تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816874797




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مساجد آذربايجان شرقي شاهكارهاي معماري ايراني اسلامي هستند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مساجد آذربايجان شرقي شاهكارهاي معماري ايراني اسلامي هستند
تبريز - خبرگزاري مهر: رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي گفت: بيش از 100 مسجد تاريخي در آذربايجان شرقي مجموعه اي از شاهكارهاي معماري ايراني اسلامي را به نمايش گذاشته اند.

به گزارش خبرنگار مهر در تبريز ، تراب محمدي پيش از ظهر امروز به مناسبت روز جهاني مساجد در جمع خبرنگاران افزود: توجه ويژه به مرمت، ‌حفظ و احياي مساجد تاريخي آذربايجان شرقي در اولويت سازمان ميراث فرهنگي قرار دارد .

وي با اشاره به وجود مساجد و ابنيه مقدس اسلامي در سراسر آذربايجان شرقي گفت : مسجد جامع مرند با قدمتي بيش از يكهزار سال قديمي ترين مسجد استان به شمار مي آيد كه اخيرا از سوي كارشناسان اين سازمان مورد مرمت و بازسازي قرار گرفته است .

محمدي از مساجد تبريز به عنوان نگين تاريخ بناهاي اسلامي نام برد و تصريح كرد : بناهايي چون مسجد كبود ، مسجد جامع ، مجموعه صاحب الامر ، مسجد استاد و شاگرد از ارزشمندترين مساجد ايران به شمار مي روند.

به گفته وي ، زيبايي و سبك هاي منحصر به فرد معماري در مساجد آذربايجان شرقي همواره مورد توجه اساتيد و دانشجويان معماري بوده و موجبات شگفتي و حيرت گردشگران داخلي و خارجي را فراهم مي كند .

رئيس سازمان ميراق فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي با بيان اينكه در سالهاي اخير گامهاي خوبي براي مرمت و احياي مساجد تاريخي در استان برداشته شده است گفت: متاسفانه براي معرفي مساجد و ابنيه تاريخي آذربايجان شرقي نه تنها در ايران بلكه در خود استان نيز عملركد مناسبي صورت نگرفته است.

وي تاكيد كرد : مساجد و بناهاي تاريخي اسلامي علاوه بر ارزش ديني و فرهنگي از نظر گردشگري نيز مكان هاي بسيار مناسبي براي معرفي شكوه و عظمت تمدن ايراني-اسلامي است .

محمدي با بيان اينكه سال 2008 ميلادي سال بناها و اماكن مقدس نامگذاري شده است گفت : علاوه بر احياي اماكن مقدس اسلامي در آذربايجان شرقي، معرفي آنها در داخل و خارج از كشور در دستور كار اين سازمان قرار گرفته است .

مساجد تاريخي آذربايجان شرقي همواره از جايگاه ويژه اي در تاريخ ايران و جهان اسلام برخوردار بوده و حتي مسجد كبود تبريز در عصر خود به نگين جهان اسلام مشهور بود.

گرچه وقوع زمين لرزه هاي ويرانگر در تاريخ تبريز بسياري از آثار تاريخي آن را در زير خروارهاي خاك مدفون كرده اما مساجد تاريخي باقيمانده نيز با معماري و كاشيكاري‌هاي هنرمندانه خود نشاني از شكوه و عظمت معماري اصيل اين خطه از ميهن اسلامي را به همراه دارد.
 پنجشنبه 31 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن