تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياران مهدى جوان‏اند و ميان‏سالى در ميان آنان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819713928




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جنجال بر سر كشف علاقه «فرانتس كافكا» به مجلات هرزه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: جنجال بر سر كشف علاقه «فرانتس كافكا» به مجلات هرزه
خبرگزاري فارس: كارشناسان و محققان آلماني به شدت ادعاي نويسنده‌اي انگليسي را مبني بر كشف علاقه «فرانس كافكا» به تصاوير هرزه را رد كرده و آن را خلاف واقعيت دانستند.


به گزارش خبرگزاري فارس، به نقل از روزنامه گاردين چاپ لندن، «جيمز هاوس» نويسنده و محقق آثار «كافكا» در كتابي كه به تازگي منتشر كرده، مدعي شده كه «كافكا» اشتراك مجله‌ هرزه‌اي بوده و آن را مرتب مطالعه مي‌كرده است.
«هاوس» سال‌ها آثار اين نويسنده آلماني‌زبان را مطالعه كرده است و نتيجه تحقيقات خود را در كتاب جديدي منتشر كرده است اما محققان و نويسندگان آلماني به شدت با ادعاي او مخالفت كرده‌اند و آن را خلاف واقعيت دانسته‌اند.
رسانه‌هاي ادبي آلمان از مجله نشريه اشپيگل به شدت به انتشار اين كتاب اعتراض كرده‌اند.
«جيمز هاوس» معتقد است كه كافكا سال‌ها دو مجله هرزه را اشتراك بوده و آن‌ها را در قفسه‌اي مخفي در اتاقش نگه‌داري مي‌كرده است. «كلاس وگنباخ» متخصص معروف آلماني آثار «كافكا» درباره اين ادعا به «فراكفورتر آلماينر» گفت: «اين مرد ديوانه است. او هيچ چيزي درباره نوشته‌هاي كافكا نمي‌داند اما طوري اين كتاب را نوشته كه انگار همه‌چيز را درباره او مي‌داند.»
همچنين «رينر استاچ» زندگي‌نامه‌نويس كافكا در همين باره اظهار نظر كرده و گفته است: «اين ادعا تنها حقه‌اي تبليغاتي است.» وي در همين رابطه گفت: هيچ كس كافكا را آدم مقدسي نمي‌داند اما اين ادعا كاملا خلاف واقعيت است.»
«هاوس» فارغ‌التحصيل دانشگاه آكسفورد است و در همين دانشگاه نيز تدريس مي‌كند و درباره جنجال‌هاي اخير معتقد است كه هيچ‌كدام از منتقدان آلماني كتابش را نخوانده‌اند و تنها او را متهم كرده‌اند.
«هاوس» همچنين به گاردين گفت: «من نمي‌گويم كه اين موضوع كشف من است اما واقعا شگفت‌انگيز است كه در هيچ يك از زندگي‌نامه‌هاي آكادميك كافكا به اين موضوع اشاره نشده است. به نظر من اين يك سانسور هوشيارانه از جانب نويسندگان و منتقدان كافكا است.»
كتاب «جيمز هاوس» درباره كشف علاقه شديد كافكا به تصاوير هرزه با مخالفت بسياري از هواداران اين نويسنده در سراسر جهان روبه‌رو شده است.
انتهاي پيام/
 يکشنبه 27 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن