلفي از نظر قوميتي، مذهبي و ديني در آن زندگي مي كنند و در نتيجه بايد همانند تشكيل دولت وحدت ملي، راه حلي را در چارچوب توافق ملي براي اين مشكل پيدا كنيم. بافت اجتماعي عراق منسجم و همسان نيست كه بتوان آن را به قوميت عربي يا كردي يا تركماني تعميم داد.
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن