تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816886796




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حركت بازار مسكن به سمت قيمت هاي واقعي


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: حركت بازار مسكن به سمت قيمت هاي واقعي
با اعلام خبر اعطاي وام 30 ميليون توماني ساخت از سوي بانك مسكن برخي از كارشناسان مسكن معتقدند اگر اين وام به سازندگان واقعي مسكن اعطا و مكانيزم درستي در پرداخت آن به كار گرفته شود سبب افزايش توليد مي شود و در نهايت در درازمدت ارزاني خانه را به همراه دارد.
به گزارش ايسنا، در روزهاي اخير به گفته مسوولان امر قيمت خانه در برخي نقاط كاهش يافته و اين نويد را مي دهد كه بازار مسكن از حالت ركود خارج شود اما اين در حالي است كه صاحب نظران اين حوزه اعتقاد دارند; اين كاهش قيمت مقطعي و متاثر از ركود در بازار است و براي تداوم آن بايد عرضه و تقاضا متعادل شود به همين منظور بايد مسوولان به دنبال فرصتي براي افزايش توليد باشند كه اعطاي تسهيلات 30 ميليون توماني براي ساخت نيز ازجمله تسهيلاتي است كه از توليد مسكن حمايت مي كند.
مصطفي قلي خسروي رييس اتحاديه مشاوران املاك مي گويد: ارائه اين تسهيلات در جهت ساخت به نفع سازندگان مسكن است و افزايش توليد را به همراه دارد اما به شرط آن كه تمامي جوانب آن سنجيده شود و وامي كه به سازنده داده مي شود در هنگام فروش آن ملك در هر مرحله اي وام نيز انتقال داده شود.
وي مي افزايد: در گذشته مواردي بوده است كه سازنده، وامي را دريافت كرده است اما با فروش ملك به مشتري نگفته است اين خانه با وام ساخته شده است و پس از گذشت مدتي با پرداخت نكردن اقساط و آمدن جريمه بر روي آنها خريدار دچار زيان فراواني شده است.
خسروي تصريح مي كند: به طور قطع پرداخت تسهيلات در جهت ساخت سبب افزايش توليد مي شود و اگر نظارت ها در اين زمينه به طور مستمر انجام گيرد با ساخت اين خانه ها عرضه افزايش و در نهايت قيمت خانه را واقعي مي كند.
همچنين دكتر بيت الله ستاريان كارشناس مسكن عنوان مي كند: اعطاي وام 30 ميليون توماني ساخت در كوتاه مدت بر روي قيمت مسكن تاثيرگذار و سبب افزايش قيمت مي شود اما در درازمدت با افزايش توليد، سبب تعادل قيمت خانه مي شود.
وي مي افزايد: وقتي تسهيلات در جهت ساخت ارائه مي شود و نقدينگي به سمت توليد كنندگان اين بخش مي رود و به طور طبيعي قيمت ها با متعادل شدن عرضه و تقاضا واقعي مي شوند.
وي ادامه مي دهد: اما در شرايط فعلي نبايد انتظار داشت اعطاي اين تسهيلات سبب ارزان شدن خانه شود چراكه تزريق نقدينگي سبب رونق بازار و افزايش تقاضا مي شود و در نهايت افزايش قيمت را در بر دارد از اين رو بايد دوره خود را بگذارند و به نتيجه برسد تا سبب تعادل در بازار شود.
ستاريان تاكيد مي كند: پرداخت اين تسهيلات به شرطي تاثير مثبت را به همراه دارد كه اين وام به سازندگان واقعي مسكن يعني انبوه سازان و مردم پرداخت شود وگرنه ارائه اين تسهيلات نيز چاره اي از مشكلات بخش مسكن دوا نمي كند.
اما مجتبي بيگدلي رييس انجمن انبوه سازان مسكن مي گويد: اعطاي اين وام از سوي بانك مسكن يك ابتكار جديد و ارزنده است كه با حمايت از توليدكننده زمينه تعادل عرضه و تقاضا را ايجاد مي كند.
وي مي افزايد: اما اگر اين تسهيلات پرداخت مي شود نبايد شروطي را براي آن تعيين كنند تا سازنده واقعي نتواند اين تسهيلات را دريافت كند.
وي ادامه مي دهد: متاسفانه تعيين شروط، سازنده واقعي را دچار مشكلاتي كند و كساني وام را دريافت مي كنند كه به دنبال منفعت هستند. بر اين اساس اگر ترتيبي اتخاذ شود حمايت هاي بيشتري در اين زمينه فراهم شود تا انبوه سازان و مردمي كه قصد ساخت خانه دارند بدون اما و اگر اين وام دريافت كنند به طور طبيعي توليد افزايش و تعادل قيمت ها را به همراه خواهيم داشت.
بايد منتظر ماند و ديد بخش مسكن كه سالانه 1/5 ميليون واحد مسكوني نياز دارد با پرداخت اينگونه تسهيلات تا چه اندازه جان دوباره مي يابد.
 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 413]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن