تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):هر كس برادر (دينى) خود را پنهانى نصيحت كند، او را آراسته و اگر آشكارا نصيحتش نماي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817004486




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/گزارش خبرنگار فارس از سطح شهر پكن/ نارضايتي مردم چين از برگزاري المپيك در پكن


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: /گزارش خبرنگار فارس از سطح شهر پكن/ نارضايتي مردم چين از برگزاري المپيك در پكن
خبرگزاري فارس: مردم چين و به خصوص شهروندان پكني از برگزاري المپيك راضي نيستند و آن را مانع فعاليت‌هاي اقتصادي خود مي‌دانند.


به گزارش خبرگزاري فارس، برگزاري المپيك 2008 در شهر پكن ضمن جاذبه هاي ورزشي و رويدادهايي كه هر لحظه به ثبت مي رسد، باعث مي شود تا فرهنگ و موضوعات پنهان ميزبان نيز نمايان شود.
خبرنگار اعزامي فارس به چين ضمن پوشش خبرهاي ورزشي از اين رويداد بزرگ، در گشت و گذاري در پكن، آمارهاي قابل توجهي از اين كشور و تاثير المپيك در اين شهر را به دست آورده است.

* سه مكان بزرگ توريستي و علاقه خارجي ها به آنها
خارجي هايي كه براي حمايت از ورزشكاران خود وارد شهر پكن شده اند و به عنوان توريست در اين شهر به گشت و گذار مي پردازند، از سه مكان تاريخي بيش از ساير مكان ها ديدن كرده اند. شهر ممنوعه، ديوار چين و معبد بهشت، اين مكان هاي تاريخي هستند.

* شهر ممنوعه و قدمت 600 ساله
اين شهر با 72 هكتار 600 سال محل زندگي امپراطورها در ادوار مختلف بوده است. سنگ بناي اين مكان در سال 1406 زده شده و ساخت آن 12 سال به طول انجاميده است. 10 ميليون كارگر براي ساخت آن تلاش كرده اند. اين شهر از 1999 اتاق برخوردار است. 24 امپراطور همراه اعضاي خانواده خود در اين محل سكونت داشته اند. به جز وزيران دربار، هيچ احدي حق حضور در آن را نداشته و به همين دليل به شهر ممنوعه شهره است. اين مكان از سال 1978 به عنوان ميراث فرهنگي جهان شناخنه شده است. در اين شهر تمام امكانات رفاه زندگي وجود دارد.

* ديوار چين سمبل استقامت
ديوار چين از 300 سال قبل از ميلاد مسيح ساخته شده است. البته به دليل عظمت اين ديوار در دوره هاي زماني مختلف ساخت آن طول كشيده است. اين ديوار 6 هزار و 700 كيلومتر طول دارد و از هفت استان مي گذرد. اين بنا تاريخي از غرب به شرق ساخته شده است. عرض آن به هفت متر مي رسد.
چيني ها اعتقاد دارند كه اين ديوار طولاني ترين قبرستان دنياست چراكه به ازاي هر آجري كه به كار رفته، يك نفر جان خود را از دست داده است. در سالين گذشته، در قسمت هايي كه اين ديوار مخروب شده، اسكلت هاي انسان و حيوانات ديده شده است.
فرمانده حزب كمونيسم معتقد است كه اگر هر چيني از روي ديوار چين راه نرود، يك چيني واقعي نيست. اين اثر تاريخي در سال 1978 به عنوان ميراث فرهنگي جهان به ثبت رسيده است.

* چين سومين كشور جهان به لحاظ وسعت
اين كشور به لحاظ وسعت بعد از روسيه و كانادا، سومين كشور دنيا به حساب مي آيد. طبق آمار در سال 2005 ميلادي جمعيت يك ميليارد و 320 ميليون نفر بوده است. سالانه 16 ميليون نفر به دنيا مي آيند؛ اين درحالي است كه قانون تك فرزندي رعايت مي شود.
چين داراي 23 استان است و چهار شهر آن جز اين استان ها به حساب نمي آيند.استان سيترون كه قبل از المپيك به دليل زلزله اسيب ديد 2800 كيلو متر با پكن فاصله دارد ولي شدت زلزله به حدي بوده كه اين شهر را هم لرزانده است. پكن دو و نيم برابر تهران مساحت دارد. اين شهر با 16 ميليون جمعيت سومين شهر چين است.

* اروم چي، شهر مسلمان نشين چين
اغلب مسافراني كه براي تماشاي المپيك به اين كشور آمده اند، از راه دوبي يا اروم چي وارد شده اند. 95 درصد مردم اروم چي مسلمان هستند. خط اين مردم بين فارسي و عربي است و زبان آنها شبيه تركي است. اين شهر بيش از 3500 سال قدمت فرهنگي دارد و اسلام بعد از 100 سال از ظهور در خاورميانه در اين شهر رسوخ پيدا كرده است. گفته مي شود 80 ميليون نفر از مردم اين كشور دين اسلام را دارند.

* رنگ قرمز سمبل دليري
براي مردم رنگ قرمز از اهميت زيادي برخوردار است و به همين دليل، مهمترين سمبل مسابقات را به رنگ قرمز در آورده اند. اين رنگ براي اين مردم سمبل شهامت و دليري است. اين موضوع بعد از جنگ جهاني دوم و حمله ژاپن به اين كشور كه باعث شد يك ميليون و 300 هزار نفر چيني كشته شوند، نمود بيشتري پيدا كرده است.

* دهه 80 ميلادي رشد شكوفايي اقتصادي چين
اواخر دهه 50 ميلادي برنامه توسعه اقتصادي در اين كشور شروع شده است. پيش از آن 80 درصد دارايي در اختيار خانواده امپراطور بوده است. دهه 80 ميلادي همزمان با انقلاب اسلامي ايران، چين به رشد اقتصادي نائل مي آيد. تا قبل از آن، چيني ها سياست درهاي بسته را در زمينه هاي اقتصادي دنبال مي كردند؛ اما از سال 1987 اين سياست با اعمال سيايت درهاي باز تغيير كرد و شركت هاي خارجي براي سرمايه گذاري وارد شدند. از اين سال به بعد صنعت توريسم به راه افتاد.
در حال حاضر 3000 هتل در پكن وجود دارد و سالانه 60 ميليون نفر توريسم وارد مي شوند. چين جز پنج كشور دنيا در جذب توريسم است. فرانسه با 90 ميليون نفر در جذب توريسم است. ايران نيز با وجودي كه به لحاظ بناي تاريخي جز 10 كشور دنيا قرار دارد، به لحاظ جذب توريسم كشور 140 در است.

* بيجينگ اسم جديد پكن
نام چين در سال 1911 از چينگ به چين تغيير مي كند. به غير از ايران، تمامي مردم دنيا شهر پكن را به نام بيجينگ مي شناسند؛ حتي خود چيني هاي هم از اين شهر به اين نام جديد ياد مي كنند.پكن نام قديم اين شهر است.

* سمبل مسابقات فقط در فروشگاه ها
شركت هاي چيني از پنج سمبل اين رقابت ها كه در قالب پنج عروسك شناخته مي شوند ،جا كليدي هاي متنوعي را با قيمت هاي مناسب ساخته اند؛ اما عروسك هاي واقعي آنها فقط در فروشگاه هاي تحت ليسانس المپيك با قيمت هاي گزاف يافت مي شود.

* ژيمناستيك ورزش مورد علاقه مردم
ورزش هاي مورد علاقه مردم بسكتبال، ژيمناستيك و وزنه برداري است. طبق آمار، چيني ها سالانه 12 ميليارد جفت كفش براي تمامي مردم دنيا توليد مي كنند. در اين كشور فقط 430 ميليون نفر از تلفن همراه استفاده مي كنند كه به اعتقاد خود، اين رقم را بايد افزايش دهند. ميانگين حقوق در اين كشور 1100 يوآن است كه معادل 160 هزار تومان مي شود. اين نشان از قناعت اين مردم دارد.
طبق آمار گرفته شده، چيني ها معتقدند در سال 2035 ميلادي از نظر نظامي، سياسي و اقتصادي از امريكا پيشي مي گيرند.
تنها دو بحران است كه اين مردم را نگران مي كند.1-شمار زياد جمعيت سالخورده 2-كمبود آب

* 2 ميليون يوآن پاداش قهرمان المپيك
مسئولان چين براي هر قهرمان المپيك مبلغ 2 ميليون يوآن را در نظر گرفته كه معادل 280 ميليون تومان مي شود. در پكن تمامي اتوبوس هاي در حال تردد به مانيتور مجهز هستند تا مردم رقابت هاي المپيك را تماشا كنند.

* نارضايتي مردم از برگزاري المپيك
مردم به دليل تاثير نامناسبي كه برگزاري اين رويداد مهم در اقتصادشان گذاشته، از برگزاري اين بازي ها راضي نيستند. آنها معتقدند اين مسابقات سبب شده تا از كار بيفتند.
پيش از اين اگر روزانه 100 رواديد صادر مي شد، به دليل كنترل جمعيت، در ايام برگزاري المپيك اين تعداد به كمتر از 10 رسيده است.
پيش از المپيك به دليل مشكلات سياسي بين جدايي طلبان تبت و مسلمانان شمال چين، مشكلات برگزار كننده ها بيش از قبل شد.

* اهميت حيثيتي برگزاري المپيك در چين
براي مسئولان چيني بيش از اينكه جنبه هاي اقتصادي المپيك مهم باشد، به لحاظ حفظ و برقراري امنيت مهم است. آنها پس از حمله انتحاري به 16 پليس و كشته شدن آنها و دو مربي امريكايي، در كنترل شهر دقت بيشتري را به كار گرفته اند. چيني ها از همين بابت از برگزاري اين بازي ها در كشورشان راضي نيستند. بيش از اين 70 درصد هتل هاي چين پر از مسافران خارجي بوده؛ اما در حال حاضر فقط 30 درصد آنها و بيشتر هم هتل هاي دولتي داراي مسافر هستند.هتل شرايتون يكي از اين هتل هاست.

* آشيانه پرنده براي سربلندي همه مردم جهان
آشيانه پرنده را دو مهندس سوئيسي طراحي كرده اند؛ اما شركت هاي بزرگ در ساخت آن شريك بوده اند. اين ورزشگاه تماما استيل است. دليل استفاده ار نام آشيانه پرنده از سوي چيني ها اين است كه آنها پرنده را سمبل آزادي مي‌دانند و چيني ها معتقدند در شرايطي كه مردم دنيا دربند اختلافات سياسي هستند اين نام بهترين براي ورزشگاه بوده است. گنجايش اصلي آشيانه پرنده 85 هزار نفر است؛ اما براي المپيك با اضافه كردن صندلي به 95 هزار نفر رسانده اند.
روز افتتاح اين ورزشگاه روزنامه هاي چيني نوشته اند كه اين ورزشگاه را نه فقط براي سربلندي مردم چين بلكه براي سربلندي و اقتدار تمامي مردم دنيا ساخته اند.

* نارضايتي مردم چين از عدم استقبال ايراني ها از المپيك
چيني ها معتقدند برخلاف پيش بينيشان مردم ايران اصلا استقبال خوبي از المپيك به عمل نياورده اند؛ در حالي كه آنها از جام جهاني استقبال خوبي داشته اند.

* افزايش قيمت به دليل المپيك
به دليل برگزاري المپيك در چين روي افزايش قيمت صنعت هاي مختلف در اين كشور تاثير زيادي گذاشته است. قيمت تورها در اين مدت 600 هزار تومان افزايش داشته است. قيمت هتلي كه شبي 50 دلار بوده به 400 دلار و قيمت هتلي كه 400 دلار بوده به 1400 دلار رسيده است. اين موضوع حتي روي قيمت بليت تئاتر و نمايش هاي چين هم تاثير گذاشته است.مردم چين همواره از ايراني ها به نيكي ياد مي كنند؛ اما از اين كار آنها در غذا بهانه گير و ايرادي هستند گله دارند و معتقدند ايراني ها فكر مي كنند همه امكاناتي كه در خانه هاي خود دارند را بايد در چين هم داشته باشند.
انتهاي پيام/
 دوشنبه 28 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن