تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816933616




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محققي خبر داد:واگذاري آزمون گواهينامه تخصصي به دانشگاهها/ اجراي طرح رتبه بندي آزمونهاي ارتقا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: محققي خبر داد:واگذاري آزمون گواهينامه تخصصي به دانشگاهها/ اجراي طرح رتبه بندي آزمونهاي ارتقا
دبير شوراي آموزش پزشكي و تخصصي از برنامه دبيرخانه براي واگذاري آزمون گواهينامه رشته هاي تخصصي به دانشگاههاي علوم پزشكي واجد شرايط خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر محمد علي محققي امروز در اختتاميه آزمونهاي دانشنامه تخصصي و فوق تخصصي پزشكي با ارائه آماري از تعداد شركت كنندگان و پذيرفته شدگان در اين آزمون يادآور شد: دبيرخانه شوراي آموزش پزشكي تخصصي درصدد است تا آزمون گواهي نامه را به دانشگاهها كه زمينه اصلي برگزاري اين آزمون هستند واگذار كند تا تمام تلاش خود را معطوف به برگزاري با كيفيت تر آزمون ملي دانشنامه بكنند.

وي افزود: آزمون دانشنامه بالاترين آزمون كشوري است و بايد به سمت ارتقاء كيفيت اين آزمون حركت كنيم.

دبير شوراي آموزش پزشكي و تخصصي با اشاره به رتبه بندي آزمونهاي ارتقاي دستياري در دانشگاه علوم پزشكي خاطرنشان كرد: اين رتبه بندي در حال انجام است تا سيستمهاي دانشگاهي مطلوب شناسايي و تشويق و به ساير دانشگاهها نيز ارائه شود.

محققي استفاده از بانك سؤال براي 5 رشته تحصيلي براي اولين بار در آزمونهاي دانشنامه را يكي از دستاوردهاي اين دوره از آزمون برشمرد و گفت: بانك سؤال به زودي براي همه رشته ها ايجاد مي شود و نرم افزارهاي مربوطه به كارگيري بانك سئوال به دانشگاهها ارائه مي شود.

تحول در منابع درسي آزمونهاي تخصصي و فوق تخصصي

وي از تحول در منابع درسي آزمونهاي تخصصي و فوق تخصصي و ورود به عرصه هاي مجلات پزشكي، اخلاق پزشكي و موضوعات عمومي طب به عنوان فعاليتهاي عملياتي دبيرخانه شوراي آموزش پزشكي و تخصصي نام برد.

محققي افزود: روند تدريجي و منطقي استفاده از منابع جديد و روز آمد به عرصه آزمونهاي دانشنامه نيز به خوبي در حال انجام است.

وي با اشاره به آزمون آسكي و تحول در اين نوع آزمون در بخش آزمون شفاهي ياد آور شد: با بررسيهاي صورت گرفته متوجه شده ايم كه آزمون آسكي از بسياري جهات موفقيت آميز بوده و سطح آن در سنجش مهارتهاي عملي قابل توجه بوده است.

دبير شوراي آموزش پزشكي و تخصصي شناسايي و رفع نقاط ضعف دوره هاي گذشته آزمونهاي دانشنامه را يكي ديگر از فعاليتهاي دبيرخانه بر شمرد و افزود: سؤالاتي براي سنجش دانش عميق داوطلبان مطرح شده است و سعي شده كه از اين پس 10 تا 60 درصد از سؤالات از ميان اين گروه انتخاب شود. در اين ميان رفع اشكالات ساختاري سؤالات در برطرف كردن آنها نيز انجام گرفته است البته تا رسيدن به ساختار بدون اشكال بايد تلاش بيشتري صورت گيرد.

محققي افزود: در برخي از رشته ها از شيوه هاي نويني استفاده شده است كه پس از تكميل مجموعه اين شيوه ها به دانشگاهها براي بهره برداري ارائه خواهد شد. مستندات، نرم افزارها و استانداردهاي اين شيوه هاي نوين در اختيار گروه هاي آموزشي قرار خواهد گرفت.

مشاور وزير بهداشت گفت: 600 نفر از اساتيد برگزيده و نخبه كشور در 21 رشته فوق تخصصي و 25 رشته تخصصي وظيفه هدايت علمي اين آزمون را برعهده داشتند.

وي يادآور شد: با برگزاري آزمون گواهي نامه جمعي بيش از هزار و 700 نفر به نيروهاي تخصصي كشور اضافه خواهند شد و با توجه به بررسيهاي صورت گرفته از سوي دبيرخانه شوراي آموزش پزشكي و تخصصي به اين نتيجه رسيديم كه اگراين تعداد در قالب تيم هاي تخصصي تقسيم شوند مي توانند در بيش از 100 نقطه كشور مستقر شده و آن نقاط صاحب اساسي ترين رشته هاي تخصصي شوند و هر تيم مي تواند جمعيتي بالغ بر 300 هزار نفر را تحت پوشش قرار دهد.

محققي خاطرنشان كرد: يك هزار و 756 نفر در آزمون دانشنامه و يك هزار و 316 نفر در آزمون گواهينامه شركت كرده اند. آزمون گواهي نامه بالاترين ميزان قبولي را در اين دوره داشته كه 96.66 درصد بوده است كه از اين ميان 66 و نيم درصد را آقايان و بقيه را خانم ها تشكيل داده اند.

مشاور وزير بهداشت افزود: آزمون دانشنامه نيز كه به صورت رقابتي و در سطح بالايي برگزار مي شود با توجه به شرايط سخت احراز موفقيت در آن 50 درصد در مجموع آزمون كتبي و شفاهي پذيرفته شده اند كه اين تعداد پذيرفته شدگان 7.5 درصد بيش از سال گذشته است.

وي با اشاره به ميزان قبولي در آزمون دانشنامه فوق تخصصي افزود: 211 نفر در آزمون كتبي اين دوره شركت كرده اند كه در مجموع كتبي و شفاهي 81.4 درصد افراد قبول شده اند.
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن