تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817315864




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توزيع اسكناس هاي 10 و 50 هزار توماني


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: توزيع اسكناس هاي 10 و 50 هزار توماني
دبيركل بانك مركزي گفت: با انتشار چك پول هاي بانك مركزي، چك پول ساير بانكها از 136 به 104 هزار ميليارد ريال كاهش يافت.

به گزارش رجانيوز ،محمود بهمني‌ روز شنبه در همايش مطبوعاتي هيات علمي موسسه عالي بانكداري ايران، افزود:‌ در ازاي از رده خارج شدن چك پول هاي بانكهاي مختلف، در مقابل چك پول هاي بانك مركزي با ضوابط خاص جايگزين شده است.

وي با بيان آنكه چك پول هاي بانك مركزي در كنترل نقدينگي موثر است، ‌اظهار داشت: ‌بانك مركزي در همين راستا اين چك پول ها را از 26 مردادماه سال جاري در اختيار عموم قرار داده، ضمن آنكه چك پول هاي ساير بانكها نيز تا فرصت قانوني درج شده روي آن مي تواند مورد استفاده قرار گيرد.

وي ادامه داد: اين چك پول ها همانند اسكناس قابل پذيرش هستند و به دليل آنكه پشت نويسي نمي شوند، ابطال نخواهند شد كه اين امر در كاهش هزينه ها بسيار موثر است.

وي اظهار داشت: بانك مركزي قصد دارد از هفته جاري چك پول هاي 100 هزار توماني و در آينده نزديك چك پول هاي 200 هزار توماني را وارد بازار كند‌.

بهمني همچنين از توزيع اسكناس هاي 10 و 50 هزار توماني در آستانه نزديك در كشور خبر داد.

وي در ادامه با بيان آنكه بانك مركزي قصد دارد اصلاحلاتي را در قانوني پولي و بانكي كشور انجام دهد، ‌اظهار داشت:‌ پس از انجام بررسي ها در اين زمينه مطالب تدوين شده به مجلس شوراي اسلامي ارايه خواهد شد.
دبيركل بانك مركزي تصريح كرد: تعيين وضعيت نحوه اداره بانكها نيز در دستور كار بانك مركزي قرار دارد كه در حال حاضر مراحل پاياني را طي مي كند.

وي با اشاره به قانون عمليات بانكداري بدون ربا نيز در گفت: اين قانون كه در سال 1362 به تصويب رسيده قرار بود ظرف مدت پنج سال تغييرات و اصلاحاتي در آن انجام شود كه اين امر تاكنون عملي نشده است.

وي تصريح كرد: بانك مركزي در حال حاضر در حال انجام اصلاحاتي در اين زمينه است و قصد دارد در كوتاهترين زمان لايحه اي در اين خصوص به مجلس ارايه كند.

بهمني در خصوص حذف سه صفر از واحد پول كشور نيز گفت: ضرب سكه با رقم هاي كم با توجه به ارزش كنوني پول ديگر براي بانك مركزي مفهومي ندارد لذا بايد اين سكه ها از گردونه خارج شوند.

اين مقام مسوول اظهار داشت: زماني كه سكه ها جمع آوري و ذوب مي شوند به معناي آن است كه ارزش نيكل و آلياژ به كار رفته در آن بيشتر از ارزش معاملاتي آن است پس بايد ضرب سكه هاي 500 توماني در دستور كار قرار گيرد.

وي، هزينه ضرب هر سكه را حدود 37 تومان اعلام كرد و افزود: ضرب سكه هاي 10 ، 25 يا 50 توماني با توجه به هزينه آن ديگر معنايي ندارد.

بهمني با بيان آنكه، چاپ چك پولها توسط بانك مركزي در اين راستا است،‌ گفت: اسكناس درشت علاوه بر تسهيل، جريان امور را نيز تسريع كرده و آثار تورمي نيز نخواهد داشت.

وي با اشاره به چاپ اسكناس هاي 500 يورويي در اروپا، ‌گفت: اين اسكناس 700 هزار تومان ارزش دارد و اگر داراي آثار تورمي بود نرخ تورم در حال حاضر در اروپا حدود سه تا 5/3 درصد نبود.

دبيركل بانك مركزي ادامه داد: شرايط كنوني ايجاب مي كند بانك مركزي به جاي چك پول ها، اسكناس 50 هزار توماني چاپ كند.
بهمني با اشاره به برگزاري نوزدهمين همايش بانكداري اسلامي نيز گفت: اين موسسه وظيفه برگزاري همايش و ارايه مقالات و نقطه نظرها را دارد.

وي ادامه داد: مسولان كشور بايد از اين مقالات استفاده كرده و با توجه به كارهاي تحقيقي و پژوهشي انجام شده تصميمات مناسب اتخاذ كنند.

وي با بيان آنكه مطالبات معوق در حال حاضر افزون بر 200 هزار ميليارد ريال مي شود، اظهار داشت: در صورتي كه بافت اقتصادي كشور به صورت زيربنايي درست شود، مشكلات نيز رفع خواهد شد.

بهمني خاطرنشان كرد: ميزان تقاضا براي دريافت تسهيلات در حال حاضر پنج برابر عرضه و انحرافات پولي در جامعه به دليل ارزش پايين و نحوه مصرف آن است.

اين مقام مسوول، انحراف تسهيلات را از مشكلات نظام بانكي دانست و افزود: پول و تسهيلات به مصرف واقعي نمي رسد زيرا اگر صرف بخش توليد شود ميزان عرضه كالا نيز افزايش مي يافت كه در حال حاضر اينگونه نيست.

وي ادامه داد: در صورتي كه تسهيلات به جاي بخش توليد صرف سفته بازي شود مشكلات مالي و پولي مضاغف خواهد شد.

دبيركل بانك مركزي اظهار داشت: تسهيلات همانند چاقوي دو لبه است كه اگر در جاي مناسب مورد استفاده قرار نگيرد مشكلات دو برابر خواهد شد.

به گفته وي، تعادل نداشتن نرخ واقعي و سود تسهيلات مشكلات زيادي را ايجاد مي كند كه تنها راهكار آن نيز خصوصي سازي است.
وي در ادامه در خصوص وضعيت بانكداري اسلامي ايران در جهان نيز گفت: بانكداري اسلامي ايران در حال حاضر مقام نخست را در دنيا كسب كرده است.

اين مقام مسوول اظهار داشت: اين قانون در سال 1362 به صورت يكپارچه در سراسر كشور ابلاغ شد اما در ساير كشورها اين گونه نبوده است.

وي در پايان گفت: در بانكداري اسلامي نرخ سود تسهيلات تعيين كننده نرخ سود سپرده است.

نظرات كاربران:
 شنبه 2 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن