تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821108258




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نقد و نظر سخنرانى پروفسور مولانا درهمايش «دكترين مهدويت»انديشه مهدويت غرب را به چالش كشانده است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: نقد و نظر سخنرانى پروفسور مولانا درهمايش «دكترين مهدويت»انديشه مهدويت غرب را به چالش كشانده است
استاد روابط بين الملل دانشگاه واشنگتن امريكا در چهارمين همايش بين المللى دكترين مهدويت گفت: ديدگاه مهدويت مفهوم تاريخ و ادبيات غرب را زير سؤال برده و آن را به چالش كشانده است.
به گزارش مهر، دكتر حميد مولانا طى سخنانى در همايش بين المللى دكترين مهدويت با اشاره به نگاه راهبردى و استراتژيك به آموزه هاى متعالى مهدويت در سطح بين المللى و جهانى گفت: انديشه انسان ساز و پاسخ پرور مهدويت، علاوه بر اينكه از انديشه هاى اصيل اسلامى است، انديشه اى توحيدمحور نيز هست كه اسلام را به توحيد و توحيد را به اسلام برمى گرداند.
وى افزود: اين ويژگى مهم، لزوم بازشناسى مهدويت و تأمل در زواياى شريف آن را صدچندان مى كند.
مولانا با بيان اينكه مهدويت در حقيقت، تاريخ ناگشوده انسانى است كه با تفكر خود گفته ها و ناگفته هاى انسانى را به مفاهيم معنادارى تبديل مى كند، تصريح كرد: وقتى در شريان هاى محسوس و غيرمحسوس دنياى امروز مى نگريم، به عطش شديدى برمى خوريم كه انسان ها همواره در پى آن هستند.
استاد روابط بين الملل دانشگاه واشنگتن آرمان مهدويت را بزرگترين حلقه مفقوده دنياى امروز دانست و افزود: انديشه مهدويت انديشه اى كاملاً «عالمى» است و عالَمى بودن با جهانى بودن متفاوت و فراتر از آن است. ده محور اصلى بين اصول مهدويت و پديده ها و خواسته هاى امروزى دنياى معاصر مشاهده مى شود.
وى جهانشمولى را يكى از اين محورها برشمرد و گفت: در مقابل جهانى شدن و جهانى سازى غرب، ما مى توانيم جهانى سازى مهدوى را ارائه دهيم. گفتمان وحدت جهانى جوامع و نظام موجود جهانى دومين محور است.
اين استاد دانشگاه تصريح كرد: عدالت و عدالت خواهى و عدالت گسترى در روابط بين الملل، گرايش به سوى يك جامعه ايده آل و مطلوب، حقوق بشر و اصل مهدويت، امنيت و توسعه مسائل مربوط به جنگ و صلح، پديده معنويت، جريان و مفهوم انتظار در مهدويت، تاريخ و غيبت و مفهوم منجى گرايى را از ديگر محورهاى بين اصول مهدويت و پديده هاى امروزى دنياى معاصر برشمرد.
مولانا با بيان اينكه ديدگاه مهدويت مفهوم تاريخ و ادبيات غرب را زير سؤال برده و آن را به چالش كشانده است، خاطرنشان كرد:منجى گرايى جزو ادبيات سياسى امروز جهان قرار گرفته است.
به عقيده من در آينده عصيان هاى سياسى و اقتصادى در جهان نخواهد بود بلكه اين عصيان هاى روحى و معنوى است كه نمايانگر مى شود و در اين ميان، اين انديشه مهدويت است كه آرام بخش دردهاى معنوى مى شود.
مولانا در بخش پايانى سخنان خود تبيين درست گفتمان مهدويت در دانشگاه ها و مدارس، مجهز نمودن ديپلماسى كشور به اين گفتمان و هدايت رسانه ها به اين سمت را از راهكارهاى گسترش گفتمان مهدويت در صحنه بين المللى عنوان كرد.
 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن