تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816870023




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تشعشع امواج شکست داربي


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: تشعشع امواج شکست داربي



اتفاق ويژه شامگاه دهم فروردين ديدن نوجوانان دل شکسته اي بود که تنها دل خوشي زندگي حداقلي شان پيروزي همين تيمي است که علي دايي تا اينجا ،ده شکست را به آن تحميل کرده است


--------------------------------------------------------------------------------

مهدی طاهرخانی



1-اتفاق ویژه دهم فرودین، باخت پرسپولیس به استقلال نبود، پنالتی کاملا واضحی که محسن ترکی آن را ندید هم نبود،حتی دهمین شکست دایی با قرمزها هم نبود.اینها برابر چیزهایی که اتفاق افتاد و کسی ندیدتش اصولا چیزی بحساب نمی آید.درست همان لحظه ای که سرمربی همیشه متوقع قرمزها با آن اعتماد بنفس فرا زمینی اش رو در روی عادل فردوسی پور قرار گرفت تا باخت را تمام قد ، گردن ترکی و بد شانسی های بازیکنانش بیندازد،نگارنده در یکی از روستاهای دور افتاده شمال ایران،چند نوجوان سیزده- چهارده ساله را دیدم که کنار یک تلویزیون سیاه وسپید 14 اینچ نشسته بودند و با چنان صدای بلندی گریه می کردند که در ابتدا تصور کردم پای جنازه عزیزی نشسته اند.آنچه من دیدم و آنچه علی دایی می گفت حقایق و مصنوعاتی بود که زاویه ای صد و هشتاد درجه ای با هم داشتند.




همان موقعی که دایی با چهره سرخ و بر افروخته اش می گفت تیم من یک سر و گردن برتر از استقلال بود ، نوجوانی صدها کیلومتر دور از قلب پایتخت گریه می کرد و می گفت؛حالا یکشنبه جواب بچه ها را در مدرسه چه بدهم!او در دنیای کوچک خود غرق شده بود و نمی دانست چه کسی عامل اصلی این مردن زیر آب است.گریه امانش نمی داد تا با گوش های آفتاب سوخته اش بشنود دایی می گوید وجدانش راحت است و ناراحت این شکست نیست.البته اگر در سکوت مطلق هم توجیهات تکراری و ملال آور سرمربی را می شنید قاعدتا چیزی از عذابش کاسته نمی شد چون اصولا درد و عذابی که او داشت متفاوت از آن موضوعی بود که دایی در موردش صحبت می کرد.

2-صدها کیلومتر دور از تهران در یک منطقه بکر که ساکنان کم تعدادش برعکس همه نعمت هایی که طبیعت به آنها بی هیچ منتی داده است سهمی از ثروت جامعه را در جیب ندارند، چیدمان بازیکنان پرسپولیس را روی دیوار خرابه ای دیدم که یکی از همین پسر بچه ها آن را نوشته بود و جالب تر از همه اینکه هشتاد درصدش را درست حدس زده بود اما ایکاش علی دایی بر خلاف دوستان کوچک و دوست داشتنی من برای یکبار تنها یکبار می فهمید تا ابد الدهر هم اصرار کند نمی تواند از حمید علی عسگر یک دفاع راست مطمئن بسازد چون او ذاتا پستش در آنجا نیست و اگر قرار به ساختش باشد تاوان آن دریافت گل هایی از جنس گل برهانی در داربی است و این هزینه گران تر از آن است این هواداران توان پرداختش را داشته باشد.

3-پرسپولیس داربی هفتاد را باخت و آخرین باری که یکی از تیم ها توانسته بود هر دو بازی رفت و برگشت را ببرد دست کم نه به حافظه حقیر قد می دهد و نه به سن و سال دوستان کوچکم در این گوشته دنج تعطیلات. اتفاق ویژه شامگاه دهم فروردین دیدن نوجوانان دل شکسته ای بود که تنها دل خوشی زندگی حداقلی شان پیروزی همین تیمی است که علی دایی تا اینجای فصل تنها در لیگ دهم ،ده شکست را به آن تحمیل کرده و حالا می گوید عذاب وجدان ندارد چون تیمش خوب بازی کرده است.اگر تیم او خوب بازی می کند پس تیم دنیزلی چکار می کرد؟

4-مجموعه پرویز مظلومی کمی بیشتر از حد معمول دفاع می کند و فوتبال را محتاط تر از آن چیزی بازی می کند که در قواره استقلال بزرگ باشد و اینک این موضوع بهانه ای شده در دست دایی تا دومین باخت متوالی اش به استقلال را توجیه کند.البته او نمی داند که کسی فرمانده فاتح را بخاطر کیفیت فتحش مورد شماتت قرار نمی دهد.





5-پرسپولیس در داربی هفتاد با هفت موقعیت گل نمی تواند حتی یک توپ را به تیر دروازه محمد محمدی بکوباند اما استقلال با یک نصفه موقعیت می تواند به گل برسد چون حمید علی عسگری که تمام فوتبالش را در 50 متر زمین حریف بوده است ، نمی داند و نباید هم بداند هنر آفساید گیری یعنی چه!اینکه هادی نوروزی نمی تواند یک گلزن بزرگ باشد و بیشتر بدرد کارگری در زمین می خورد تقصیر دایی نیست اما می توان از سرمربی جان سخت قرمزها پرسید چرا قبل از فصل بفکر این معضل نبودی؟ آیا او نمی دانست سطح کیفی این مهاجمان در چه اندازه ای است؟ آمار گل های غلامرضا رضایی در تمام ادوار لیگ برتر را دیده بود؟ پرسپولیس بر خلاف چند فصل گذشته در این فصل با نظر مستقیم سرمربی اش بسته شد اما علی دایی نشان داد مرد بازار نیست.


6- یک معذرت ویژه به هادی عامل گزارشگر خوش صدای دنیای کشتی بدهکارم؛چندی قبل بود که در نوشته ای از او خرده گرفتم چرا در دهه دوم هزاره سوم میلادی تصور می کند هنوز تلویزیون سیاه و سپید در ایران وجود دارد.عامل هنوز و طبق عادت دیرینه اش خطاب به کسانی که گیرنده شان رنگی نیست می گوید فلان کشتی گیر زانو بندی را روی پایش دارد.بله آقای عامل حق با شما بود،من شامگاه دهمین روز دهه نود ،سه نوجوان گریان را پای یکی از همین گیرنده ها پیدا کردم که بر خلاف علی دایی ،وجدان درد نمی گذاشت اشکشان بند بیاید.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن