تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820849184




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رعایت اعتدال در خوردن غذای نذری


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: در خوردن نذورات و غذاهایی که در روزهای عزاداری یا اعیاد اسلامی تهیه و توزیع می شود نباید جانب اعتدال را از دست داد.

دکتر محمدرضا وفا در گفت وگو با ایرنا افزود: غذاهایی که اغلب بسیار چرب، خیلی شیرین یا پر نمک تهیه می شوند، برای سلامت همه افراد بویژه افراد چاق، دارای اضافه وزن و کسانی که بیماری های متابولیک همچون دیابت، پرفشاری خون یا بیماری های قلبی ـ عروقی دارند، خطرناک است.

وی افزود: در غذاهایی چون حلوا یا شربت های مختلف که به عنوان نذری تهیه می شود میزان قابل توجهی چربی، نشاسته و قندهای ساده وجود دارد که برای برخی افراد مخاطره آمیز است.

وفا اضافه کرد: همه افراد می توانند برای تبرک و برکت، از این مواد غذایی استفاده کنند اما باید بشدت از پرخوری و بی محابا مصرف کردن این مواد غذایی خودداری کنند.

این متخصص تغذیه در مورد کسانی که نذر دارند و نذری تهیه می کنند، گفت: چون این نذروات اغلب در سطح وسیع و حجم زیاد تهیه می شوند، باید افرادی که اقدام به تهیه این مواد می کنند مجوزهای بهداشتی از مراکز مرتبط داشته باشند و نکات بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.

این دانشیار دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: افرادی که نذورات را تهیه می کنند ضمن رعایت نکات بهداشتی، باید به نکات پزشکی و مصرف کمتر روغن، شیرینی و نمک توجه داشته باشند.

وفا توضیح داد: از آنجا که امروزه ما در کشور با معضل چاقی و اضافه وزن مواجه هستیم و چاقی، خود می تواند در بروز بیماری هایی چون دیابت و نارسایی کلیه موثر باشد، بهتر است تولیدکنندگان مواد غذایی بویژه کسانی که مواد غذایی نذری تهیه می کنند، به این نکته توجه جدی داشته باشند.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: والدین از خوراندن غذاها یا نوشیدنی های پرچرب و شیرین قبل از وعده های اصلی به کودکانشان خودداری کنند؛ زیرا این مواد موجب سیری کاذب در آنان می شود.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن