تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816938446




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محتشمى‌پور:چيزى به عنوان مردم اسرائيل وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: محتشمى‌پور:چيزى به عنوان مردم اسرائيل وجود ندارد
دبيركل جمعيت دفاع از انتفاضه‌ ملت فلسطين با اشاره به اظهارات اخير مطرح شده درباره‌ «دوستى با مردم اسرائيل» ضمن انتقاد شديد از اينگونه اظهارات تاكيد كرد كه تمام ساكنان يهودى سرزمين‌هاى اشغالى نظامى هستند و چيزى به نام مردم اسرائيل وجود ندارد.

به گزارش ايسنا، حجت الاسلام والمسلمين على‌اكبرمحتشمى‌پور طى سخنانى در مراسم جشن نيمه شعبان ـ كه در مسجد قندى تهران برگزار شد ـ با بيان اينكه به فرموده خدا در هر زمانى بايد امام حى‌اى وجود داشته باشد تا آن مردم و جامعه به وسيله‌ او هدايت شوند افزود: «امام هدايت يكى است ولى در يك زمان ممكن است امامان و شياطين كفر در سراسر جهان وجود داشته باشند.

همانگونه كه خداى ما واحد است، امام ما هم واحد است و امام عصر حكم خورشيد تابناكى را دارد كه حيات معنوى تمام موجودات به وسيله اوست و تمام موجودات از وجود مقدس امام زمان(عج) فيض مى‌برند.» وى اضافه كرد: «همواره وقتى جريان باطل بخواهد در جامعه‌اى نفوذ داشته باشد و اهدافش را پيش ببرد، آنجايى است كه بيايد و هدف باطل خود را در لباس حقى كه مردم آن را پذيرفته‌اند، پياده و از آن طريق نفوذ كنند. در جامعه‌اى كه همه مردم اعتقادات و باورهاى دينى دارند، باطل نمى‌تواند با مبارزه با باورها و اعتقادات مردم كار خود را پيش ببرد و در نتيجه گرگى مى‌شود كه در لباس ميش در مى‌آيد.»

عضو شوراى مركزى مجمع روحانيون مبارز يادآور شد: «سياست انگلستان در همه كشورهاى اسلامى سياست معروفى بود كه مى‌گفتند اول بايد تفرقه ايجاد كنيم و بعد در آن كشورها آقايى كنيم.

اين حركت را رژيم شاه در قالب بهائيت و انجمن حجتيه پياده و هردوى اينها را حمايت مى‌كرد. حتى در ارتش رژيم شاه افسران و ژنرال‌هايى از بين بهائيان و اعضاى انجمن حجتيه بودند و در ادارات نيز چنين مسئله‌اى وجود داشت.»

وى با بيان اينكه اين دو طيف در مقابل هم قرار داشتند و بسيارى از مواقع هم به يكديگر ضربه مى‌زدند تصريح كرد: «در اين ميان جوان‌هايى كه سرشار از عشق به امام زمان بودند به وسيله‌ انجمن حجتيه جمع‌آورى مى‌شدند و يك حركت انحرافى به وجود آمده بود. شرط كار آنها هم اين بود كه ابدا در كار سياسى حضور نداشته باشند و اين يعنى تئورى دين منهاى سياست كه در انجمن حجتيه به شدت وجود داشت و بسيارى از شايعات در مورد مبارزان انقلاب و امام خميني(ره) مطرح مى‌كردند.»

وى ادامه داد: «پس از انقلاب نيز انجمن حجتيه راهى براى جولان دادن نداشت و حتى يك‌بار در ظاهر اعلام انحلال كردند ولى نظام تشكيلاتى آنها همچنان به طور مخفيانه پابرجا بود و ادامه داشت و الان نيز در بسيارى از جاها حضور جدى و فعال دارند.» وى در برابر اين سوال كه آيا انجمن حجتيه اكنون با زمان پيش از انقلاب تفاوتى كرده است؟ پاسخ داد:« نه؛ فكر نمى‌كنم تفاوت چندانى كرده باشد.» عضو شوراى مركزى مجمع روحانيون مبارز با بيان اينكه با شعار امام زمان و با شعار مهدويت و برگزارى سمينارهاى آن‌چنانى نمى‌توانيم به اهداف امام زمان(عج) برسيم تاكيد كرد: « بايد ببينيم امام زمان امروز از ما چه چيزى خواسته است؛ آيا دوستى مردم اسرائيل و مردم آمريكا كه از پشت به امام زمان(عج) خنجر مى‌زنند؟ اگر امام زمان امروز در بين ما حضور داشت آيا تنها نگاه مى‌كرد كه اسرائيل اين همه جنايت مى‌كند و بعد هم گفته مى‌شود كه آنها دوست ما هستند و ما نيز با آنها دوستيم!؟»

وى با انتقاد شديد از «جريانى كه پشت سر اين حرف است» اين جريان را يا يك جريان بيگانه و يا داراى حب دنيا و تبليغات انتخاباتى دانست و ادامه داد:« فردى چنين حرفى مى‌زند، آن هم در دولتى كه خودش را در جهت مهدويت معرفى مى‌كند؛ كجاى اين مسائل را قبول كنيم؟ دبيركل جمعيت دفاع از انتفاضه‌ ملت فلسطين با طرح اين سوال كه آيا اصلا چيزى به عنوان اسرائيل داريم تا مردمى به نام مردم اسرائيل وجود داشته باشد؟ افزود:«آنچه وجود دارد، فلسطين است و مردم مظلومى كه 60 سال است تحت ظلم و ستم مشتى چپاولگر قرار دارد. اينها در فلسطين يك پادگان نظامى درست كردند.

يهوديانى كه در فلسطين هستند مال اين سرزمين نيستند و از گوشه گوشه دنيا در آن‌جا جمع شده‌اند و سالى يك ماه همه‌ آنها اعم از پير و جوان و زن و مرد بايد براى كشتار فلسطينى‌ها آموزش نظامى ببينند و فردى كه در آنجاست عملا عنصرى است كه در پادگان نظامى رژيم صهيونيستى قرار گرفته است.»

محتشمى‌پور با تاكيد بر اينكه يهوديان تا وقتى كه در فلسطين هستند، راه رفتنشان هم تجاوز، اشغال و غصب حقوق مردم فلسطين است تصريح كرد:« گفتن چنين حرف‌هايى مثل اين است كه دزدانى خانه شما را غصب كنند و يك نفر بگويد من آن دزدها را دوست دارم و از نظر انسانى اين حرف را مى‌زنم. مگر چه دوستى با دزدى كه هر روز دارد زن‌ها، مردها و بچه‌ها را قتل‌عام مى‌كند وجود دارد؟ آقاى احمدى نژاد بايد موضع خود را روشن كند كه آن حرف درست است كه مى گويد طالب نابودى اسرائيل هستم يا اين حرف‌هاى اخير درست است؟»وى در ادامه با بيان اينكه در فلسطين يك يهودى مدني، شهروند و غيرنظامى نداريم اظهار كرد:« تمام يهوديانى كه در فلسطين هستند، نظامى‌اند و خودشان نيز به اين مسئله اعتراف مى‌كنند.

تا وقتى كه اين نظاميان اشغالگر در فلسطين هستند، دشمن محسوب مى‌شوند.» دبيركل جمعيت دفاع از انتفاضه‌ ملت فلسطين در عين‌حال خاطرنشان كرد:« اگر يهوديان اين سرزمين را به صاحبان اصلى خود بازگردانند و از فلسطين بيرون بروند، هرجاى دنيا كه بروند ما از نظر انسانى رفتار دوستانه با آنها خواهيم داشت، مثل بقيه‌ انسان‌ها. اين يك مسئله بسيار منطقى و درست است و مسير مهدويت نيز اين مسير است نه آنچه كه برخى از افراد مطرح مى‌كنند.»

وى در بخش ديگرى از سخنان خود با ابراز اين عقيده كه ما الان دچار يك تعارض و پارادوكس بسيار خطرناكى شده‌ايم و جامعه نمى‌داند چه راهى را انتخاب كند تصريح كرد:« چه فرقى بين انجمن حجتيه و تفكر انجمن حجتيه‌اى در آن زمان و اين زمان وجود دارد؟ اين تفكر، تفكرى است كه تمام كسانى كه غير از خودشان باشند را طرد و نفى مى‌كند و همه را كافر، مشرك و ملحد مى‌داند، در حالى كه تفكر على‌بن‌ابى‌طالب(ع) اين است كه تمام مخالفين خود و تمام كسانى كه با او بيعت نكرده بودند را تا آخرين روز حياتش در جامعه اسلامى حفظ كرد و حتى تا همان روز آخر سفارش خوارج را مى‌كرد و مى‌فرمود اينها مسلمانند، ولى در انديشه و تفكرشان اشتباه دارد و كسى حق ندارد به آنها تعرض كند و تا وقتى كه دست به شمشير نبرده و خون كسى را نريخته‌اند، نبايد كارى به آنها داشت.»

وى ادامه داد:« امروز عده‌اى مى‌گويند آنهايى كه حرف از قرائت‌هاى مختلف از دين به ميان مى‌آورند، بى‌دين و مرتد هستند. شما فقط دو مجتهد به من معرفى كنيد كه در تمام مواضع در فقه و اصول و تفسير قرآن و غيره يك نظر داشته باشند. آيا هركس غير از تو فكر كرد بى‌دين است؟ كجا سيره على‌بن‌ابى‌طالب (ع) اين‌گونه بود؟ اين جز تفكر انجمن حجتيه است كه همه غير از خودشان را بى‌دين مى‌دانند؟» محتشمى‌پور يادآور شد:« همين تفكر هم زمانى در شوراى نگهبان وجود داشت و يكى از جوان‌ها را كمونيست و بى‌دين معرفى كرده بودند. امام براى شوراى نگهبان نامه نوشتند كه چرا به جوانى كه نماز مى‌خواند و روزه مى‌گيرد تهمت كمونيست بودن مى‌زنيد؟ اين مسلمان است و راه صحيح را مى‌رود يا شما كه او را متهم به بى‌دينى مى‌كنيد؟»
 دوشنبه 28 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن