تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816880435




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هيپنوتیزم معجزه نیست


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: شهرزاد عبديه:وقتي در هفته آخر خرداد‌ماه امسال راديو و تلويزيون و مطبوعات خبر موفقيت‌آميز تولد نوزادي با عمل سزارين به روش هيپنوتيزم در تهران را اعلام كردند، بعضي از مردم دوباره به‌ياد داستان‌هاي قديمي خواب مصنوعي و فيلم‌هايي با مضمون هيپنوتيزم و تلقين افتادند.

در برخي از محافل وقتي صحبت از هيپنوتيزم مي‌شود، گروهي به‌گونه‌اي برخورد مي‌كنند، گويي هيپنوتيزم كاري خارق‌العاده و جادويي است و برخي با موضع‌گيري‌هاي شديد در برابر آن جبهه مي‌گيرند. اين در حالي‌ است كه هيپنوتيزم نه معجزه است و نه عملي عجيب، هيپنوتيزم حتي خواب هم نيست و اگر شما نخواهيد هيچ‌كس قادر به هيپنوتيزم كردن شما نخواهد بود.


وقتي هيپنوتيزم به‌دنيا آمد



هيپنوتيزم از ابتداي خلقت بشر وجود داشته‌است، از زماني كه انسان‌ها مسحور تماشاي طبيعت زيبا مي‌شدند و از تاريخي كه گوش خود را به زمزمه رودها در بستر زمين مي‌سپردند اما شايد نخستين كسي كه اين نيروي ارزشمند را شناخت مسمر بود. فرانتس آنتوان مسمر، پزشكي اتريشي بود كه در قرن 19 ميلادي مي‌زيست، او اولين كسي بود كه با استفاده از نيروي مغناطيس اقدام به درمان بيماران كرد. اگرچه بعدها او را شياد ناميدند و مسمر سال‌هاي واپسين عمر خود را در گمنامي و فقر گذراند، اما در طي سال‌ها و قرن‌ها راه او ادامه يافت و پيشرفت‌ها و تغييرات بسياري كرد، تا جايي كه امروزه استفاده‌هاي فراواني از هيپنوتيزم در پزشكي مي‌شود.


هيپنوتيزم چيست؟



چشم‌هايت راببند، به هيچ فكر نكن، ذهنت را متمركز كن روي يك نقطه، روي يك صدا، روي يك...
نگاهت را متمركز كن روي حركت چپ به راست و راست به چپ پاندول، به هيچ چيز فكر نكن، جز دنبال كردن اين حركت، حالا چشم‌هايت را آرام ببند و...
موارد بالا تقريبا مصداق‌هاي آشنايي در هيپنوتيزم براي بيشتر ما هستند، اما هيپنوتيزم در اين موارد خلاصه نمي‌شود. وقتي شما غرق در تماشاي يك فيلم جذاب هستيد، با هنرپيشه‌هاي آن همدردي مي‌كنيد، با آن ها گريه مي‌كنيد و مي‌خنديد، به محيط اطرافتان توجهي نداريد و حتي حرف‌هاي اطرافيانتان را نمي‌شنويد، به‌نوعي هيپنوتيزم شده‌ايد كه به آن «هيپنوتيزم خود به خود» مي‌گويند.
زماني‌كه شما خودتان را هيپنوتيزم مي‌كنيد به آن خودهيپنوتيزم مي‌گويند و زماني كه فرد ديگري شما را هيپنوتيزم مي‌كند به آن دگر‌هيپنوتيزم گفته‌مي‌شود.
به‌عقيده صاحب‌نظران، هيپنوتيزم داراي سه فاكتور اصلي است؛ اول جذبه يا تمركز مانند وقتي شما جذب فيلم مي‌شويد. دوم انفكاك يا تجزيه مانند زماني‌كه در حال تماشاي فيلمي حتي حرف‌هاي اطرافيانتان را نمي‌شنويد و سوم افزايش تلقين‌پذيري مثل وقتي در صحنه‌اي غمگين از فيلم گريه مي‌كنيد.
اگر شما تمركز نداشته‌باشيد و يا نخواهيد تمركز كنيد، هيپنوتيزم نخواهيد شد. مادر جواني كه در ماه گذشته سزارين او تيتر بسياري از روزنامه‌ها شد، دقايقي قبل از انجام عمل با لبخندي بر لب گفت: به متخصص هيپنوتيزم اطمينان كامل دارم و خوشحالم از اينكه شيريني مادر شدن را با پيشگامي در روشي تازه تجربه مي‌كنم. او از چهار ماه قبل دوره‌هاي مديتيشن و هيپنوتيزم را گذرانده‌بود اما به دليل شرايط نوزاد در ماه آخر دوران بارداري قرار شد، عمل به صورت سزارين انجام شود. اين سزارين بدون بيهوشي، بي‌حسي و بدون استفاده از هيچ نوع دارويي در شرايط عادي و با هوشياري بيمار انجام شد.


هيپنوتيزم و درمان بيماري‌ها



هيپنوتيزم به‌نوعي تاثير در روان است و در روانشناسي و روانپزشكي و درمان اين بيماري‌ها كاربردهاي فراواني دارد، اما از آنجا كه جسم و روان به يكديگر مرتبط و در رابطه با هم هستند با اين روش حتي مي‌توان در درمان و كاهش برخي از بيماري‌هاي جسمي و حتي كاهش درد هم موفق بود. در واقع با هيپنوتيزم مي‌توان حالت آرامش در روان فرد ايجاد كرد و به‌وسيله آن جسم را نيز تحت‌تاثير قرار داد. دكتر افسانه ياراحمدي، پزشك عمومي در اين مورد مي‌گويد: «در حال حاضر در تمام دنيا از هيپنوتيزم براي افزايش قدرت يادگيري و درمان اختلالات عادتي (مانند چاقي) بهره گرفته مي‌شود و براي بيشتر بيماران مي‌توان از آن استفاده كرد، البته بايد توجه داشت هيپنوتيزم يك تكنيك است نه درمانگر؛ بنابراين بايد بعد از بررسي جنبه‌هاي مختلف بيماري در كنار ساير روش‌ها از آن كمك گرفت».
با كمك هيپنوتيزم و تاثير در روان بيماران و سپس جسم آنها و با ايجاد انگيزه و شور زندگي در آنها نه‌تنها مي‌توان بر بيماري‌هايي مانند آسم، تكرر ادرار، بيماري‌هاي گوارشي و... فائق آمد بلكه حتي مي‌توان در درمان و يا بهبود زندگي بيماران صعب‌العلاج هم از آن استفاده كرد، به‌طور مثال با بالا بردن روحيه بيماران سرطاني و ايجاد آرامش و لذت از ماه‌ها و روزهاي باقيمانده از عمر آن ها گاه مي‌توان روند پيشرفت بيماري را كندتر كرد.


هيپنوتيزم ممنوع



با وجود تمام موارد ياد شده، هرگز نبايد از هيپنوتيزم توقع معجزه داشت، چون اين روش هم محدوديت‌ها و حتي گاه مشكلات خاص خود را دارد. اگر درست استفاده نشود و یا به صورت ناشيانه و توسط افراد فاقد صلاحيت لازم انجام شود مانند هر روش ديگري خالي از خطر نيست. تلقين‌هاي نامناسب مي‌تواند تاثيرات منفي در زندگي افراد بر جاي بگذارد و حتی باعث سوءاستفاده‌هاي جنسي، فرهنگي و...شود. اگر هيپنوتيزم درست انجام نشود ممكن است عوارضي مانند تپش قلب، لكنت، سردرد، سرگيجه، ترس، ايجاد احساس غم و اندوه و... در فرد ایجاد كند.
هيپنوتيزم در همه افراد نتيجه‌بخش نيست، به‌طور مثال كساني كه اختلالات فكري دارند، نمي‌توانند به درمانگر اعتماد كنند و هيپنوتيزم در مورد آنها بي‌ثمر خواهد بود، در مورد افرادي كه فاقد قدرت تمركز (مانند بيماران عقب‌مانده ذهني) هستند نيز هيپنوتيزم نتيجه‌بخش نخواهد بود اما هيپنوتيزم در چه مواردي اصلا توصيه نمي‌شود، به‌عقيده صاحب‌نظران استفاده از هيپنوتيزم در بيماراني كه درجاتي از جنون دارند و كساني كه از افسردگي شديد(ماژور) رنج مي‌برند و همچنين بيماران مبتلا به صرع و وسواس ممنوع است، چون به‌طور مثال ممكن است در بيماران مصروع باعث تشديد بيماري
آنها شود و يا در مبتلايان به وسواس باعث شود آنها حتي نسبت به آداب هيپنوتيزم هم وسواس پيدا كنند. بنابراين به ياد داشته‌باشيد فقط پزشك باصلاحيت حق استفاده از هيپنوتيزم براي درمان بيماران را دارد[/QUOTE]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن