تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس براى اصلاح خود، خويشتن را به زحمت بيندازد، خوشبخت مى‏شود هر كس خود را در لذت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817128614




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دولت نهم 9 هزار مگاوات برق به شبكه سراسري افزود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دولت نهم 9 هزار مگاوات برق به شبكه سراسري افزود
با آغاز عمليات اجرايي 10 هزار و 931 مگاوات پروژه نيروگاهي در دولت نهم، هم اكنون اين پروژه ها در مجموع حدود 9 هزار مگاوات برق را به شبكه سراسري تحويل مي دهند و مابقي نيز ظرف ماه هاي آتي به تدريج وارد مدار مي شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، گزارش وزارت نيرو نشان مي دهد در دولت نهم جمعا 58 واحد نيروگاهي به ظرفيت كل 8 هزار و 673 مگاوات به بهره برداري رسيده كه بر اين اساس نيروگاه هاي جنوب اصفهان(به روش BOT)، شيروان، پرند، عسلويه، جهرم و فردوسي(به روش BOO) هر يك به ظرفيت 954 مگاوات از جمله نيروگاه هايي هستند كه بيشترين ميزان برق را به شبكه سراسري ارائه داده اند.

بر اين اساس، بخش گاز نيروگاه سيكل تركيبي جنوب اصفهان با 6 واحد 159 مگاواتي جمعا به ظرفيت 954 مگاوات، بخش گاز نيروگاه سيكل تركيبي سنندج با 4 واحد 159 مگاواتي جمعا به ظرفيت 636 مگاوات، بخش گاز نيروگاه سيكل تركيبي شيروان با 6 واحد 159 مگاواتي جمعا به ظرفيت 954 مگاوات، بخش گاز نيروگاه سيكل تركيبي پرند با 6 واحد 159 مگاواتي جمعا به ظرفيت 954 مگاوات و بخش بخار نيروگاه هاي سيكل تركيبي نكا و يزد هريك با يك واحد 160 مگاواتي از جمله طرحهايي هستند كه در دولت نهم به بهره برداري رسيده است.

همچنين بخش گاز نيروگاه سيكل تركيبي رودشور فاز 1 با 3 واحد 264 مگاوات جمعا به ظرفيت 792 مگاوات، بخش گاز نيروگاه سيكل تركيبي اروميه با 4 واحد 159 مگاواتي جمعا به ظرفيت 636 مگاوات، بخش بخار نيروگاه سيكل تركيبي كازرون با 3 واحد 160 مگاواتي جمعا به ظرفيت 480 مگاوات، بخش گاز نيروگاه سيكل تركيبي فردوسي با 6 واحد 159 مگاواتي جمعا به ظرفيت 954 مگاوات و نيز واحدهاي گاز كوچك جهرم با 6 واحد 159 مگاواتي جمعا به ظرفيت 954 مگاوات از ديگر پروژه هاي به بهره برداري رسيده وزارت نيرو در دولت نهم هستند.

بر اين اساس، بخش گاز نيروگاه سيكل تركيبي جهرم با 6 واحد 159 مگاواتي، بخش گاز نيروگاه سيكل تركيبي عسلويه با 6 واحد 159 مگاواتي، بخش گاز نيروگاه سيكل تركيبي سبلان با 4 واحد 159 مگاواتي، بخش بخار نيروگاه سيكل تركيبي كرمان با 4 واحد 160 مگاواتي، توربين هاي انبساطي نيروگاه نكا با 2 واحد 8/9 مگاواتي و نيز توربين هاي انبساطي نيروگاه رامين با 2 واحد 5/6 مگاواتي از جمله ديگر اين طرحها هستند.

از سوي ديگر وزارت نيرو در دولت نهم عمليات اجرايي برخي طرحهاي نيروگاه حرارتي را نيز آغاز كرده كه از جمله آن مي توان به بخش گاز نيروگاه سيكل تركيبي جهرم با 6 واحد 159 مگاواتي اشاره كرد كه شروع عمليات اجرايي آن در شهريور 84، برنامه بهره برداري از واحد اول در تير86 و برنامه بهره برداري از آخرين واحد خرداد 87 بوده كه هم اكنون واحدهاي 1 تا 5 آن سنكرون شده است.

همچنين عمليات اجرايي بخش گاز نيروگاه سيكل تركيبي سبلان با 4 واحد 159 مگاواتي شروع شده كه برنامه بهره برداري از اولين واحد اسفند 86 و برنامه بهره برداري از آخرين واحد شهريور جاري است كه تاكنون واحدهاي 1 تا 3 آن سنكرون شده است.

از سوي ديگر نيروگاه سيكل تركيبي قائن با 4 واحد 159 مگاواتي نيز از جمله طرحهاي نيمه تمامي است كه براساس مصوبه هيئت وزيران قرار بر واگذاري آن به بخش خصوصي است كه هم اكنون مذاكراتي با شركت صبا وابسته به بنياد مستضعفان صورت گرفته تا به اين شركت واگذار شود.

عمليات اجرايي اين نيروگاه در مهر 86 آغاز شده و برنامه بهره برداري از اولين واحد آن دي 87 و برنامه بهره برداري از آخرين واحد آن شهريور 88 زمانبندي شده است. بر اساس آخرين گزارش سازمان توسعه برق ايران، اين نيروگاه هم اكنون در دست احداث است.

عمليات اجرايي بخش بخار نيروگاه سيكل تركيبي دماوند با 4 واحد 159 مگاواتي نيز در شهريور 85 آغاز شده و برنامه بهره برداري از اولين و آخرين واحد آن به ترتيب دي 87 و فروردين 89 است كه با مشاورت شركت مشانير و پيمانكاري مپنا در دست احداث است.

همچنين عمليات اجرايي نيروگاه خورشيدي حرارتي يزد نيز در دي 85 آغاز شده كه در سه واحد جمعا به ظرفيت 478 مگاوات هدفگذاري شده است. برطبق برنامه زمانبندي تاريخ ورود اولين واحد آذر87 و آخرين واحد اسفند89 بوده كه هم اكنون در دست احداث است.

از سوي ديگر شروع عمليات اجرايي بخش گاز نيروگاه سيكل تركيبي چابهار نيز در دي 85 شروع شده كه براساس زمانبندي تاريخ بهره برداري اولين واحد اسفند87 و آخرين واحد ارديبهشت 88 است كه هم اكنون در دست احداث است و پس از اتمام 2 واحد 159 مگاواتي را به شبكه سراسري سنكروه خواهد كرد.

نيروگاه كاشان با دو واحد 162 مگاواتي نيز با شروع عمليات اجرايي خود در آبان 86 قرار است اولين واحد خود را در خرداد 88 وارد مدار كرده و بعد از آن آخرين واحد را در مرداد 88 به شبكه سنكرون خواهد كرد. اين نيروگاه هم اكنون در دست احداث است.

عمليات اجرايي نيروگاه كهنوج به روش BOO نيز با 6 واحد جمعا به ظرفيت هزار و 150 مگاوات نيز در دولت نهم (دي 85) شروع شده كه هم اكنون دو واحد 25 مگاواتي آن به بهره برداري رسيده است. طبق برنامه زمان بندي تاريخ بهره برداري از اولين واحد و آخرين واحد آن به ترتيب خرداد 86 و آبان 89 تعريف شده است.

همچنين نيروگاه هرمزگان 1 نيز به روش BOO در دست احداث است كه شامل 3 واحد 165 مگاواتي بوده و عمليات اجرايي آن در تير 86 آغاز شده است. تاريخ بهره برداري از اولين واحد اين نيروگاه بهمن 89 و تاريخ بهره برداري از آخرين واحد آن خرداد 90 تعريف شده است.

از سوي ديگر بخش گاز نيروگاه سيكل تركيبي خرمشهر به روش BOO نيز با 4 واحد 159 مگاواتي از خرداد 86 در دست احداث است كه تاريخ بهره برداري از اولين و آخرين واحد آن به ترتيب بهمن 87 و شهريور 88 تعريف شده است.

به گزارش مهر، عمليات اجرايي بخش بخار نيروگاه سيكل تركيبي آبادان نيز با 2 واحد 160 مگاواتي در نيمه دوم سال 86 آغاز شده كه قرار است اولين و آخرين واحد آن به ترتيب در مهر 89 و دي 89 به بهره برداري رسد. اين نيروگاه نيز هم اكنون در دست احداث است.

همچنين عمليات اجرايي نيروگاه سيكل تركيبي پره سر به روش BOT و شامل واحدهاي گازي و بخار نيز در ارديبهشت 86 آغاز شده كه در مجموع 938 مگاوات برق را به شبكه سراسري تحول مي دهد. تاريخ بهره برداري از اولين واحد و آخرين واحد آن به ترتيب بهمن 89 و مرداد 90 خواهد بود كه هم اكنون در دست اجرا است.

توسعه نيروگاه بخاري بيستون نيز با 2 واحد 325 مگاواتي در دستور كار دولت نهم قرار گرفته بود كه آغاز عمليات اجرايي آن در نيمه دوم 86 بوده و اولين و آخرين واحد آن به ترتيب در ارديبهشت سال 91 و آبان سال 91 به بهره برداري خواهد رسيد.

بخش گاز نيروگاه BOO سيكل تركيبي علي آباد با 6 واحد 159 مگاواتي نيز از جمله طرحهاي وزارت نيرو در دولت نهم است كه عمليات اجرايي آن در نيمه اول 86 شروع شده و قرار است اولين واحد و آخرين واحد آن به ترتيب در آذر 88 و مهر 89 به بهره برداري رسد.

از سوي ديگر بخش گاز نيروگاه BOT سيكل تركيبي فارس نيز عمليات اجرايي اش در نيمه دوم سال 85 شروع شده كه برنامه بهره برداري از اولين و آخرين واحد آن به ترتيب آذر 89 و مهر 90 است كه هم اكنون در دست احداث است و قرار است 6 واحد 159 مگاواتي را به شبكه سراسري سنكرون كند.

بخش گاز نيروگاه Boo سيكل تركيبي سرخس نيز از جمله ديگر طرحهاي وزارت نيرو در دولت نهم است كه عمليات اجرايي آن در دو واحد 264 مگاواتي در نيمه دوم سال 86 آغاز شده و بهره برداري از اولين و آخرين واحد آن به ترتيب به بهمن 88 و ارديبهشت 89 به مدار خواهد آمد.

بر اين اساس مي توان گفت كه از 10 هزار و 931 مگاوات نيروگاهي كه عمليات اجرايي آنها در دولت نهم شروع شده، هزار 640 مگاوات به بهره برداري رسيده است كه شامل 5 واحد از بخش گاز نيروگاه سيكل تركيبي جهرم، 3 واحد نيروگاه سيكل تركيبي سبلان اردبيل، و دو واحد 25 مگاواتي نيروگاه كهنوج به روش BOO است.
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 225]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن