تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بنگر در چه (لباسى) و بر چه (چيزى) نماز مى گزارى، اگر از راه صحيح و حلالش نباشد، قبول ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816829050




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در سمينار به سوي دولت الكترونيك مطرح شد: استفاده‌ي از IT در وظايف و سياست‌هاي عمومي دولت‌ها تغييرات ماهوي ايجاد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در سمينار به سوي دولت الكترونيك مطرح شد: استفاده‌ي از IT در وظايف و سياست‌هاي عمومي دولت‌ها تغييرات ماهوي ايجاد كرد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات

سمينار به سوي دولت الكترونيك در توضيح نحوه‌ي استفاده و بهره‌گيري‌هاي انجام شده از سيستم جامع اتوماسيون اداري كه توسط شركت گام الكترونيك در شركت مخابرات استان تهران اجرا شده است، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) محمد سپهري‌راد - عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي - در سمينار به سوي دولت الكترونيكي در ارايه‌ي چشم‌انداز شركت مخابرات استان تهران پيرامون موضوع تجربيات جهاني در ارائه‌ي خدمات الكترونيكي گفت: IT در مراحل اوليه ابزاري تلقي مي‌شد براي بهبود كارآيي و در دهه‌ي 90 ميلادي ارائه‌ي خدمات الكترونيكي در هر بخش و بدون توجه به سازگاري خدمات ميان بخشي بود.

او ادامه داد: انگيزه‌هاي دولت الكترونيكي در ابتدا تمركز بر عرضه‌ي اطلاعات و خدمات بود كه هر كدام از موسسات دولتي جدا از يكديگر اين كار را انجام مي‌دادند اما استفاده‌ي گسترده از IT در وظايف، فرآيندها و سياست‌هاي عمومي دولت‌ها تغييرات عميق و ماهوي به وجود آورد.

وي در ادامه با اشاره به بروز مفهوم حكمراني يكپارچه در دولت الكترونيكي افزود: حكمراني يكپارچه به معناي خدمات هماهنگ و ارايه به شهروندان از يك نقطه در پيشخوان است كه اين پيشخوان برقراركننده‌ي ارتباط ميان سازماني و يكپارچگي در پشت صحنه است.

به گفته‌ي او براي رسيدن به حكمراني يكپارچه در نخستين قدم بايد ارتباط ميان سازماني افقي به وجود آورد به نحوي كه كاركردهاي مختلف يك دستگاه به هم مربوط شوند كه از الزامات اين كار انجام باز مهندسي در ساختار داخلي و فرايند‌ها است.

سپهري‌راد از ارتباط ميان سازماني به عنوان فعاليت ديگر براي رسيدن به حكمراني يكپارچه نام برد و در ادامه اظهار كرد: بهبود ارتباط ميان دستگاه‌هاي مختلف با وجود مرزبندي سخت بين آن‌ها تعميق مشورت با شهروندان، درگير كردن آن‌ها و ايجاد فضا براي دست‌اندركار كردن ذينفعان بايد‌هايي است كه در ايجاد حكمراني يكپارچه از ملزومات است.

سپهري‌راد مشاركت الكترونيكي را ديگر مرحله در دولت الكترونيكي دانست كه ارايه اطلاعات الكترونيكي به شهروندان، مشورت‌پذيري الكترونيكي از شهروندان و تصميم‌گيري بر اساس نظرات الكترونيكي شهروندان را شامل مي‌شود و براي رسيدن به اين نوع مشاركت بايد روش نظام‌مندي براي جمع‌آوري، به اشتراك گذاشتن و استفاده‌ي دوباره‌ي اطلاعات داشت.

عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي در بخش ديگري از سخنان خود از نيروي انساني و مديريت و نيز قانون و مقررات به عنوان تنگناهاي محيط متفاوت الكترونيكي نام برد و گفت: با وجود پيشرفت به روز فن‌آوري، گزارش سازمان ملل نشان مي‌دهد كاميابي و ناكامي ‌در دنياي اطلاعات مربوط به نيروي انساني است و از آن جا كه فن‌آوري جديد دنياي جديد و در نتيجه نوع مديريت جديد را به وجود مي‌آورد. نياز به قوانين مناسب با فضاي به وجود آمده در خصوص مسائلي چون سنديت، حمل و تقلب اسناد در دنياي ديجيتالي به چشم مي‌خورد كه قطعا بايد قوانين متفاوت از دنياي غيرمجازي باشد.

او در ادامه با بيان اين كه مخابرات بستر ارتباط خدمات الكترونيكي و مسوول شناسايي، تدوين و به تصويب رساندن قوانين اين حوزه است افزود: در كشور ما تخصص در اين زمينه فوق‌العاده محدود و كمياب است و با شجاعت و داشتن نگاهي نو مي‌توان شرايطي جديد را رقم زد.

وي علاوه بر شاخص مديريتي مخابرات زيرساخت‌هاي مخابراتي و نيروي انساني را دو شاخص ديگر در ارزيابي و رتبه‌بندي كشور‌ها از سوي سازمان ملل عنوان كرد و گفت: در اين رده بندي رتبه‌ي ايران 108 بوده كه از كشورهايي چون كره‌ي جنوبي و امارات متحده عربي بسيار پايين‌تر است.

سپهري‌راد همچنين ابراز اميدواري كرد كه با استفاده از سيستم‌هاي IT و خدمات‌رساني بر خطر، رشد مصرف كاغذ در امور كشور كاهش يابد كه اين نتيجه‌اي زيست محيطي خواهد داشت.

محمدابراهيم مقدس‌زاده - كارشناس- به عنوان مجري طرح اتوماسيون اداري نيز در گزارش استقرار اين سيستم شركت مخابرات استان تهران گفت: شركت مخابرات استان تهران در راستاي مكانيزه كردن فعاليت‌هاي اداري و گردش اسناد در سطح استان تهران و به منظور ارايه خدمات مناسب‌تر به شهروندان، اجراي سيستم مكانيزه طرح جامع اتوماسيون اداري را در سال 84 دستور كار خود قرار داد.

او ادامه داد: اين سيستم در ابتداي سال 1385 به شركت گام الكترونيك سفارش داده شد كه در طراحي آن خدمات مربوط به تكريم ارباب رجوع و مشتري مداري در ادارات و واحدهاي شركت مخابرات استان تهران در آن لحاظ شده است. در طرح جامع مذكور، ثبت و گردش كليه مكاتبات به صورت الكترونيكي و بي نياز از جابه‌جايي فيزيكي نامه انجام شده و تصوير اصل نامه‌ها و يا هرگونه سند ديگر، در اين سيستم به روش الكترونيكي ثبت و بايگاني مي‌شود.

وي افزود: سيستم اتوماسيون اداري با فراهم آوردن زمينه حذف كاغذ از چرخه مكاتبات اداري در فرآيند انجام كارها، امكان پاسخگويي سريع و به موقع به مراجعان، ثبت و نگه‌داري بهينه اطلاعات، سهولت و سرعت در گردش عمليات و قابليت توليد گزارش‌هاي مديريتي متعدد توانسته شركت مخابرات را براي پاسخگويي به نيازهاي فزاينده شهروندان در عصر ارتباطات تجهيز و آماده كند.

وي اين سيستم را شامل بخش‌هاي مختلفي چون مديريت گردش مكاتبات (كارتابل)، آرشيو اسناد و مدارك، موتور گردش كار، مديريت متمركز كاربران (امنيت)، گزارش گيري، پيام‌رسان و تابلوي اعلانات معرفي كرد.

مقدس‌زاده با بيان اين كه فعاليت‌هاي اصلي طرح براي چهار مرحله شامل توليد سيستم مطابق با فراروش rup، نصب و راه‌اندازي، آموزش و پشتيباني برنامه‌ريزي شده است تصريح كرد: قلمرو آن شامل 77 مركز مخابراتي، ادارات كل مخابرات استان‌هاي تهران، كرج و شهرستان هاي تابعه براي كار 3036 كاربر اين سيستم است.

به گفته‌ي وي در حال حاضر 131 سكو به بهره‌برداري رسيده و حجم ثبت نامه در روز بيش از چهار هزار نامه و حجم گردش نامه از طريق اين سيستم حدود 24000 ارجاع كار در روز است؛ همزماني تعداد كاربران در لحظه اوج حدود 700 كاربر و حجم داده‌هاي ذخيره شده تاكنون مربوط به اطلاعات مديريت مكاتبات و اسناد و پرونده‌ها، حدود 594 گيگابايت است.

عضو هيات مديره شركت گام الكترونيك همچنين اظهار كرد: اين مرحله از پروژه كه در شهريورماه 1387 به اتمام مي‌رسد، مديران را در دسترسي سريع به اطلاعات، مكاتبات و كنترل فرآيندها كاري ياري كرده و از سوي ديگر موجبات رضايتمندي ارباب رجوع را فراهم آورده است.

او در پايان خاطر نشان كرد: دراين سيستم همه وقايع براي رجوع به موقع ثبت مي‌شود و امكان محدودسازي و اعمال تغييرات در اطلاعات و شناسنامه اسناد براي كاربران غيرمجاز در اين سيستم فعال است.

بهروز مشفقي - مدير كل رايانه شركت مخابرات استان تهران - به عنوان ديگر سخنران سمينار به سوي دولت الكترونيك كه در تشريح عملكرد سيستم اتوماسيون اداري شركت مخابرات استان تهران تشكيل شده بود، دستاوردهاي اين نرم‌افزار را در دوبخش درون سازماني و برون سازماني قابل تامل دانست.

او گفت: در بخش برون سازماني سربلندي و حفظ اقتدار نظام ملي، فرهنگ‌سازي در راستاي تحقق دولت الكترونيك و كاهش ترددها و در نتيجه تاثير در ترافيك درون شهري و كاهش مصرف سوخت و حفظ محيط زيست دستاوردهايي حائز اهميت هستند.

مشفقي همچنين افزود: مديريت متمركز كاربران با امكان كنترل كاربران در محدود كردن سطوح دسترسي به اطلاعات طبقه‌بندي شده و امكان پيگيري و ره‌يابي عملكرد كاربران استفاده كننده از اطلاعات، گزارش‌گيري به منظور آماده‌سازي زمينه براي ايجاد تحول در ساختار سازماني از طريق گزارش‌هاي عملكرد كاربران و شناسايي گلوگاه‌هاي كاري، امكان ايجاد نگرش فرآيند محوري در انجام امور به جاي ساختار وظيفه‌يي، راهنمايي مديران در اتخاذ تدابير و تصميمات مناسب‌تر و امكان واكنش سريع در شرايط بحراني و تصميم گيري به‌جا، سيستم پيام رسان با امكان ايجاد ارتباط بيش‌تر بين افراد مختلف سازمان و روانسازي كار اداري ديگر زيرساخت‌هاي سيستم اتوماسيون اداري فعال در شركت مخابرات استان تهران است.

در اين سمينار همچنين از فعالان پروژه طرح جامع اتوماسيون اداري با بيش‌ترين ساعت كار با سيستم و نيز مديراني كه مستقيما بيش‌ترين استفاده را از سيستم داشته‌اند و همچنين برپاكنندگان سيستم تقدير شد.

انتهاي پيام
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن