تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد هر نوشته‏اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820710097




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با حضور وزير بهداشت و درمان رخ داد: ساخت دستگاه توليدكننده كبد مصنوعي در كشور


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: با حضور وزير بهداشت و درمان رخ داد: ساخت دستگاه توليدكننده كبد مصنوعي در كشور


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشكي از ساخت دستگاه كبد زيستي مصنوعي براي اولين بار خبر داد و گفت: اين دستگاه كه توليد كننده سلول هاي بنيادي كبد است فاز دو توليد را كه آزمايشات حيواني بوده پشت سر گذاشته و پيش بيني مي شود ظرف 18 ماه آينده به فاز سوم ورود به عرصه خدمات برسد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، دكتر كامران باقري لنكراني در مراسم معرفي اين دستگاه توليدكننده كبد مصنوعي در دانشگاه شهيد بهشتي افزود: هفته دولت يادآور تلاش 30 ساله علمي كشور بوده و هر روز شاهد تلاش در مرزهاي دانش از سوي دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور هستيم.
وي ادامه داد: درست است كه اين دستگاه در مرحله مدلسازي قرار دارد و تا زمان رسيدن به توليد انبوه زمان زيادي صرف مي شود اما با اين وجود توانايي توليد سلول هاي بنيادي اين كبد استفاده از بايواكتيو در خارج از بدن فراهم شده است.
باقري لنكراني افزود:هزينه ساخت اين دستگاه 80 تا يكهزار دلار در خارج از كشور بوده كه خوشبختانه در ايران با هرينه 8 هزار دلاري ساخته مي شود.
وي گفت: اين مدل برداري با نوآوري داخلي همراه بوده و اين در حالي است كه از 10 سال پيش براي درمان نارسايي كبد از سلول هاي خارج از بدن استفاده مي شد اما بسيار گرانقيمت بود اما امروزه به صورت بومي با هزينه كمتر و اثرگذاري بيشتر در ساخت مواد لازم كبد و افزايش طول عمر سلول هاي آن استفاده مي شود.
وزير بهداشت و درمان تصريح كرد: اين دستگاه به تاييد شوراي علوم پزشكي دانشگاه شهيد بهشتي رسيده و علمي بودن آن تاييد شده است.
وي افزود: مطالعات حيواني با در نظر گرفتن موازين اخلاقي آزمايش و به تاييد رسيد و بدين ترتيب با زنده ماندن يك ماهه اين سلول هاي بنيادي كبد ، براي بيماران كبدي كه مدت زيادي را براي پيوند كبد صرف مي كردند استفاده خواهد شد./01 /187/120
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن