تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817190194




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

غذاهای مناسب ماه مبارک رمضان : آشپزی ویژه ماه رمضان


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: سلام دوستان.من امشب یه غذایی درست کردم شاید خیلی ها اون درست کرده باشند.اما گفتم دستورشو بذارم،اونوقت هرکی با مواد دیگه و جور دیگه درست میکنه بگه تا ما هم یاد بگیریم.من اینجوری درست کردم:
پیاز +فلفل دلمه ریز شده و 1 دونه گوجه فرنگی ریز شده رو با چاشنی زعفران الیت و کمی ادویه دیگه(به دلخواه خودتون)تفت دادم+گوشت چرخکرده+قارچ ورقه شده در آخر هم جوانه ماش ریختم و یه تفت کوچیک دادم و تموم.و با حلقه های گوجه فرنگی و پیاز تزئینش کردم

سلام عزیزانم.اگه کسی ازین دست غذاهای ساده و فوری بلده به ماهم یاد بده .واسه ماه رمضان خوبه.میخوام چند نوع یاد بگیرم برای افطار غذاهای فوری و سبکی هستن بنظرم.

منم يه غذاي ساده و سريع و خوشمزه بلدم.فكر كنم بهش ميشه گفت ساندويچ مرغ. مواد لازم:يه تيكه از سينه ي مرغ .فلفل دلمه اي ريز.پياز سرخ شده.رب گوجه فرنگي و ادويه و در اخرم سيب زميني سرخ كرده.من قبل از هر كاري سينه ي مرغ رو ميزارم بپزه حدودا 20 تا 30 دقيقه كافيه واسه اينكه قراره باز سرخ بشه.بعد مرغ رو تيكه تيكه ميكنم و همه ي مواد رو باهاش قاطي ميكنم.اخر سر هم كه همه رو با هم تفت دادم سيب زميني رو بهش اضافه ميكنم.هم غذاي خيلي سالميه و هم اينكه اسونه.

سلام دوست جونیا.این تاپیک رو دوباره آوردم بالا.لطفاً هرکی غذاهایی ازین دست(منظور سبک باشه-فوری آماده بشه-بیشتر با نون خورده بشه)بلده اینجا بذاره تا برای تهیه افطار تو ماه رمضون تنوع بیشتری داشته باشیم و هم خانومایی که کارمندن بتونن سریع آمادش کنن.ممنون.دلیل اینکه از حالا شروع کردم اینه که تا اون موقع لیست غذامون کامل بشه

فرنی آذربایجانی
مواد لازم:

تخم مرغ 1 عدد

کره 50 گرم

آرد ذرت یا برنج ۲ قاشق غذاخوری

گلاب 1 پیمانه

پودر گل سرخ برای تزئین

شکر 1 پیمانه

شیر 5/2 پیمانه

گردو یک دوم پیمانه برای تزئین

برنج 1 پیمانه





طرز تهیه:



میتوان به جای کره از 2 قاشق خامه استفاده کرد که خامه خوشمزه تر است.



برنج را قبلاً شسته و با آب خالی بدون نمک چند ساعتی خیس کرده ایم و سپس حدود نیم ساعت با آب خالی پخته ایم.



وقتی که مقداری از آب برنج باقی ماند مقداری از شیر را به آن اضافه میکنیم و مخلوط میکنیم تا برنج باز شود میگذاریم بجوشد گلاب را هم به برنج اضافه میکنیم. در این فاصله در ظرف دیگری شکر و آرد را به همراه تخم مرغ و خامه با هم مخلوط میکنیم و کم کم بقیه شیر را هم به این مواد اضافه کرده و مخلوط میکنیم.



برای تهیه این فرنی از ظرف لعابی یا استیل استفاده نکنید چون ته میگیرد.



وقتی ظرف روی حرارت جوشید مواد را به ظرف اضافه میکنیم و حرارت را کم میکنیم و با قاشق هم میزنیم تا ته نگیرد حدوداً 10 دقیقه بعد مواد آماده میشود وقتی خودش را گرفت داخل ظرف مورد نظر میکشیم و میگذاریم سرد شود و بعد مصرف میکنیم.



میتوان این فرنی را به صورت 3 رنگ درست کرد یعنی کاکائو و زعفران هم اضافه کرد.



روی فرنی را با پودر گل سرخ و همچنین مربای گل سرخ تزئین میکنیم.



میتوان در این فرنی از برنج استفاده نکرد و به جای برنج فقط آرد برنجی که در مواد گفته شد را بیشتر استفاده کرد در این صورت حلیمی غذا بیشتر میشود اما نوع سنتی این فرنی در آذربایجان با برنج و به صورتی که گفته شد تهیه میشود

فلافل
مواد لازم:

نخود خام 1 پیمانه (از شب قبل خیس کرده و فردا صبح آسیاب میکنیم)

جعفری 2 قاشق غذاخوری

ادویه مخلوط 1 قاشق چایخوری

بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری

آرد لپه 2 قاشق غذاخوری پر

سیب زمینی 2 عدد پخته و رنده شده



طرز تهیه:

نخود را در ظرف میریزیم سیب زمینی، بکینگ پودر و آرد لپه را در ظرف میریزیم و ورز میدهیم مقدار خیلی کمی آب برای انسجام مواد اضافه میکنیم نمک و فلفل و ادویه را هم اضافه میکنیم هرچه فلفل بیشتر باشد این غذا خوشمزه تر میشود اما اگر دوست نداشتید میتوانید کمتر استفاده کنید خوب ورز میدهیم مواد را به هر اندازه و شکلی که دوست داشته باشیم در دست درست میکنیم و در روغنی که داخل ماهی تابه داغ شده سرخ میکنیم بعضیها فلافل را داخل روغن زیاد سرخ میکنند یعنی به حالت شناور اما ما اینجا با روغن کم سرخ کردیم.



*جعفری اگر دوست داشتید میتوانید از گشنیز هم استفاده کنید به همراه جعفری.

**آرد لپه برای اسنجام مواد است و به جای تخم مرغ استفاده میشود.

*** نخود دارای هورمون زیادی است که برای خانمها خیلی مفید است.

کیک خرما
مواد لازم:

خرمای خرد شده 1 پیمانه

تخم مرغ کامل 3 عدد

شکر 5/1 پیمانه

کره ذوب شده یک دوم پیمانه

آرد 2 پیمانه

شیر 4/3 پیمانه

وانیل یک دوم قاشق چایخوری (برای بوی ضخم تخم مرغ)

دارچین 1 قاشق مرباخوری

گردو نگینی شده 1 پیمانه

بکینگ پودر 1 قاشق مرباخوری

عسل در صورت دلخواه برای روی کیک



طرز تهیه:

تخم مرغ و شکر و وانیل را با همزن برقی کامل هم میزنیم تا حجم مواد دقیقاً 2 برابر شده و غلیظ شود دقت کنید که تمام کیفیت این کیک به خوب زدن تخم مرغ است.

کره ذوب شده را اضافه میکنیم و با قاشق مخلوط میکنیم شیر اضافه میکنیم و سپس آرد را که حتما 2 یا 3 بار الک کرده ایم و با بکینگ پودر و دارچین مخلوط کرده ایم کم کم اضافه میکنیم تا گلوله نشود و مخلوط میکنیم.

میتوان نیمی از خمیر را داخل قالب ریخت و مخلفات را داخل آن ریخت و بعد بقیه خمیر را ریخت اما ما به طریق دیگری تهیه میکنیم.

اگر پوست خرماها ضخیم است جدا میکنیم وگرنه با پوست استفاده میکنیم.

گردو را به مواد اضافه میکنیم و خرماها را که هر کدام را به 4 قسمت تقسیم کرده ایم در آخر اضافه میکنیم تا موقع هم زدن له نشوند بقیه آرد و بکینگ پودر و دارچین را هم اضافه میکنیم مواد را داخل قالب تفلون میریزم اگر قالب تفلون نبود حتماً کاغذ می اندازیم. ارتفاع قالب 7 الی 10 سانتی متر باشد. مواد را داخل فر 350 درجه طبقه وسط میگذاریم به مدت 1 ساعت بپزد.


وقتی کیک آماده شد با چاقو کناره های کیک را به آرامی از قالب جدا میکنیم در ظرف مورد نظر برمیگردانیم و در صورت تمایل به استفاده از عسل آن را روی حرارت غیر مستفیم ذوب میکنیم و با برس به روی کیک داغ آماده شده میمالیم و بعد برای تزئین مغزها را روی عسل میپاشیم تا بچسبد و نریزد.

ما از پودر نارگیل و پودر پسته و کنجد استفاده کردیم برای اطرافش هم از خرمای شکلاتی استفاده کردیم که هسته خرما را جدا میکنیم مغز گردو میگذاریم و داخل فریزر قرار میدهیم از فریزر که درآوردیم داخل شکلات آب شده میغلتانیم.

کمه جوش سبزوار
کَمه جوش سبزوار

مواد لازم:

ماست 1 کیلو

گوجه فرنگی 2 کیلو (خرد یا رنده شده)

تره خرد شده 5 – 4 قاشق غذاخوری

نعناع تازه خرد شده 2 قاشق غذاخوری

پیاز 2 عدد

پودر گردو 4 قاشق غذاخوری

کشک 3 تا 4 قاشق غذاخوری

تخم مرغ 2 عدد

کره 50 گرم

نعناع خشک 1 قاشق غذاخوری

زردچوبه 1 قاشق مرباخوری

فلفل قرمز به میزان دلخواه

روغن مایع و نمک به میزان لازم



طرز تهیه:

میتوانید مواد را کلاً نصف کنید و غذای کمتری تهیه کنید.

برای اینکه غذا سریع آماده شود ما گوجه فرنگی را با پوست خرد میکنیم و با یک کم آب جوش میدهیم بعد با گوشت کوب برقی یا مخلوط کن به حالت پوره در می آوریم.

ماست را در ظرف میریزیم کشک را اضافه میکنیم میتوانید کشک را حذف هم کنید اما طعم این غذا را خیلی بهتر میکند گوجه فرنگی را هم اضافه میکنیم تخم مرغ را هم اضافه کرده و با گوشت کوب برقی یا مخلوط کن کاملاً میکث میکنیم.

کره و روغن را در قابلمه میریزیم و روی حرارت میگذاریم اگر روغن حیوانی در دسترس داشته باشید خیلی خوشمزه تر میشود. پیازهای ریز خرد شده و تفت داده شده که طلایی شده است را داخل قابلمه میریزیم زردچوبه و تره را اضافه میکنیم نعناع تازه را هم اضافه میکنیم.

اگر نعناع تازه نداشتید میتوانید کلاً نعناع خشک استفاده کنید.

اگر تره تازه در دسترس نبود میتوان از تره خشک به جای آن استفاده کرد اما در آن صورت باید خیلی کمتر تفت داده شود چون زود میسوزد.

گردو اگر ریز خرد شده باشد بهتر از حالت پودر آن است البته بستگی به سلیقه خودتان دارد.

گردو را هم به مواد اضافه میکنیم مواد را خوب تفت میدهیم وقتی کامل تفت داده شد مواد را داخل قابلمه اضافه میریزیم.

اگر از تخم مرغ استفاده نمیکنید به جای آن برای غلیظ شدن این غذا 1 قاشق آرد سفید در این مرحله اضافه کنید.

میتوان در این مرحله مقداری آب جوش هم اضافه کرد تا کمی از غلظت این غذا کم شود (در صورت دلخواه).

وقتی جوش آمد نمک اضافه میکنیم در آخر هم فلفل قرمز اضافه میکنیم.



برای اینکه غذا بریده بریده نشود بهتر است که وقتی مواد مخلوط شده را به مواد داخل قابلمه اضافه کردیم تا وقتی جوش میاید مرتب هم بزنیم اما وجود تخم مرغ از بریده بریده شدن مواد جلوگیری میکند. اگر از تخم مرغ استفاده نکنید باید مواد را که داخل قابلمه ریختید تا وقتی جوش بیاید مرتب هم بزنید.

روش سنتی سرو این غذا در سبزوار به این صورت است که همراه این غذا از نیمرو و بادمجان که همراه با آب آب گوجه فرنگی مغز پخت شده و پیاز داغ نیز به آن اضافه شده سرو میشود یعنی در ظرف هر فرد ابتدا مقداری از این کمه جوش ریخته و روی آن یک عدد نیمرو و یک عدد بادمجان گذاشته میشود و همراه نان خشک محلی مصرف میشود.

خانومای هنرمند انگاری زدین تو کار لباس و خیاطی و...کسی از آشپزی و شکم محترم استقبال نمیکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

انواع سوپسوپ سبزی
مواد لازم:

استخوان قلم گاو: نيم كيلو

خامه: 150 گرم

پياز متوسط: 1 عدد ريز شده

هويج: سه عدد خرد شده

تره‌فرنگي: مقداري ريز شده (فکر کنم بجاش بشه از پیازچه هم استفاده کرد)

آرد سفيد: يك قاشق سوپخوري

جعفري ريز شده: 100 گرم

نمك: مقداري

طرز تهيه:

اين سوپ يك پيش‌غذاي مفيد براي سفره افطارتان خواهد بود، هم سالم و هم مقوي، ضمن اينكه به راحتي و سريع پخته مي‌‌شود. ابتدا بايد استخوان‌ها را بشوييد و با آب سرد روي شعله بگذاريد. سپس پياز و جعفري را روي آن بريزيد و شعله را ملايم كنيد، تا بپزد پس از اينكه پخته شد، هويج و تره فرنگي را داخل قابلمه بريزيد تا بخار بخورد، پس از چند دقيقه كمي روغن در آن بريزيد، آب قلم‌ها را صاف كنيد و با نمك در سوپ بريزيد. كمي كه جوش خورد، در ظرفي ديگر يك قاشق آرد در خامه بريزيد و مخلوط كنيد كه گلوله نشود كمي از سوپ هم در خامه بريزيد و به هم بزنيد و سپس داخل ظرف سوپ بريزيد، يك دقيقه كه جوش خورد، دوباره كمي جعفري ساطوري شده را روي سوپ بريزيد و ليموترش را در آن بچكانيد و هم‌ بزنيد، دقايقي بعد، سوپ سبزي شما كه بسيار هم خوشمزه است، آماده ميل كردن مي‌‌باشد.
سوپ قارچ
مواد لازم:
- قارچ 150 گرم
- آب گوشت (آب مرغ) 2 پيمانه
- كره 25 گرم
- روغن 1 قاشق غذاخوري
- پياز 1 عدد
- جعفري خرد شده 2 قاشق غذاخوري
- آرد 1 قاشق غذاخوري
- نمك و فلفل و آبليمو به مقدار لازم

* طرز تهيه:
قارچ را بشوييد و ريز خرد كنيد. پياز را از رنده درشت رد كرده با كمي كره و روغن تفت دهيد تا طلايي شود. سپس قارچ را اضافه كنيد و آن را سرخ كنيد. آنگاه آرد را اضافه كرده و آن را تفت دهيد. سپس آب گوشت را به تدريج روي سوپ بريزيد. و مرتب هم بزنيد تا جوش بيايد. (مي توانيد مقداري آب جوش به سوپ اضافه كنيد.) جعفري خرد شده را به آن اضافه كنيد و بگذاريد با حرارت ملايم سوپ بپزد و غليظ شود. به آن نمك و فلفل زده در صورت تمايل با آبليمو صرف كنيد.

سوپ گندممواد لازم:
- گندم 1 پيمانه
- استخوان دنده 250 گرم
- جعفري خرد شده 2 قاشق غذاخوري
- كره 25 گرم
- پياز 1 عدد متوسط
- نمك و فلفل به مقدار لازم

* طرز تهيه:
1- گندم پوست گرفته را پاك كنيد و با استخوان دنده، همراه يك پياز آن را باز كنيد. به آن نمك بزنيد و بگذاريد سه چهار ساعت گندم با استخوان دنده بجوشد و بپزد. سپس استخوانهاي دنده را جدا كنيد و گوشت آن را همراه با گندم با گوشتكوب بكوبيد. به آن نمك و فلفل زده جعفري را اضافه كنيد. پس از آن كه جعفري پخت، كره را داخل آن ريخته پس از يكي دو جوش وقتي سوپ غليظ و جا افتاده شد آن را از روي حرارت برداريد.
سوپ نخود فرنگی
مواد لازم:
- نخود فرنگي 1 پيمانه
- هويج 1 عدد متوسط
- آب گوشت يا آب مرغ 2 پيمانه
- كره 25 گرم
- پياز 1 عدد متوسط
- آرد 1 قاشق غذاخوري
- روغن 1 قاشق غذاخوري
- نمك و فلفل و آبليمو به مقدار لازم

* طرز تهيه:
1- هويج را نگيني خرد كرده و همراه با نخود سبز بگذاريد بپزد.
2- پياز را از رنده درشت رد كرده، آن را با كره و روغن سرخ كنيد. سپس آرد را اضافه كرده آن را تفت دهيد. پس از آن، آب گوشت (آب مرغ) را همراه مقداري آب به تدريج روي آرد بريزيد و آن را هم بزنيد تا آب گوشت بجوشد سپس به آن هويج و نخود فرنگي پخته شده را اضافه كرده و حرارت را ملايم كنيد تا سوپ بپزد و غليظ شود به سوپ نمك و فلفل زده در صورت تمايل با آبليمو آن را ميل كنيد.

دو پيازه الو
سيب زميني 2 عدد
پياز داغ 1 قاشق غذا خوري
تخم مرغ 2 عدد
زرد چوبه 1 قاشق چايخوري
روغن مايع 2 ق غ
نمك و فلفل به ميزان لازم
سيبزميني را بعد از پختن پوست بگيريد و با گوشت كوب پوره كنيد .سپس سيبزميني را در تابه ريخته با روغن وزرد چوبه كمي سرخ كنيد. پاز داغ را اضافه كرده. تخم مرغها را در كاسه اي شكسته نمك و فلفل بزنيد. سيب زميني را در تابه كنار بزنيد1 قاشق روغن را افزوده تخم مرغ را بريزيد و صبر كنيد تا تخم مرغ ببندد بعد ان را با قاشق هم بزنيد تا خرد شود. سپس ان را با سيب زميني مخلوط كنيد. نمك و فلفل غذا را اندازه كنيد و در ظرف بكشيد. اين غذا را همراه با نان و انواع ترشي سرو كنيد.

املت بادنجان
مواد لازم:
- بادمجان قلمی و متوسط 2 عدد
- تخم مرغ 2 عدد
- شیر 2 قاشق غذاخوری
- سیر 2 پر
- نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

* طرز تهیه
1- بادمجانها را پوست کرده و حلقه حلقه کنید، به آن نمک زده، همراه سیر خلال شده در روغن سرخ نمایید. (اگر هنگام سرخ کردن کدو و بادمجان شعله کم باشد و در تابه را بگذارید بادمجان یا کدو در ضمن سرخ شدن کاملا می پزد و روغن خود را پس می دهد.) سپس به آن کمی زردچوبه بزنید.
2- تخم مرغها را در ظرفی شکسته و با چنگال هم بزنید و به آن شیر و نمک و فلفل را بیفزایید و در تابه با روغن داغ بریزید و بلافاصله در تابه را بگذارید تا تخم مرغ خود را بگیرد و سرخ شود.
3- بادمجانهای حلقه شده را روی این تخم مرغها چیده و املت را لوله کنید. یا املت را از وسط تا کرده، سپس با کفگیر آن را برداشته و در دیس بگذارید.

املت کدو عینا مانند املت بادمجان است و با همان مقدار مواد لازم، فقط بجای بادمجان از کدو استفاده می کنیم

خوراک سوسیسمواد لازم:
- سوسيس 250 گرم
- تخم مرغ 2 عدد
- گوجه فرنگي 1 عدد متوسط
- نمك وفلفل به مقدار لازم
* طرز تهيه:
1- سوسيس را به قطعات دلخواه خرد كرده، طرفين آن را در مقدار كمي روغن سرخ كنيد. روغن اضافي را برداريد.
2- پوست گوجه فرنگي را بگيريد و آن را خرد كنيد و به سوسيس اضافه كرده، آن را تفت دهيد تا آب گوجه فرنگي كشيده شود و گوجه فرنگي به روغن بيفتد.
3- تخم مرغها را در ظرفي بشكنيد تا از سالم بودن آنها مطمئن شويد. سپس آنها را به سوسيس اضافه كنيد و مواد را هم بزنيد تا تخم مرغها با سوسيس و گوجه فرنگي مخلوط شود و تخم مرغ بسته شود.

راتاتوییمواد لازم:
- بادمجان قلمي 3 عدد متوسط
- كدو 3 عدد متوسط
- پياز يك عدد متوسط
- گوجه فرنگي 2 عدد متوسط
- سير 4 پر
- فلفل دلمه اي يك عدد متوسط
- نمك و فلفل به مقدار لازم
* طرز تهيه:
1- پياز را خلال كرده، با مقدار كمي روغن سرخ كنيد تا طلايي شود. سپس سير رنده شده را به آن اضافه كنيد.
2- بادمجان و كدو را به صورت حلقه ببريد و به پياز اضافه كنيد. (مي توانيد اين غذا را فقط با كدو و يا بادمجان تهيه نماييد)
3- پوست گوجه فرنگي ها را گرفته و آنها را خرد كنيد و به مواد فوق اضافه نماييد.
4- فلفل دلمه اي را ريز خرد كنيد يا آن را به صورت حلقه هاي بزرگ برش بزنيد. (بعضي از افراد از فلفل دلمه پخته خوششان نمي آيد بنابراين آن را به صورت حلقه هاي بزرگ برش بزنيد تا عطر خود را به غذا بدهد و بتوان هنگام صرف غذا آن را به راحتي از ساير مواد جدا كرد.)
5- به غذا نمك و فلفل زده، حرارت را ملايم كنيد تا راتوي با آب گوجه فرنگي بپزد و كاملاً به روغن بيفتد. نكته مهم در طبخ راتوي اين است كه مواد در عين پخته شدن زياد له نشود.

خوراک قارچ و سوسیسمواد لازم:
- سوسيس (به فرم دلخواه) 200 گرم
- قارچ 150 گرم
- گوجه فرنگي 1 عدد بزرگ
- نمك و فلفل به مقدار لازم

* طرز تهيه:
1- سوسيس را به شكل دلخواه خرد كنيد و در روغن سرخ نماييد.
2- قارچ را بشوييد و به طور عمودي برش بزنيد و با مقدار كمي روغن سرخ نماييد. سپس گوجه فرنگي خرد شده را به آن اضافه كنيد و حرارت دهيد تا آب گوجه فرنگي كشيده شود. به آن نمك و فلفل زده، سوسيس را اضافه كنيد و سر و تفت دهيد.

املت پنير
تخم مرغ 2 عدد
ارد 2 ق سوپ خوري
اب 1 ق س
كره 2 ق چايخوري
پنير موتزارلاي رنده شده 1/4 پيمانه
تخم مرغهارادرظرفي بشكنيد اب و ارد را به ان بيافزاييد و با چنگال هم بزنيد تا مخلوط شوند. كره را در تابه اي متوسط روي حرارت گرم كنيد. مخلوط تخم مرغ زده شده را در تابه بريزيد و بگذاريد تا كاملا بپزد سپس پنير رنده شده را روي ان بپاشيد و بعد از يكي دو دقيقه از كنار تابه املت را از قطر روي هم برگردانيد.

كرپ قارچ و گوشت
نان كرپ 15 عدد
گوشت چرخ كرده 150 گرم
قارچ 200 گرم
خامه 3 ق س
نمك و فلفل سياه به مقدار لازم
پياز خرد شده 1 عدد متوسط
ابتدا در تابه 2 ق س روغن بريزيد و پياز خرد شده را در ان تفت بدهيد تا حدي كه پياز سبك شود. سپس گوشت را همراه نمك و فلفل سياه به مواد اضافه كنيد و خوب تفت بدهيد تا حدي كه رنگ گوشت كاملا تغيير كند. قارچ ورقه شده را به مواد درون تابه اضافه كنيد و كمي ان را تفت دهيد. مواد را از روي حرارت برداريد و خامه را به ان اضافه كنيد و كنار بگذاريد.
طرز تهيه خمير
شير 1 پيمانه_ تخم مرغ 2 عدد_اردحدود نصف پيمانه_روغن براي سرخ كردن نان 3 ق س
_نمك به مقدار لازم
تخم مرغ و نمك را با همزن دستي بزنيد سپس شير را اضافه كنيد و بعد ارد را كم كم به مواد بيفزاييد تا خمير رقيق و صافي بدست ايد. تابه نچسبي را روي حرارت قرار داده و حدود 1 ق چ روغن در ان بريزيد و تمام سطح تابه را با ان چرب كنيد. 1 ملاقه كوچك از خمير در تابه بريزيد و سعي كنيد با تكان دادن تابه خمير را به تمام قسمتهاي تابه برسانيد بعد از ان كه يك طرف خمير خودش رو گرفت خمير را درون تابه برگردانيدو بعد از كمي تغيير رنگ نان را از درون تابه برداريد. سپس درون هر نان حدود 2 قاشق از مواد قرار دهيد و ان را به صورت لوله بپيچيد و در ظرف سرو كنيد






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 595]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن